XP Herstellen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Dit weekend geprobeerd om mijn D partitie te vergroten met Partition Manager, gevolg ......... ellende.
Mijn virtuele schijf [ G ] herkent geen bestanden meer, partitie D is niet vergroot maar ik ben 40GB kwijt [ ???? ] Ik heb geprobeerd om de herstelfunctie op de CD rom geprobeerd maar ben daar niet uit gekomen omdat hij na het opstarten om een "installatiecode"vraagt die ik niet ken [ C ? ik kom niet verder dan 1 letter ]

Daarna heb ik het geprobeerd via uitvoeren > sfc /scannow [ via installatie cd rom ]

Ik heb een legale XP Home Edition.

Vraag : wat kan / moet ik doen ?

welke partitie manager gebruik je?

Reactie

Ik gebruik[ te ] Powerquest Partition Manager 8, maar heb al gelezen dat dit niet je van het is.

Aanbeveling ?

dit is eigenlijk het beste dat er is :p
ik gebruik momenteel wel acronis disk director omdat partionmagic een error geeft.
Zou het niet eerder aan het manneke liggen dat ermee werkt.

Reactie

Dit schrijft Eric_Daleboudt
Ik gebruik uit overtuiging nooit PM omdat Windows vaak het er niet mee eens is.
Gevonden bericht

Wie heeft gelijk ? Het gaat mij er om of ik mijn 40 GB weer terug krijg. hoe kan ik dit voor elkaar krijgen ?

Hoe laat PM de verdeling van je schijf zien?

Mvg Patrick

ik heb nooit een slechte schijfverdeling gehad van pmagic
ik heb het veel gebruikt tot hij niet meer wilde opstarten maar hij heeft niets misgedaan.
We hebben hier wat meer info voor nodig ik kan niet van hieruit zien hoe jij met je partities hebt gespeeld.
maak er anders een screenshot van alt - printscreen
en dan staat het op je klembord

mooi gedaan.
Het ziet er allemaal in orde uit in pmagic en in windows is het niet in orde. je kan proberen van je backup ook een primary partitie te maken. Meschien helpt het. Maar ik vrees ervoor.

Reactie

Lamp

Ik heb de C schijf geformateerd en XP opnieuw geinstalleerd, maar helaas geen oplossing.
Hij mist nog steeds 40 GB in Deze computer en de virtuele schijf herkent nogdteeds geen [ ISO ] bestanden.

Ik denk dat ik morgen een nieuwe schijf ophaal > partitie D kopieer naar deze schijf en de gehele "oude" harde schijf formateer.

"aan het eind van de tunnel is er altijd licht, maar meestal is het een tegemoedkomende trein "

Geplaatst door K@RTJE
Ik heb geprobeerd om de herstelfunctie op de CD rom geprobeerd maar ben daar niet uit gekomen omdat hij na het opstarten om een "installatiecode"vraagt die ik niet ken [ C ? ik kom niet verder dan 1 letter ]

Daarna heb ik het geprobeerd via uitvoeren > sfc /scannow [ via installatie cd rom ]

Ik heb een legale XP Home Edition.

Vraag : wat kan / moet ik doen ?

Ik zie bij je systeem dat je packard bell gebruikt. Op de 1 of andere manier zijn de hidden sectors van je harde schijf kwijt/beschadigd. Dit is de reden waarom je nu niet de herstelfunctie kan gebruiken. De enige manier waarop je de herstelcd weer kan gebruiken is om de helpdesk van packard bell te bellen en je probleem uit leggen. Zij gaan dan stap voor stap uit leggen wat je moet doen om de schijf weer werkend te krijgen. (ik weet dit uit ervaring) Via verschillende forums krijg je waarschijnlijk een oplossing aangedragen maar op een gegeven moment moet je een code invoeren die alleen de helpdesk kent.

Succes in ieder geval

Reactie

Metalhead

Dat zijn oude gegevens Pech & Bel heb ik niet meer, ik heb een eigen PC gebouwd. Mijn nieuwe PC

Aha, zit dat zo. Het systeem ziet er goed uit.

Ik vond je probleem er wel bekend uit zien.:)

partitioneersoftware is niet goed.

Ik zou rescuesoftware gebruiken om te redden wat er te redden valt.

Voor wat betreft partitioneerprogrammas, deze zijn per definitie niet goed in die zin dat het niet goed is voor je hardisks, in geval van nood kunnen ze uitkomst bieden maar beter is bij partitioneren goed van tevoren te bepalen hoeveel schijven waarvoor en hoe groot.

Succes
H

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan