Dns Error

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvdee

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
52
Goedemorgen allemaal,

Ik heb van het weekend mijn computer geschoond met allerlei spyware tools zoals spybot etc... Ook heb ik weer eens een virusscan gedaan bij het opstarten van de pc en ik had 67 meldingen waaronder trojans etc.

Bij het opstarten van de computer de volgende morgen, bleek ik geen internet meer te hebben. Tenminste, ikheb ADSL van Demon en die was gewoon verbonden zeg maar. Status is ok. Alleen ik krijg geen websites te zien maar wel de bekende DNS error, check your settings etc.

Ik heb gepinged naar mijn DNS, maar daar hebi k 100% loss. Nu las ik iets over winsockfix ivm TCP/IP, maar ik heb geen mogelijkheid om dat proggie op mijn computer te krijgen.
Zijn er nog meer mogelijkheden die ik kan proberen zonder dat ik iets moet downloaden en installeren?

Ik hoop het..

Groetjes
Debbie
 
Probeer eens een andere dns server... en deze dan statisch instellen..
 
Denk dat winsockfix de enige mogelijkheid is. Het programma kun je op een andere pc downloaden en dan op diskette of memorystick zetten
 
Via welk netwerk loopt je adsl verbinding bij Demon ?

Weet je zeker dat de boel schoon is ?
 
reactie

Hoi ..

even ter reactie op die van jullie allemaal:

1- de computer op het werk, waar ik nu vandaan reageer, heeft geen mogelijkheid voor cd of flop... en memorystick heb ik niet.. dus voorlopig nog geen optie.. eventueel wel via familie o.i.d, maar dat duurt me nu te lang.:)

2- andere dns instellen.. hoe kom ik daaraan?? (niet zo bekend met dns'en etc..)

3- welk netwerk.. hoe weet ik dat? en tja.. hoe weet ik of de computer schoon is? Ik heb al eens een hijacklog geplaatst op het ASO forum.. dat kan ik natuurlijk nog een keertje doen..

Gr. debbie
 
Als je winsock naar de knoppen is (bijv door verwijdering van newdot) dan kun je een dns instellen wat je wilt maar werken gaat het niet.

Hoe dan ook zorg dat je die winsockfix krijgt en run die op je pc
 
oke

Oke, dan gaan we ervoor zorgen dat ik winsock krijg..

bedankt alvast..ik laat nog weten of het gelukt is..
 
helaas...

Helaas,

Winsockfix is niet gelukt. Ik heb van alles geprobeerd wat in hun 'handleiding' stond, maar ik kom niet verder. In de netwerkinstellingen krijg ik TCP/IP gewoon niet verwijdert.

Ik heb ook een restorepoint geprobeerd, netwerkkaarten deinstalleren etc. etc.. maar niets helpt.

Heeft er iemand nog een idee?
Zou het wel helpen als ik windows XP opnieuw eroverheen installeer?

Gr.Debbie
 
Handleiding?

Heb je het bestandje gedownload, uitgevoerd en daarna de pc opnieuw gestart?
 
tuurlijk...

ja, ik heb het meerdere malen geprobeerd.. installeren, dan zegt ieL herstarten en na herstart nog steeds geen internet.

Ik heb ook de netwerkinstellingen verwijdert, maar omdat ik tcp/ip niet kan verwijderen, heeft dat niet veel nut gehad.

ook in regedit winsock2 en wat de handleiding allemaal aangaf van winsockfix verwijdert. Mocht allemaal niet baten.
 
nog vergeten te melden

Ik heb ook dat Netsh.exe geprobeerd in command.

dus: Netsh ip int reset resetlog.txt
Volgens mij heb ik dat wel goed gedaan, maar heeft het ook niet geholpen.

Debbie
 
nog vergeten te melden

Ik heb ook dat Netsh.exe geprobeerd in command.

dus: Netsh ip int reset resetlog.txt
Volgens mij heb ik dat wel goed gedaan, maar heeft het ook niet geholpen.

Debbie
 
Geef svp eens een uitdraai van ipconfig /all en plaats deze op het forum.
 
uitdraai

Hoi,

dit krijg ik als ik ipconfig/all intik:

Windows IP configuration
Host name: debbie
Primary DNS suffix:
Node Type: Unknown
Ip Routing Enabled: NO
WINS Proxy Enabled: NO

Ethernet Adapter Local Area Connection 4:
Connection-specific DNS Suffix: demon.nl
Description: intel(R) PRO/100 VE netwerk Connection
Physsical Address: 00-01-80-10-85-62
Dhcp Enabled: Yes
Autoconfiguration Enabled: Yes
IP address: 82.161.96.1
Subnet mask: 255.255.254.0
Default Gateway: 82.161.96.1
DHCP Server: 82.161.60.1
DNS Server: 194.159.73.136
194.159.73.138

Lease obtained: woensdag 6 april 2005 16:39:50
Lease Expires: woensdag 6 april 17:39:50

Ethernet Adapter Local Area connection 3:
Media state: media disconnected
Description: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Physsical Address: 00-40-F4-33-95-59

Dit was het.. ik heb gisteren weer het een en ander bekeken op mijn computer, maar ik heb toch ook het idee dat ie nog steeds niet schoon is.
Als ik nu naar een website wil gaan, dan krijg ik wel die bekende error, maar dan staat er in de addressbalk van IE bv het volgende: http://lolad.dll/404error.html

als ik op zoek ga naar dat dll bestand, is gebleken dat deze pas eind maart is aangemaakt. als ik 'm verwijder en ik ga weer naar een website toe krijg ik wederom de error, maar dan staat er een ander dll vermeld, bv. http://xyrsz.dll (naam weet ik even niet meer) en zo blijft er elke keer een andere dll komen. Is dat normaal of is dat spyware o.i.d?

Nou ik ga aan het werk.. :)

Gr. Debbie
 
weekend in

Hoi allemaal,

Ik ga nu het weekend in, dat betekent dat ik geen mogelijkheid heb om alsnog via helpmij het probleem op te lossen. Ik heb in mijn directe omgeving geen internetlocatie.

Ik ga vanavond mijn computer helemaal verversen, wordt wel eens tijd denk ik. Opnieuw windows installeren e.d.

Ik dank jullie wel voor het meedenken!

Prettig weekend.

Debbie
 
GRRRR.....

het werkt nog steeds niet?!!

Ik heb van het weekend mijn computer geformatteerd e.d. maar nog steeds dezelfde foutmelding. Dns servers zijn niet 'bereikbaar'.

Het moet dus denk ik een hardwarefout zijn?
Ik heb verschillende netwerkkaarten geprobeerd, maar mijn vermoeden is dat de modem niet meer werkt?

Weten jullie misschien hoe ik dat kan checken? Of de kabel? Ik bel vanavond in ieder geval een keertje naar de helpdesk van mijn provider.. (moet er toch aan geloven denkik)..

Gr. Debbie
 
de oplossing..

Hoi hoi voor de gene die dit probleem nog volgt:

Ik heb gebeld met de helpdesk van mijn provider... en had ik het maar eerder gedaan..:)

De mededeling van de helpdesk was dat mijn internet geblokkeerd was omdat ik een virus zou hebben via de email...! en het leuke is: ze hebben me daarover ge-emailt!!! haha.. is nogal handig: je mail ophalen terwijl je geen internetverbinding hebt....

Ben dus zeer verontwaardigd dat ze dit zomaar mogen doen. Ik kon pas verzoeken om deblokkering als ik een virusscanner, spyware scanner en firewall op mijn computer geinstalleerd had. Dit alles had ik er al opstaan ten tijde van blokkering internet.

Vind het een rare gang van zaken, maar gelukkig wordt internet vandaag weer actief gesteld..

Mijn computer is nu tenminste weer schoon en ik dank jullie voor het meedenken!

Gr.Debbie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan