MSN Messenger 7.0 nu te downloaden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
MSN Messenger 7.0 nu te downloaden

Microsoft heeft na een lang testperiode van zo'n 7 maanden eindelijk MSN Messenger 7.0 beschikbaar gesteld. MSN is een van de populairste instant messenging programma's en wordt dagelijks door miljoenen mensen gebruikt. Vanwege de populariteit is het programma steeds vaker het doelwit van phishers, scammers en malware. Alleen al in de eerste paar maanden van dit jaar verschenen er meer instant messenging wormen dan in heel 2004. Een probleem waar Microsoft mee bezig is, en de softwaregigant zou aan een oplossing werken, zo maakte een woordvoerder laatst bekend.

Om de security van het programma te testen blokkeerde Microsoft onlangs alle hotlinks, Winks en dynamische afbeeldingen die van en naar gebruikers van MSN Messenger 7 gestuurd werden. De test zou volgens een woordvoerder met de recente virusaanvallen te maken hebben. MSN Messenger 7 Build 777 - Final kan via deze link gedownload worden. (Neowin) Bron: security.nl
Zie ook: webwereld.nl + zdnet.nl

-----------------------------------------------------------

Adverteerders krijgen meer ruimte op Messenger 7.0

Bedrijven krijgen veel meer ruimte om te adverteren op de populaire chatdienst MSN Messenger van Microsoft. Het Amerikaanse softwareconcern hoopt daarmee een deel van de investeringen in de verbeteringen van het programma terug te verdienen.

Microsoft lanceerde donderdag Messenger 7.0, een nieuwe, flink opgeknapte versie van het populaire chatprogramma. Deze versie biedt volgens Microsoft kwalitatief hoogwaardige audio- en video-mogelijkheden. Tevens kunnen gebruikers met Messenger 7.0 persoonlijke internetpagina's opzetten en met anderen delen, en tegen betaling sms-berichten versturen.

Wie echter een videoverbinding activeert, stuit mogelijk eerst op een reclamefilmpje van zeven seconden. Dit is een van de nieuwe mogelijkheden voor bedrijven om te adverteren. Daarnaast kunnen adverteerders binnen de geopende gespreksvensters verwijzingen plaatsen naar eigen websites of nieuwe producten laten zien in zogenoemde themapakketten voor het opfleuren van de tekstberichten.

Door de sterke positie van Messenger is er volgens Microsoft grote interesse vanuit het bedrijfsleven. In de Verenigde Staten zijn Volvo, Coca-Cola en Adidas als eerste advertentiepartners binnengehaald.

MSN Messenger 7.0 kan gedownload worden via: http://messenger.msn.com. Messenger 7.0 is ten opzichte van de bètaversie uitgebreid met onder andere:

* Gratis videoconversatie van PC naar PC: met de nieuwe, gratis MSN Video Conversatie-dienst kun je nu met één muisklik geluid en beeld met anderen delen. Het videobeeld kan daarbij op volledige schermgrootte worden weergegeven, zodat de andere persoon levensecht te zien is.
* Gratis met elkaar praten via Internet: in MSN Messenger 7.0 is de kwaliteit van spraakcommunicatie aanzienlijk verbeterd. Gebruikers kunnen via de PC nu kosteloos praten met andere PC gebruikers over de hele wereld.
* Van PC naar mobiel: gebruikers kunnen binnenkort ook Messengerberichten sturen naar vrienden en familie die niet achter hun PC zitten. In een aantal landen, waaronder Nederland, kunnen later dit voorjaar met MSN Messenger SMS-berichten gestuurd worden naar mobiele telefoons. Dit kan ook als de ontvanger zelf nog geen MSN Messenger-account heeft. De ontvanger kan vervolgens ook via SMS weer een antwoord naar MSN Messenger terugsturen.
* Meer mogelijkheden voor personalisatie: MSN Messenger biedt vele nieuwe mogelijkheden om aan anderen te laten zien wie je bent en hoe je je voelt. Winks, dynamische schermafbeeldingen, emoticons en achtergrondafbeeldingen kunnen allemaal gebruikt worden om MSN Messenger en de berichten nog leuker te maken. Er is keuze uit een flinke hoeveelheid gratis content, maar je kunt ook voor een klein bedrag content kopen.
* Geïntegreerde zoekfunctionaliteit via MSN Search: in het conversatievenster van MSN Messenger 7.0 zit nu een ’Shared Search’-knop. Hiermee kun je razendsnel informatie opzoeken via MSN Search, terwijl je ondertussen gewoon verder gaat met je conversatie.
* Persoonlijke statusweergave is ook een nieuwe optie; een persoonlijke mededeling in MSN Messenger, naast je naam en online-status, waarmee je bijvoorbeeld je stemming kunt weergeven, of de titel van een muzieknummer dat op dat moment wordt afgespeeld in Windows Media Player of iTunes Player. Jouw ’contacts’ kunnen dan met één muisklik naar MSN Music gaan om het betreffende nummer te kopen of om een muziekfragment te beluisteren.
* 300 Contactpersonen in contactlijst: Het aantal contacten dat je in je contactlijst kunt zetten is verhoogd van 150 naar 300. Bron: PCM

Laatst bewerkt:
Ik hier jammer genoeg ook 6.2 (6.1 was beter :thumb: ), ook met Plus!..

Worden we strax weer gedwongen om die MSN7 te nemen ofzo? Net zoals 6.1 nu niet meer werkt :confused:
Als dat het geval is stap ik over op trillian oid

Waarom download je niet gewoon msn 7.0 ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad :) :thumb:

En hij heeft leuke extra's :p vooral die buzzer .. perfect voor mense mee te vervelen !! :evil: :D

En watte is Trillian oid ?? :confused: Daar heb ik nog nooit van gehoord :confused:

ben ook zeer tevreden met msn 7.0, vooral met dat je kunt zien welke muziek een bepaald persoon aan het beluisteren is:D alleen geeft de cam nog beetje probs(maar kdenk dat het komt doordat die persoon zelf nog de beta had, het was namelijk haar cam die het niet deed en de mijne wel:))

Geplaatst door Firescorpion
Waarom download je niet gewoon msn 7.0 ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad :) :thumb:

En hij heeft leuke extra's :p vooral die buzzer .. perfect voor mense mee te vervelen !! :evil: :D

En watte is Trillian oid ?? :confused: Daar heb ik nog nooit van gehoord :confused:
Alleen die buzzers erin al.. :rolleyes:

Trillian is een programmaatje, daarmee kan je én MSN-en, én ICQ-en én nog wat andere dingen.. en dat in 1 progje :p
www.trillian.com geloof ik :)

Ok :D
Ik zal daar dn maar eens gaan ijken, maar waarschijnlijk ga ik het toch niet gebruiken :p , met msn heb ik al genoeg :)
Maar toch bedankt :thumb:

Zo te horen kleven er nog wat problemen aan 7.0. Mijn vragen zijn:
heb je nu wel of geen problemen met webcammen?

krijg je reclamabeelden ook als je gaat cammen?

Voorlopig draai ik nog 6.2 wat ik huiver al bij dit soort berichten..................:eek:

Tsja echt problemen weet ik niet, je krijgt wel een "wacht scherm" en daar staat (bij mij) iets op van msn search..

Toen ik het had uitgeprobeert, bleek dat het niet aan msn lag maar aan de camera/webcam van die persoon...

Als je de webcam weinig tot niet gebruikt is msn 7 perfect (denk k :p)

Hoi :D

ik heb dus inmiddels msn 7 geinstalleerd , maar nu woord er beweerd,dat je ,als je een videochat de gene fullscreen kan zien , hoe doe je dat ? ik kan alleen bij formaat , klein -middelgroot en groot zien , dus fullscreen zie ik nergens staan , of kijk ik ergens over heen :rolleyes: ?

jah, ik zou dat ook es willen weten hoe je dat full screen gedoe doet:confused: en ja: ik heb webcamproblemen:s voornamelijk met de gene van mijzelf, die van anderen loopt nooit vast:( tzal wel aan msn liegen want met andere programmas loopt hij niet vast:)

:mad: nou probeer mp 3 te sturen naar mijn vriendin of een picture jpg bestand maar niks lukt naar 7.0.

voorlopig is 7.0 suckssssssssssss

Ik vindt die msn 7 toppie !!
Alleen die beloofde fullscreen ,weet nog steeds niet hoe ik die moet instellen .............

Je kunt het misschien toppie vinden maar lees dit eens wat ik van Messenger zelf ontving........

tel uitgaande TCP-verbindingen in op poort 1863 op je proxyservers.
2. Klik in het hoofdvenster van Messenger op Opties in het menu Extra en klik vervolgens op het tabblad Verbinding.
3. Bekijk de gegevens die op dit tabblad moeten worden verstrekt.
4. Voorzie alle netwerkgebruikers van de informatie en instructies voor het opgeven van de juiste instellingen op het tabblad Verbinding van het programma MSN Messenger.
5. Zorg ervoor dat het interne LAN toegang heeft tot de DNS-servers (Domain Name System) voor het omzetten van de namen van externe hosts zoals messenger.msn.nl.
MSN Messenger instellen voor het gebruik van geluid en video
1. Open de TCP-poort 6901.
2. Configureer de TCP-poort zodat de sockets van een poort gedurende een lange periode open blijven.
MSN Messenger instellen voor het overbrengen van bestanden
1. Open zoveel mogelijk TCP-poorten tussen 6891 en 6900.
2. Configureer de TCP-poorten zodat de sockets van een poort gedurende een lange periode open blijven.
We hopen je met deze informatie van dienst te zijn geweest, maar laat het ons alsjeblieft weten als je nog vragen hebt.
Onze excuses voor het ongemak, en bedankt voor je geduld.

Je kan het beter kort en krachtig vertellen :D

Je hebt dus een vraag gesteld aan msn...
-->alsjeblieft weten als je nog vragen hebt.
:rolleyes:

Heb inmiddels een patch erover heen gegooid. Nu werkt het weer.............

Stom van Messenger om dit soort dingen te gaan beveiligen. Je stemt er immers zelf mee in.

Overigens vind ik de contactpersonen erg krielerig weergegeven. Minpuntje dus..........

dan maak je de icoons van de contactpersonen groter, is een optie in extra --> opties

Had ik al gezien maar dan krijg je een onwijs grote spatie balk. Niet echt bevordelijk. Enne die lichtgrijze balk ernaast is ook niet echt duidelijk....Interface Kan beter moet ik zeggen!

De patch werkt goed, opvallend is wel dat het scriptfout er nog steeds in zit. Dit zie je wanneer je een brief gaat verzenden in aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan