colors 256

Status
Niet open voor verdere reacties.

excalibur21

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2005
ik heb een oud computer ,en wil ik een spel insteleren voor mijn kinderen, maar de computer vraagt elk keer dat ik 256 colors moet instellen , ik heb gekeken maar ik zie dat op deze computer alleen 2 colors en 16 colors staat en geen 256 colors . mijn vraag is hoe kan ik de instelling veranderen ,

wat voor systeempje is het welke windows heb je erop en heb je al gekeken of je de juiste videokaart drivers hebt ? ;)

het lijkt er namelijk op dat er alleen standaard drivers zijn ge-installeerd :)
niet de drivers die je eigenlijk nodig hebt voor je videokaart :)

als je zeker bent dat je de drivers van de video/grafische kaart al hebt geinstaleerd, dan is je computer niet geschikt voor het spel.

dank je bork en total-recall,

het is idd een wat ouder computer die heb ik opnieuw geinsteleerd met windows 98 , voor heen was er niets aan de hand , met de kleuren instelling , zit de drivers in het windows 98 cd-rom

met een programma van everest kun je kijken wat voor videokaart erin zit :)
hierzo
is een regelrechte download :) installeer het even en dan kun je er zo achter komen welke videokaart drivers je moet hebben

Geplaatst door excalibur21
nee nog niet , zijn drivers standaard in het windows cd-rom

Dan is dat logisch.Je hebt nu de standaard vga driver. Kijk eens welke kaart het is en download dan de drivers en installeer de drivers.

windows levert wel drivers mee, maar dit zijn de absolute standaard drivers waar je vaak niks aan hebt. je kan het beste even de drivers voor je video kaart instaleren. of je hebt hier een cdtje voor die je bij levering van je pc hebt gekregen, of je kan zoals recall zegt een progje voor gebruiken om er achter te komen.

www.opendrivers.com is een site met heel veel drivers ter donwload ( als je moeite hebt de drivers te vinden)

natuurlijk kun je ook binnen in de pc gaan kijken welke video kaart je hebt :) en dan de drivers opzoeken via de fabrieks naam ... mocht je er niet uit komen dan kun je hier altijd weer een postje sturen op een oude pc zou ik geen "nieuwe" videokaart meer kopen
misschien wel een 2e handse zoals je ze weleens
bij de kringloop winkel kunt kopen
of beter nog :: bij de pc winkel die hebben ook meestal
nog wel wat oudere kaarten liggen die ze voor een habberkrasje wegdoen

succes iig :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan