• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe kan ik in een bestaande tabel die geplakt is in exell alfabetish toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juannitta

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2004
Weet er hier iemand hoe ik in een exell werblad kan tussenvoegen , ik bedoel dit is een calorieen tabel die ik daar geplakt hebt , maar soms zijn er dingen die er niet bij staan en deze zou ik manueel erin willen toevoegen en liefst alfabetisch .

Wie kan er mij helpen ?

Vriendelijke groetjes

Juannita

Laatst bewerkt:
Als de rest al alfabetisch staat, dan kan je die gewoon manueel in willekeurige volgorde intypen, waarna je 1 van de cellen selecteert in de kolom die alfabetisch moet en dan de knop in de werkbalk met de "a->z", waar de a bovenaan staat, klikken.

Je had een nieuwe vraag gestart.

Dat is niet nodig, we kunnen gewoon hier verder gaan.

Wat is het probleem.

Excel gaat er vanuit dat als je opdracht geeft om te sorteren dan alle waarden die in een aaneen gesloten reeks staan gesorteerd moeten worden.
In jou voorbeeld zijn dat dus de rijen 1 t/m 73.
Rijen 1 en 2 worden dus ook mee genomen en de rijen 86 t/m 235 worden gewoon over geslagen.

Nu kun je het feit dat excel ophoudt bij een lege regel ook gebruiken voor wat je wilt.
Voeg boven rij 3 een lege regel in.
Selecteer rij 4, geeft de achtergrond een andere kleur.
Excel 'begrijpt' hierdoor dat deze rij bijzonder is, in dit geval de klom namen bevat.
Wis vervolgend de lege rijen 75 t/m 87 en de opmerking op rij 239.
Als excel nu laat sorteren gaat het wel goed.

Voorbeeld op tabblad v2

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan