Mozilla maakt geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterretsiM

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Ik heb net Mozilla geïnstalleerd, maar hij wil geen verbinding maken met internet. Als ik 'm opstart of een site intyp, krijg ik de melding "Het verbinding maken www.xxx.xx werd geweigerd". Wie kan me aan een oplossing helpen? Alvast bedankt.

Groet,
Ramon

Firewall ook al gecheckt, of die het zaakje tegen kan houden?

Ik heb Norton Internet Security draaien, en die staat zo ingesteld dat ie vraagt of een programma of bron naar binnen of naar buiten mag. Daar krijg ik geen melding van. Internet Explorer draait wel gewoon.

Groet,
Ramon

Klik op je norton wereldbolletje
dan naar persoonlijke firewall>aanklikken en dan rechts onder configureren>dan programma's>dan kijk bij handmatig programmabeheer of Mozilla erbij staat .
zo ja kijk of het internettoegang op alles toestaan staat zo niet dan zelf vrijgeven door erop te klikken en te veranderen.

Jammer dat je de norton versie er niet bij zet daar het om norton gaat
Ik ga uit van nis 2004.

Hoor de laatste paar dagen erg veel klachten van mensen die bij Wanadoo zitten, dat zij diverse pagina's niet meer kunnen bekijken/benaderen. Weet natuurlijk niet of jij ook bij Wanadoo zit.

Er staat op de volgende link een heel verhaal erover, echter alleen het verhaal van ''ScvWebFire'' is interessant.

ScvWebFire

BerichtGeplaatst: Ma 18-04-2005 22:24
Even voorstellen. Ik ben een Network Opperator voor een ISP.

Het huidige probleem zit niet direct bij wanadoo Nederland, maar France Telecom (eigenaar wanadoo) en Cogent.

France Telecom heeft besloten om te de-peeren met Cogent.
Zeer simpel gezegd. Peeren is het koppelen van Internet netwerken.
de-peeren is het ontkoppelen.
Cogent is een groot netwerk dat bijna alleen aan peereing doet. Het koppelt dus netwerken aan andere netwerken.

Nu dat France telecom dit stop heeft gezegt levert dit problemen op voor klanten van beide partijen.

Wanadoo klanten kunnen geen websites zien of minder als een netwerk zijn primaire connectie via Cogent heeft.

Normaal zou een packetje een andere route zoeken.
Maar om een onduidelijke reden gebeurt dit niet.

France Telecom beweert dat Cogent een z.g.n. blackhole gebruikt om alle IP nummer informatie van France Telecom die via andere netwerk komt te blokeren. Cogent beweert dat France Telecom alles geblokeert heeft. Dit is beide via onofficiele bronnen verkregen.

Photobucket zit uit mijn hoofd via een cogent connectie. Dus dit levert dus problemen op.

Mijn personlijke mening is dat iedereen Wanadoo, France Telecom (noc@opentransit.net) en Cogent (BNL-Info@cogentco.com) emailed belt om te melden dat dit soort onzin niet kan want hun klanten lijden onder een zakelijke oorlog.

Bron

Laatst bewerkt:
Dank je voor de uitleg Maestro12! Ik kan al een paar dagen niet meer op Photobucket komen en plaatjes die mensen posten via photobucket kon ik ook al niet zien. Ik ben blij dat ik nu weet waar het aan ligt. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan