Reboot: Pc start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leila

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Een vriendin van me heeft een vaag probleem. Haar pc slaat soms zomaar af en probeert dan te rebooten (dit gebeurt ook als ze een cd in de cd-romdrive doet, die gebruikt ze dan ook maar niet meer?!). De lampjes branden (ook van het toetsenbord) maar de pc start dan gewoonweg niet door. Je hoort de hd wel opspinnen en de fans gaan ook draaien. De pc kan dan alleen uitgezet worden door de stroom er af te halen. Na zo'n 10 minuten uitgestaan te hebben start de pc dan wel weer op en lijkt alles in orde te zijn. :confused:

De pc geeft geen foutmeldingen ook al staat er bij systeem-> geavanceerd -> 'de computer automatisch opstarten' geen vinkje. Ze heeft haar geheugen getest met memtest en die heeft geen fouten kunnen ontdekken.

Ze heeft alle kabeltjes eens goed aangedrukt maar dat heeft dus ook geen resultaat. De voltages vermeld in de bios en bij speedfan zijn normaal, en ook de temperaturen zijn normaal (CPU is stressed 47 graden, hd 36 graden).

Ik heb zelf eigenlijk geen idee wat ik kan doen om het probleem te verhelpen. Hebben jullie ideëen?

Nog even wat specs:
processor: Athlon XP 1800+ Palomino
moederbord: ECS K7S5A
hd: Maxtor 120 GB
CD-brander: LG 48x24x48
DVD-rom: LG 16x/48x
videokaart: Ati Radeon 9200SE 64MB
geheugen: 2x256 DDR SDRAM PC2100 Dane-Elec
voeding: 300 watt no-name voeding

Moeilijk te zeggen.
Het blijft een beetje gissen, heeft wel iets van en falende voeding of moederbord.

Voeding denk ik , een nieuwe voeding plaatsen dan heb je dat uitgesloten . Kost zo rond de 20 euro .

Het kan ook een virus of spyware zijn.
Scannen op deze engerds al geprobeerd?

kijk eens in start>configuratiescherm>systeembeheer>logboeken>kijk hier of er geen fouten staan in toepassing of systeem.
Komt een foutmelding overeen met de storing qua tijd dan post die foutmelding hier effe :thumb:

Geplaatst door André Klaver
Het kan ook een virus of spyware zijn.
Scannen op deze engerds al geprobeerd?

De pc is virusvrij en spywarevrij. :)

Geplaatst door maikel9
kijk eens in start>configuratiescherm>systeembeheer>logboeken>kijk hier of er geen fouten staan in toepassing of systeem.

In de logboeken stonden geen foutmeldingen. En als je dus geen foutmeldingen of BSOD's krijgt sta je dus voor een raadsel. :confused:

Maar nu de afloop (en oplossing):
Vlak na mijn post kreeg ik een telefoontje met het bericht dat de pc helemaal niet meer wilde opstarten. De stroom erafhalen werkte dus niet meer. Grote paniek dus. Ik heb geprobeerd de pc 'kaal' op te starten in de hoop de fout te kunnen ontdekken. Helaas geen resultaat. Ik had net als Admin_Frisian en Arie64 al het vermoeden dat het aan die no-name voeding zou liggen maar zij wilde niet zomaar een nieuwe voeding aanschaffen. Dus heb ik thuis mijn voeding er uitgehaald en ben weer op de fiets gesprongen naar die vriendin van me. Alles netjes aangesloten en TADAA, het werkte! Dus ze heeft nu een degelijke voeding aangeschaft (Antec truepower 330 watt) en ik voel me nu een held! :D

In ieder geval toch allemaal bedankt voor het meedenken! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan