amd athlon xp 1800+ nieuwe cpu cooler?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc-devil

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2003
heee
ik heb al sinds een tijdje een erg lawaaierige computer en heb alles toen eruit gehaald en goed stofvrij gemaakt en het hielp een klein beetje toen ik dus me computer weer aandeed en alles erin had gezet.
Ik ben er al achtergekomen dat de boosdoener de cpu-cooler is.
Ik weet nou niet welke cooler ik het best kan bestellen die ik erop kan zetten.
mijn computer heeft een Asus A7V266-EX moederbord en een Amd athlonXp 1800+ processor
Geforce2 Mx400/400 64Mb tv-out
256 Mb geheugen
80 Gb Maxtor
2 Lan kaarten :)
nou de volgende gegevens staan op de fan van de cpu:

F.T.C.

Rotary DC Fan Brushless
Model FD07015
Type FD07015B1H
Ball Bearing
DC 12V 0.24 Ampére

Nu is mijn vraag dus welke het beste en goed stil is en niet al te duur zal zijn.
Ik zou het liefst via www.alternate.nl dan willen bestellen.
ik zou graag snel antwoord willen want zou het a.s week willen bestellen.

nou alvast bedankt :D

PS.
Als iemand het toevallig ook tussendoor zou weten welk soort geheugen er in deze computer hoort zou ik het graag weten want dan bestel ik gelijk dat ook erbij.
Ik wil graag een 256mb erbij zetten, en dat zal wel wat uitmaken met de snelheid van me computer waarschijnlijk?

Stof vrij gemaakt heb je de cpu koeler er ook af gehad en het koelblok schoon gemaakt?
Goede en stille koelers zijn zalman's over artic heb ik ook al goede commentaren gelezen.

zalman is stil maar koelt zo goed niet vind ik
(eigen mening)
artic daarintegen wel
ik zit met een coolmaster en temp is nu 37°
ben er heel tevreden over

Ik heb de cpu koeler er ook af gehad en eerst de stofzuiger erlangs gehad en toen nog even met een dunne kwast de rest verwijderd.
Ik heb nu nog een probleem :confused:
Nu maakt mijn videokaart een irritant snel ratelend geluid.....en het is de koelvin die erop zit die ergens tegen aanloopt ....is dat nog te verhelpen / ander soort koeler er op te zetten ?
Het is denk ik waarschijnlijk gebeurt met het schoonmaken van de computer :(
Geforce 2 Mx400/400 +tv-out 64 Mb is de videokaart.
Ik zit mischien wel te denken een andere te kopen maar wil eigelijk niet al te veel geld uitgeven maar wil wel weer een Nvidia Geforce met een tv-out lijkt mij het makkelijkste , maar een Ati kaart is wel weer goedkoper denk ik , alleen kan ik niet meer met het programma TvTool meer het beeld klonen op mijn tv (divx,xvid kijken ;) )
ik heb niet een Ati video kaart gezien met een een composiet uitgang (of heb ik niet goed gekeken) maar daarin tegen is wel een s-video uitgang scherper beeld toch?
naja ik hoor de antwoorden wel :)
iig al paar reacties :D

ps
ik zit nu btw rond de 55-58° met me cpu en is ook wel aardig warm en dan staat de computer alleen nog maar aan zonder dat ik een programma verder erop draai.

Geplaatst door pc-devil

Nu maakt mijn videokaart een irritant snel ratelend geluid.....en het is de koelvin die erop zit die ergens tegen aanloopt ....is dat nog te verhelpen / ander soort koeler er op te zetten ?
Heb je al gekeken waar ie tegen aanloopt?
Desnoods met een fijn schuurpapier het probleem verwijderen, als het één van de fanbladen is.

heej dat is een aardig slim idee van je ja!
dat ik dr zelf niet aan gedacht heb.....
naja morgen ga ik er even aan knutselen iig.
maar waar de vin op aanloopt weet ik niet want dat is niet echt te zien dus ik kan mischien niet iets van de fanbladen afhalen maar is het dan niet handig om van de omtrek waar de bladen in liggen iets te vergroten zodat ie eigelijk meer vrij komt te liggen?

hmmm als het niet meer lukt wil ik ook wel gelijk een nieuwe videokaart .
http://www.computerland.nl/index.php?page=beschrijving&prodid=12824
zijn er nog nadelen op die videokaart ?
De prijs is iig in de buurt zoals ik wel zou willen.
maar ik kijk morgen eerst of het lukt om de ratel weg te halen .......zoniet dan kan het altijd nog :rolleyes:

Laatst bewerkt:
nou het geratel van me videokaart heb ik opgelost :D
Op de bijlage heb ik een foto met een rood stuk en dat heb ik er gewoonweg afgehaald en 1 hoek (dat geel is) heb ik erop gelaten en toen onder die hoek nog een precies gelijk stukje zodat ie iets verhoogt komt te liggen vanaf het koelblok en dan vastzetten en nu maakt hij helemaal geen enkel hoorbaar geluid meer :rolleyes: en verplaatst nu ook wat meer lucht ook nog :)
nu straks even naar de markt denk ik even niewe cpu koeler maar halen en dan nog een extra 256 mb reepje ....ben er al achtergekomen dat het merk Elixir is DDR 266 Mhz cl2.5 Pc2100-25330 ....normaal zit er ook een stikkertje op maar die was eraf gevallen en lag los in de kast :rolleyes:
als het gelukt is zet ik wel neer welk soort ik heb gekocht /heb gekregen geadviseert.

Bijlagen

• videokaart.jpg
    videokaart.jpg
    20,3 KB · Weergaven: 63
Nou ik heb vanmorgen dus een nieuwe cpu cooler gekocht van merk Coolermaster de dream 3 klik >hier< om de cooler te zien en hij is voor AMD Duron up to 1.8Ghz Athlon Xp up to 3200+ (die van de site is voor p4 staat er maar mijne voor AMD)
en heb een nieuw reepje van 256 Mb erbij van Elixir alleen was die 400 mhz ipv 266 dus valt ie wel terug op 266 maar is niet erg.
Dus nu is de pc weer muis stil :D
probleem opgelost :)
(bijlage is mn copmuter)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan