smc ? wat is dat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcsab

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2004
goedeavond iedereen ,

bij een ctrl+alt+del staat dit programma als zijnde "reageert niet" Wat moet ik hieraan doen ? Iemand een idee ?

Volgens mij niet maar dit weet ik niet zeker.
Loop smc.exe vast bij het scannen?

Oei:confused: daar weet ik helemaal niks van. Toch een poging: Als het goed is zit er bij iedere windows een logboek. In dit logboek worden fouten, waarschuwingen en informatie opgeslagen. Als je dat kan vinden kan dat aardig helpen. Dubbelklikken op de fout en dan rechtsbovenin op de twee blaadjes klikken (kopieren). Daarna in een antwoord hier plakken.

Nu nog het logboek vinden:
Bij windows 98 is dit te vinden bij configuratiescherm -->systeembeheer.
Bij windows xp is dit te vinden bij configuratiescherm-->prestaties en inderhoud-->systeembeheer).

Ik denk dat dit bij ME ook in deze richting zit. Even zoeken dus.

Als ik goed heb gezocht is het logboek te vinden via: start>instellingen>configuratiescherm>systeembeheer>logboekinzage.

Ik kan verder ook geen andere mogelijkheid vinden. Zet zoiezo die andere vraag op ''vraag is niet opgelost''. Dan heb je meer kans dat er iemand naar kijkt.
Verder kan je afwachten of iemand kan vertellen waar het logboek wel te vinden is. Of wat de oplossing is.

Het is dus gewoon afwachten. Ik ga morgen weer verder zoeken.

Toch blijf ik het raar vinden want in (volgens mij) alle versie's van windows is dit te vinden onder systeembeheer.

Geplaatst door rve123

Toch blijf ik het raar vinden want in (volgens mij) alle versie's van windows is dit te vinden onder systeembeheer.

Hebben alle versies systeembeheer dan :confused: .. Niet dus :).

Dan zat ik fout:confused:

Als je smc uitschakeld, gaat dan ook je firewall helemaal uit of blijft die nog gewoon aanstaan?

@XP_PC: Weet jij of er in Windows ME dan nog wel iets van een logboek zit?

Geplaatst door rve123

@XP_PC: Weet jij of er in Windows ME dan nog wel iets van een logboek zit?

Volgens mij zijn dit alleen NT functies..
In ieder geval in de vorm zoals in XP zitten..

Of ME überhaubt iets van logboeken bijhoudt.. geen idee eigenlijk. Ik gebruik het OS zelden.

ga bedenken waneer het ontstaan is, na de installatie van software, aansluiten van hardware enz..
Geef ook eens het merk en type van de scanner.

hoe het probleem ontstaan is durf ik niet met 100% zeggen. Het is zo dat scannen bij mij niet veel gebruikt wordt uiteraard als je het nodig hebt dan ..... Ik meen te kunnen zeggen dat de problemen zich hebben voortgedaan bij het installeren van sygate personal firewall. Dan ben ik eigenlijk gestoten op die Smc reqgeert niet. Wanneer ik deze programma afsluit heb ik de indruk dat dit geen hinder geeft voor de andere applicaties. Enkel scanning geeft problemen zover ik kan uitmaken natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan