Hoe kan dat nou?!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suzelpuzzel

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2005
Hallo,
er is iets mis met mijn A:, D: en E: schijf en ik snap er niks van! Mijn computer is net compleet opgeschoond, alles is opnieuw geïnstalleerd (d.m.v. cd-roms, dus in principe moet deze drive kunnen werken). Maar sindsdien heb ik problemen met het lezen van schijven. Wanneer ik een schijf plaats in zowel de A, D als E drive, krijg ik het bericht: "schijf is niet geformatteerd, wilt u nu formatteren...etc.." Audio cd's worden echter wel herkend en prima afgespeeld. Ook kan ik gewoon cd's branden/kopiëren. Wat kan hier het probleem zijn? Ik kan me niet indenken dat er iets echt defect kan zijn, aangezien de drives nog zijn gebruikt om alle programma's opnieuw te kunnen installeren :(
Wie kan me helpen???
Groetjes,
Suzanne.

kleine aanvulling...

Nog een kleine aanvulling, weet niet of het echt van belang is.....maar wanneer ik een cd-rom in het station plaats, gaat hij wel gewoon draaien en hoor ik de pc "denken", alsof hij de cd-rom gewoon gaat lezen, maar goed, dit gebeurt dus niet!
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, want ik snap er niks van!

Ik heb gisteren toevallig de pc van mijn schoonouders onder handen gehad met precies hetzelfde probleem. Ook USB drives werden niet herkend.

Probeer SP2 eens (opnieuw?) te installeren.
Windows wordt dan eens grondig tegen het licht gehouden en voorzien van de laatste updates, 99% kans dat het probleem dan is opgelost.

Kan dit wel als de cd-rom drive niet werkt. Ik neem aan dat deze installatie ook door middel van deze drive moet gebeuren?!

Bvd.

Okee dan, ik ben nu SP2 aan het downloaden. Ik hoop dat het lukt! USB werkt bij mij trouwens wel gewoon, maar goed.....ik laat het resultaat horen!

Nou, ik dacht dat ik sp2 geïnstalleerd had, maar op het laatst gaf hij aan dat mijn windows versie (2000 prof.) niet overeen kwam met de te installeren software?! Hoewel ik het volgens mij toch goed had gedaan.... Ik heb SP2 van de microsoft site proberen te downloaden. Heb je misschien een tip hoe ik het anders kan proberen???

komt dat misschien omdat ik wel windows 2000 heb, maar ik gebruik office xp! Ik zal ook sp2 voor xp proberen te downloaden dan maar.....of heeft dat geen zin?

Nope, ook dit heeft niet gewerkt..... Sjonge jonge, echt raar. Ik krijg die SP2 op de een of andere manier gewoon niet geïnstalleerd!

SP2 is voor windows XP en niet voor office of windows2000

Aha, dat snap ik nu inmiddels... Maar goed, dat kan ik dus niet gebruiken. Ik hoop dat iemand dan toch nog een tip voor me heeft :confused: want ik begin een beetje moedeloos te worden van die pc!
Bvd.
Suzanne

Helaas, niets helpt.... Nog iemand tips? Of moet ik mn pc nu maar vaarwel gaan zeggen? :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan