Probleem met CD-ROM na install. Pinnacle

Status
Niet open voor verdere reacties.

vutter

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2005
Hallo, ik heb een probleem(pje), zoals de titel al vermeldt.
Ik heb pas een Samsung writer gekocht en geinstalleerd als slave (naast mijn CD-Rom als master).
Beide apparaten werkten goed (lezen) en werden herkend door de verkenner.
Maar na installatie van het progr. Pinnacle kreeg ik problemen. De writer wordt wel herkend door verkenner, maar de ROM niet meer! (reageert ook niet, als er een cd ingevoerd wordt).
Ook in MSInfo krijg ik de melding "geen cd in station" terwijl die er wel in zit.
Onder DOS wordt het ROM-station wel herkend en ingelezen.
Op pinnacle.custhelp.com wordt over dit probleem ook geschreven, en verwezen naar de Microsoft/support, maar daar wordt alleen vermeldt, dat dit in XP voorkomt en naar een register verwezen.
Hier heb ik echter niets aan, want mijn besturingssysteem is Windows 98SE.
Herkent iemand dit probleem en weet de oplossing?
Ik hoop van wel, want ik zit momenteel "vast".
Vol goede hoop wacht ik af!
Groetjes van vutter.

Tip zou writer als master zetten en rom als slave.
Dit heeft nog niet met de oplossing te maken!

master/slave

Bedankt Willem voor je reactie.
Inderdaad lost jouw reactie het probleem niet op.
Maar even terugkomend op jouw tip: Over de master/slave instellingen zijn de meningen nogal verdeeld! De een zegt: De writer op master terwijl de ander weet te melden: De writer altijd op slave. blijkbaar hebben beiden gelijk?
In de handleiding van mijn writer wordt alleen vermeld: Indien er sprake is van 2 CD/DVD-stations op 1 IDE-kabel, stel dan de ene in op master en de andere op slave (maar er wordt geen voorkeur genoemd).
Overigens: ik heb de instellingen al een keer omgewisseld, maar het probleem bleef hetzelfde.
groetjes,
vutter.

reactie op berichtje van Peter

Bedankt voor je reactie, Peter.
Uit jouw berichtje trek ik de conclusie, dat Pinnacle dus echt de boosdoener is!!!
Interessant zijn de "adressen" waar je naar verwees.
Maar ik kwam al doende op een Engels forum terecht, waar ik na kort bezoek een alarm van mijn virusscanner kreeg, dus ben ik daar maar rap gestopt en heb eerst mijn pc gescand.
Overigens werd op dat Engelse forum alleen maar over XP en een foutcode geschreven. Maar ik krijg geen foutcode en werk met W98SE. Dus ben ik nog niet veel verder.
Groetjes van vutter.

We blijven zoeken....

Iemand anders nog opties ???

Groet Peter

Nog steeds geen oplossing gevonden

Inmiddels staat mijn probleem 2 weken in dit forum geplaatst, en heb ik nog steeds geen oplossing gevonden.
Uit de reakties heb ik inmiddels wel begrepen, dat meerderen problemen hebben met Pinnacle!!
De simpelste oplossing is, zo heb ik inmiddels uit de reacties begrepen, om Pinnacle maar niet te gebruiken en over te stappen op een ander programma.
Via de Pinnacle "helpdesk" kreeg ik het weinig zeggende, korte antwoord:
"Probeert U een custominstallatie zonder InstantDrive (de virtuele disk)". Dat was ALLES!!!
Er werd niet bij vermeldt, hoe en wat.
Ik heb Pinnacle, (na uninstall), nogmaals geinstalleerd, maar kwam NERGENS de optie "zonder InstantDrive o.i.d. " tegen, dus is mijn probleem nog steeds hetzelfde.
Wie, o wie heeft nog een goede tip???
Groetjes van vutter.

Hallo allemaal.
Het is inmiddels 1 aug. en nog steeds heb ik geen oplossing.
Na eindeloos heen en weer mailen met de Pinnacle-help-site ben ik nog geen stap verder.
Steeds weer hele vage en/of niets zeggende oplossingen dragen zij aan!
Zoals: registers cleanen,(goed idee, maar leverde helaas geen verbetering).
Install ZONDER virtuele drive, maar die optie is nergens te vinden! En als ik daar dan nadere instructies voor opvraag, hoe dit dan wel moet, krijg ik geen antwoord.
Maar hebben wel weer een nieuw voorstel: Windows opnieuw installeren.
Maar dat had ik al een keer gedaan, helaas zonder resultaat. Maar dat was blijkbaar hun blijkbaar ontgaan!

Hierop heb ik ze geattendeerd en geantwoord, dat ik het idee had gekregen, in een vicieuze cirkel te zijn beland.
En dat ik me inmiddels zat af te vragen, of het uberhaupt wel mogelijk is om Pinnacle met Win98 te gebruiken.
Deze vraag heb ik bijna 4 weken geleden gesteld, en ik wacht nog steeds op antwoord!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan