Videokaart stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
attachment.php

Deze melding krijg ik telkens.. Ook gaan in spellen de dingen er nogal raar uitzien:

(en de laatste screenshots, ter vergelijking; het zijn geen kale landschappen maar vol met gebouwen, auto's, begroeing).

De problemen zijn ontstaan nadat ik:
Een P IV 3.00 Ghz ( http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=209270&pagenumber=2 )
512 RAM heb toegevoed ( ander dan erin zat; http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=210411 )

Het probleem doet zich niet alleen voor bij dat spel. Bovenstaande melding krijg ik bijvoorbeeld ook bij een WinampVisualisatie..

Ik heb al:
Windows Drivers los gebruikt, zonder externe ATI software
De nieuwste ATI software van de website gehaald
De oude ATI drivers van de bijgeleverde CD-rom geïnstalleerd
In de bios Fast Write aan-en uitgeschakeld.

Is mijn videokaart misschien kaduuk?

Ati Radeon 9800 SE, 128 MB.

Bijlagen

• beeldscherm.jpg
    beeldscherm.jpg
    22,8 KB · Weergaven: 262
Laatst bewerkt:
hij kan iid stuk zijn,
hij zit er nog goed in?
Windows herkent hem nog wel toch?

btw - wat is je honor?

Hij blijft maar crashen.. Ik zit nu een uur te gamen.. Althans.. Een poging te doen tot en TELKENS WEER knalt het scherm deruit.. Zeker al 8 keer de PC moeten resetten..

Ben ten einde raad. Drivers opnieuw geïnstalleerd, Windows opnieuw geïnstalleerd vanalles gedaan...

Dit kan toch niet door de nieuwe P IV 3.00 komen? Of dat de RAMbankjes een andere frequentie hebben?

Ik heb een dergelijk probleem met de volgende configuratie:
MOBO ASUS A7N8x-x met 512 MByte geheugen en een AMD 3000+ processsor Windows XP en een ATI radeon 9600 XT videokaart met 128 MB geheugen.
Bij het spel lord of the rings - battle for middle earth loopt het spel na enige tijd spelen geheel vast . alleen nog reset mogelijk daarna.
Daarvoor een andere videokaart al geprobeerd ( NVIDIA Geforce Fx5200) met het zelfde resultaat.

Tot nu toe lijkt het spel in een lagere resolutie het langer te doen. (testen loopt nog).
Toch vreemd want op een andere PC (pentium 4 2,4 GHz) met een oudere videokaart loopt dit spel zonder pijn.

Martin

Ik zet mn PC aan; het systeem is hersteld van een ernstige fout..

De fout is veroorzaakt door ATI Graphics Driver: geen specifieke oplossing gevonden

Beschrijving van het probleem

Er is een onbekende fout opgetreden in ATI Graphics Driver, gemaakt door ATI® Technologies, Inc.

Oplossing van het probleem

ATI® Technologies, Inc is momenteel niet bekend met een specifieke oplossing voor het probleem dat u hebt gemeld. Hieronder staat een lijst met aanbevelingen die het probleem in de toekomst mogelijk kunnen voorkomen.

* Download en installeer een bijgewerkte versie van ATI Graphics Driver vanaf een van deze locaties:
o Windows Update
o ATI® Technologies, Inc
* Neem contact op met de computerfabrikant als een bijgewerkt stuurprogramma niet beschikbaar is.
* Neem voor ondersteuning contact op met ATI® Technologies, Inc als u de meest recente versie van ATI Graphics Driver gebruikt.

attachment.php

Ik snap het echt helemaal niet.. Ik zal het geheugenbankje er nog eens uit halen maar anders wordt het een nieuwe V-card kopen?

Owja; ik heb nog in de bios het volgende gedaan:
Standard Device van PCI naar AGP gewijzigd
AGP voltage van HIGH naar NORMAL gewijzigd
FastWrite van ENABLED naar DISABLED gewijzigd.

Al mocht dit niet helpen..

Bijlagen

• error.png
    error.png
    85,3 KB · Weergaven: 253
Heb je in de bios ook aangegeven dat er een IRQ moet worden toegewezen aan de VGA kaart??

Geplaatst door maestro12
Heb je in de bios ook aangegeven dat er een IRQ moet worden toegewezen aan de VGA kaart??
:8-0: uuhm ik vermoed van niet..

Hoe en waar doe ik dat precies?

Ok, daar gaan we..

Advanced:
Spread Centrum - Disabled
CPU Host Frequency - Auto
DRAM Frequency - Auto
Flexible Optimalisation - Enabled

Chipset Config:
AGP mode: Autp
Aperture size: 128 MB
Fast Write: Disabled
PCI Delay Trans.: Disabled

USB -
USB -

DRAM Cash Latency: Auto
HT Enabled: Auto
DRAM Voltage: Normal
AGP Voltage: Normal (inmiddels weer high)

Recource config:
PCI Latency Timer: 32
Primary Grapics Adapter: AGP

Peripheral Config:
Allemaal onboard toestanden

This Stop error message may occur in the virtual video adapter driver that is used by Symantec PCAnywhere.

Heb je soms een virtuele desktop geinstalleerd?? (hoeft dus niet speciaal PCAnywhere te zijn)
Heb je al andere, oudere dan wel nieuwere drivers geprobeerd?
Heb je de mogelijkheid om de kaart te testen in een andere pc??
Heb je al geprobeerd de hardware versnelling, zoals daar beschreven, uit dan wel laag te zetten??

Geplaatst door maestro12

Heb je soms een virtuele desktop geinstalleerd?? (hoeft dus niet speciaal PCAnywhere te zijn)
Heb je al andere, oudere dan wel nieuwere drivers geprobeerd?
Heb je de mogelijkheid om de kaart te testen in een andere pc??
Heb je al geprobeerd de hardware versnelling, zoals daar beschreven, uit dan wel laag te zetten??

1. Uuhm, RADMIN. Maar alleen de viewer (dus niet de server). En stond er al op.
2. Ja.
3. Uuhm eigenlijk niet. Want die heeft niet genoeg voeding. Kan eventueel wel.
4. Ja. Maar vanaf 2 streepjes lager start het spel niet meer (teveel gedisabled).

Hoe oud is de kaart? Anders proberen om onder garantie om te ruilen.

Weet je zeker dat de voeding die je nu gebruikt wel toereikend is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan