partition magic

• Onderwerp starter Onderwerp starter emc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Partition magic weigert een partitie aan te passen. De foutmelding is: error #2003 file size does not match fat allocation of file.

Wat is hier de oplossing voor?

Alvast bedankt,
emc

Klik een met je rechtermuisknop op Deze Computer, vervolgens op Beheren, dan in het rechter venster dubbelklikken op Opslag, dan dubbelklikken op Schijfbeheer (lokaal). Hier krijg je wat meer info over je schijven. Wellicht dat er bij 1 van de partities een fout(code) staat (rechtsklikken op betreffende partitie). Mocht er niks op die partitie staan zou je een Schijfcontrole en wellicht Formatteren kunnen uitvoeren. Anders proberen om de bestanden tijdelijk te parkeren op een andere partitie voor je dat doet.

Dank voor de snelle reactie.

Bij beheer staat er geen foutcode. Geeft aan dat alles in orde is. De schijf is inmiddels leeg en ik heb deze al geformatteerd, zowel via PM als via windows. Echter zonder resultaat.

Heb je de partities wel allemaal fat32 of allemaal ntfs geformatterd? dus niet door elkaar heen. anders even opnieuw formatteren volgens 1 systeem.

alleen de c partitie is ntfs, de rest (3) is fat32, moet ik daar dus allemaal ntfs van maken? Ik heb dit bij de probleemschijf al wel uitgeprobeerd, maar dat was geen oplossing.

Hmm... voor zover ik weet had dat de oplossing kunnen zijn. Nu weet ik het niet zo snel. Zal nog even verder denken, wellicht dat een andere forumgebruiker nog tips heeft?

Inmiddels heb ik het anders opgelost:

via Deze Computer, Beheren, Opslag, Schijfbeheer heb ik de partitie verwijderd. Vervolgens via Partition Magic de naastgelegen partitie vergroot.

Door de partitie via windows te verwijderen blijkt het dat dit dan ook de foute registraties verwijderd. De foutmelding (zie eerste bericht) duidt er waarschijnlijk op de er in de registraties van de schijf fouten zijn opgetreden, waardoor hernoemen, via PM formateren, etc, niet werkt.

Hee! Gefeliciteerd, knap gevonden. Weer wat voor het oplossingenboek :)
Gr. Erik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan