Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn-online

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Aller eerst even dit:
Waarom staat er in de pagina programeren geen sub pagina voor Visaul Basic. IK geloof dat Visual Basic op dit moment tot een van de krachtigste programeertalen behoord??

Hier mijn (klein, bescheiden) vraag(je):
Ik ben bezig met een praogramma en dat heb ik bijna af maar het laatste stukje kom ik niet uit

Aan het eind van (mijn/het) programma krijg je 4 Textboxen (Text1, Text2, Text3, Text4).
Vervolgens kun je op een button "opslaan" klikken. Dan moet er het volgende gebeuren:
De text die in de text vakken staan moet worden opgeslagen in excel bestand.
De tekst uit tekstvak 1 moet in de B collom gezet worden, de tekst uit tekstvak 2 in de C collom.
In de A collom moet elke keer een nieuw getal worden neer gezet die een hoger is dan die erboven staat. Dus als in A4, "5" staat, moet er in A5, "6" komen te staan.

Ik hoop dat het zo duidelijk is zo niet vraag maar raak... ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

Oh ja, het excel filtje moet direct nadat op "opslaan" is geklikt ook opgeslagen worden naar een file.

In Visual Basic moet het programma geschreven worden

Geplaatst door martijn-online
Aller eerst even dit:
Waarom staat er in de pagina programeren geen sub pagina voor Visaul Basic.
Ga naar de sectie programmeren en daar vind je wat je zoekt. Jouw verhaal te hebben gelezen kun je beter niet over 'Visual Basic' gaan praten, maar over 'Visual Basic (for) Applications', afgekort tot VBA.

Bij mijn weten zijn er genoeg VBA kenners op dit Forum. Dus, nog even wachten dan wordt je door hen zeker geholpen.

Dennis.

PS. Zelf doe ik namelijk niet zo gek veel meer met VBA. En eigenlijk ook niet zo erg veel meer met VB(Visual Basic), zo nu en dan probeer ik mensen wel te helpen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door martijn-online
IK geloof dat Visual Basic op dit moment tot een van de krachtigste programeertalen behoord??
Mondiaal gezien zijn er best veel applicaties die in VB geschreven zijn, uit dat oogpunt bezien kun je VB niet slecht noemen.

Maar 'de krachtigste programeertalen' is zo'n betrekkelijk begrip. Het is maar wat je precies beoogt met een programmeertaal.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan