Driver CD-ROM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Rimsic

Nu vermoet ik dat de drivers er dus niet zijn.
Die zijn er echt wel, maar IK vermoed dat de verkeerde driver geladen wordt.
Er staan nog drie andere drivers op de opstartdiskette.
Kijk hier maar even hoe je ervoor kunt zorgen dat die andere drivers gebruikt worden.

Omdat je de melding krijgt dat de partitie niet bestaat, is het ook mogelijk dat je tijdens het partitioneren iets fout gedaan hebt. Dus als het met die andere drivers niet lukt, zou ik dat nog eens over doen.

Guus.

dat stukje had ik al gelezen maar er staat:

Om te zorgen dat er een ander driver wordt geladen, open je het bestand Config.sys in Kladblok.
Je ziet dan het volgende:

ik heb helemaal geen config.sys er op staan :confused:

Geplaatst door Rimsic

ik heb helemaal geen config.sys er op staan :confused:
Ik weet niet welke opstartdiskette je dan gebruikt, maar op de diskette die ik noem in die handleiding staat dat bestand wel.
Die handleiding is ook bedoeld om met DIE opstartdiskette gebruikt te worden.
Als je moeite hebt om die diskette te maken kun je ook het bestand boot98.zip downloaden. Dat bevat exact dezelfde boot diskette.
Als je het hebt uitgepakt heb je 34 bestanden. Kopiëer die naar een lege, geformatteerde diskette.
In de bijlage zie je die 34 bestanden, zodat je kunt controleren of je ze allemaal hebt.

Ik raad je aan de hele procedure (partitioneren, formatteren etc.) hiermee opnieuw uit te voeren. Die procedure is door mij meerdere malen uitgetest en werkt perfect.
Maar je hoeft maar één dingetje over te slaan (een keer opstarten vergeten, bijvoorbeeld) en het werkt niet.

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik heb het bestand CONFIG.sys als zip bijgevoegd. Deze komt van een Win98(se) opstartfloppy. Ik hoop dat je er wat aan hebt.:)

Bijlagen

Geplaatst door crash
Ik heb het bestand CONFIG.sys als zip bijgevoegd. Deze komt van een Win98(se) opstartfloppy.
Bedankt, Crash, maar dat heeft in dit geval geen zin. Het config.sys bestand op de opstartdiskette die ik bedoel is zo gemaakt dat er een bepaalde driver van die diskette wordt geladen.
Met jouw config.sys wordt de driver oakcdrom.sys geladen, maar die staat niet op deze opstartdiskette.
Elke opstartdiskette heeft zijn eigen config.sys.
Ik ga mijn handleiding een dezer dagen nog maar eens aanpassen om degenen die hem gaan gebruiken op het hart te drukken geen andere opstartdiskette te gebruiken en exact te doen wat er beschreven staat.
Die procedure werkt perfect, maar de problemen die men ermee heeft ontstaan door gebruik van andere opstartdiskettes of het domweg verkeerd uitvoeren van de instructies.

Guus.

Laatst bewerkt:
Die procedure werkt perfect, maar de problemen die men ermee heeft ontstaan door gebruik van andere opstartdiskettes of het domweg verkeerd uitvoeren van de instructies.

dat geloof ik best, maar ik heb gewoon die van jou geprobeerd, dan krijg ik nog minder als met mijn eigen.

Die van jou krijg ik 5 regels over mijn cd-rom. En iets met BANANA. En dat moest dan in je config aangepast worden. Die staat er bij mij niet op

Maar toen ik hem kreeg van crash, wou ik hem dus op mij A schijfje zetten, toen zei hij dat hij al bestond :mad:. Maar toch zie ik hem niet, en met verborgen bestanden aan zie ik hem ook niet. Zie bijlage

Edit
En zelfs met zoeken vind hij hem niet

ik had config.sys nu geopend in kladblok, maar ik mag misschien blind zijn. Maar wat guus zegt wat er moet staan staat er niet met cd1 enz.

Edit
Ah, die versie die guus me net gaf zie ik ze wil in het zip bestand. (iig alle bestanden) Even kijken of ik het ook kan passen

mmmm, dit is raar. In het zip bestand zie ik alle bestanden maar op mijn floppy niet. Iemand een oplossing? Het lijkt net of hij bestanden gewoon weg laat. (niet verborgen) Want met zoeken vind ik ze ook niet

Bijlagen

• kijk-niks.jpg
    kijk-niks.jpg
    16,8 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Rimsic
Maar toen ik hem kreeg van crash, wou ik hem dus op mij A schijfje zetten, toen zei hij dat hij al bestond :mad:. Maar toch zie ik hem niet, en met verborgen bestanden aan zie ik hem ook niet. Zie bijlage

Edit
En zelfs met zoeken vind hij hem niet
Dit vreemde verschijnsel heb ik al eerder gehoord, maar ik heb nog steeds geen idee waardoor dit komt. (Is het toevallig een Packard Bell computer met een voorgeïnstalleerd besturingssysteem?)
In ieder geval los je het probleem op door het zip-bestand te gebruiken. Voor de zekerheid kun je ook nog even naar deze bijlage kijken om te controleren of je alle 34 bestanden nu hebt.
Voer met die nieuwe diskette de hele procedure even opnieuw uit en je zult zien dat alles dan prima verloopt.

Mocht je problemen blijven houden met die opstartdiskette, maak er dan eens een op een andere computer.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan