harde schijf grootte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tattoo66

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Hallo allemaal,
Wie kan mij helpen?
Het gaat om het volgende;
Vorig jaar heb ik een 40 gig schijf ingebouwd n m'n oude pc.Omdat m'n bios geen schijven boven de 33 gig ondersteunde , heb k een trucje toegepast om het bios te laten denken dat dit een 33 gig schijf zou zijn,ik deed dit met een proggie van Seagate.
Nu heb ik een nieuwe pc die het wel ondersteund, maar deze bios ziet ook 33 gig, ik wist dat dit "trucje" niet met formateren weg zou gaan.Maar ik ben vergeten hoe ik dit deed, en sterker nog........hoe doe ik dit weer teniet.
Alvast bedankt

Zit er geen lege partitie achterin de schijf. Dat progje zal dat wel kunnen maskeren.
Er zit ook nog vaak een jumper op de harde schijf waarmee je hem op 40 of 33 gig instelt.

hallo, bedankt voor je snelle reactie,
nee, er zit geen extra partitie voor of achter,
en ik heb geen jumper destijds gebruikt om 'm kleiner te krijgen

Die tooltjes zijn zeker nog in omloop.
Ik zou even de fabrikant opzoeken en de tool nogmaals draaien.
Overigens is dit onder Windows XP niet nodig (geldt niet voor alle merken);deze herkent de grootte aan de hand van de apparaatinformatie en is via diskmgr te besturen.

Vertel anders even om welk merk / type t gaat.

In de bios is geeft ie 33 gig aan,
via deze computer ook, alleen via Everest(een proggie voor wat je in de pc hebt) geeft ie wel 40 gig aan. En via partiton manager geeft ie ook 404 gig aan en 1 partitie
Oh ja, 't is een Seagate barracuda,

ik heb dat proggie binnengehaald, maar ik zie niet zo snel waar ik die instelling teniet kan doen.
anywayzzzz, ik ga nu stoppen en log weer snel in
alvast hartelijk bedankt.

Is de 33|GB nog genoeg?

Je zou er ook voor kunnen kiezen een PCI kaart met daarop IDE of SATA Hardisk aansluitingen.
Deze kaarten hebben een eigen controler en kunnen de nieuwste HD's aansturen 2x 200GB is dan zelf op een relatief oude PC geen probleem meer.

Insteek kaarten zijn er als vanaf zo'n € 20,00.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan