Buttons ongewenst zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manuzzi

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2005
Ik heb een paar knoppen in mijn mijn Excel werkbladen. Standaard staan die op Visible=False.
Echter wanneer iemand het document opent zonder macro's toe te staan, dan zijn alle knoppen zichtbaar. Wordt in die status het document bewaard, dan blijven ze zichtbaar ook als bij een opnieuw openen, macro-gebruik wel wordt geactiveerd.
Hoe krijg ik die buttons weer automatisch onzichtbaar in alle werkbladen?

Een oplossing zou kunnen zijn, dat het bestand "alleen lezen" is en dat bij geactiveerde macro's het alleen lezen wordt opgeheven. Kan dat?

gr, Herman

Heb je hier hier iets aan.

Je kan de file natuurlijk altijd op laten slaan als read only en na het open de file met deze vba code een ander attribut geven, bij het sluiten van de file zou deze dan weer op read only gezet moeten worden.

Heb je een beetje ervaring met VBA?
Heb nu even geen zin om met een kant en klaar voorbeeld te komen, maar mocht je er echt niet uitkomen wil ik (of iemand anders op het forum, laat iedereen zich hier vrij in voelen) nog wel een poging wagen.

Geplaatst door Withaar

Je kan de file natuurlijk altijd op laten slaan als read only en na het open de file met deze vba code een ander attribut geven, bij het sluiten van de file zou deze dan weer op read only gezet moeten worden.
[...]

Ik heb niet zoveel ervaring met VB.

Heb de volgende code in ThisWorkbook gezet:

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
If Not ActiveWorkbook.ReadOnly Then
ActiveWorkbook.ChangeFileAccess Mode:=xlReadOnly
End If
End Sub

Het geeft bij het afsluiten de tekst "(alleen-lezen)" op de titelbalk. Echter uiteindelijk is het niet als alleen-lezen opgeslagen. Wat moet ik anders doen?

gr, Herman

Geplaatst door Withaar

De link onder "hier" in je bericht was me niet opgevallen.
Het SettAttr "path", vbReadOnly werkt voor mij. Echter het SetAttr "path", vbNormal zet het read-only wel weer uit, echter werkt niet op het reeds geopende document. Of is het logisch dat dat ook niet kan?

gr, Herman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan