twee verschiilende routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

magriet

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
Ik zit nu het warm is lekker buiten en heb dan een laptop tot mijn beschikking.
Het vreemde is dat ik een zeer trage verbinding heb, signaalsterkte is laag. Als ik kijk naar de status staan er 2 routers: sitecom en SMC.
Ik snap er niks van, ik heb en SMC router maar hij gaat automatisch naar de sitecom en die is traag...gaap..........
Hoe kan dit?
We hebben breedband internet van @home, misschien is dat van belang?
Alvast mijn dank, Margriet

Zal die van de buurman kunnen zijn heeft die de boel slecht beveiligd.
Toch leuk kan de hele buurd internetten op zijn kosten dus gauw je abonement op zeggen bij homen of de buurman even inlichten als die een sitecom heeft.:cool: :D :thumb:

Dubbelkik even op het draadloos netwerk icoontje naast de klok en kies voor eigenschappen.
Ga dan naar het tabblad "draadloze netwerken" en kies een voorkeursnetwerk.
Als het goed is schakelt het netwerk nu niet meer automatisch over naar die van de buurman.

Wat de signaal sterkte betreft.
Kijk even in de instellingen van je router.
Verander eventueel het kanaal.
Het kan best zijn dat jij en je buurman op hetzelfde kanaal zitten en dat daarom de verbinding zo traag verloopt.

2 verschillende routers

ik kom weer op het probleem terug: mijn buurman heeft inderdaad een sitecom router, niet beveiligd en hij zit weer op de router van zijn buurman. Het is echt balen, het is een zeer wisslende verbinding, het ene moment uitstekend en nog geen seconde erna laag. Ook word ik er regelmatig uitgeknikkerd. Wat heb je nu aan een laptop als je er achter je huis niet eens mee kunt werken.
Misschien een blonde vraag maar waar kan ik de instellingen van mijn router vinden?
Ik heb al via config.scherm gekeken bij netwerkverbindingen maar ik weet niet precies wat ik daar kan vinden. Graag nog je hulp? Alvast bedankt, Margriet

De optie "voorkeursnetwerk" werkt ook niet?
Dat voorkomt meestal dat je van netwerk switcht.

Om in de router te komen zul je even de handleiding moeten opzoeken, daar staat precies aangegen hoe dat moet.
Meestal moet je een IP-adres intypen in je adresbalk, bijvoorbeeld 10.0.0.2 waarna je een inlog schermpje krijgt waar je het wachtwoord en gebruikersnaam moet invullen.
De gegevens staan in de handleiding.
Mocht je die niet meer hebben, staat er op deze site nog wel enige info over standaard wachtwoorden ed.

allereerst mijn dank voor het meedenken. Ik heb eerst via draadloos netwerk selecteren alles wat in voorkeursnetwerk stond verwijderd, behalve natuurlijk SMC.
Daarna de laptop weer aan en toen kwam ik helemaal niet meer online. Toch stond weer dat onbeveiligde sitecom in het lijstje terwijl ik dat verwijderd had. Ten einde raad sitecom aangeklikt en toen kwam ik weer online met een zeer trage verbinding en een paar minuten later was de verbinding weer weg, grrrrrr :mad:
Ik heb gekeken wat het typenummer van de router is en dat is 7004VWBR, dat heb ik aangeklikt maar dan kom ik niet echt verder. Mijn Engels is niet zo erg goed en ik heb geen idee wat ik daar moet doen.
Kun jij me raad geven?
Bedankt alvast, groeten, Margriet

Goed, ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen.
Het type router wat jij hebt ben ik niet bekent mee maar ik zal je even laten zien hoe de instellingen bij mij staan.
Dit zal een beetje verschillen met jouw router omdat ik een ander merk heb.

Ga eerst even naar de instellingen van je router.
Geef daar het beestje een naam of kijk wat voor naam jou netwerk hanteert.
Dit staat onder SSID, hier kun je zelf ook een andere naam invullen.
Hier zie je dat je ook nog het kanaal kunt veranderen zoals eerder beschreven.

Ga nu naar Configuratiescherm --> netwerkverbindingen.
Hier staat je draadloze adapter ook tussen als het goed is.
Dubbelklik hierop en kies voor netwerken.
Het volgende venster kom je dan tegen en als er nog meer netwerken in de buurt zijn staan er meerdere verbindingen.

Kies nu je eigen verbinding om te gebruiken.
Als je eenmaal verbinding hebt gemaakt met je eigen netwerk kun je dit zo instellen dat je voortaan altijd hiermee verbinding maakt.
Ga hiervoor weer naar de eigenschappen van je netwerkverbinding en kies voor de volgende opties.

En niet onbelangrijk, deze optie.
Zorg ervoor dat het vierkantje niet aangevinkt is (plaatje geavanceerd).

Je weet al hoe je een voorkeursnetwerk moet instellen aan je vorige posts te zien.
Stel dat ook nog even in, of controleer of jouw netwerk als voorkeur ingesteld staat.

Dat was het wel zo'n beetje.
Hoop dat je er zo uitkomt, het stappenplan kan soms niet helemaal kloppen want ik doe het meeste zo uit m'n hoofd.
Mocht je er nog niet uit komen kijk dan hier even
En mocht alles naar behoren werken, vergeet dan niet je draadloze netwerk dicht te timmeren
Genoeg leesvoer voor de rest van je zondag dacht ik, succes ermee. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan