geen confirmation

Status
Niet open voor verdere reacties.

VdBrouwert

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2004
Hi,
In Access heb ik een module gebouwd om rapporten automatisch uit te sturen. In totaal zijn het er 64 met de volgende code;

' [name1]
DoCmd.SendObject acQuery, "[name1]", "MicrosoftExcel(*.xls)", "[name1]@[company].com", "", "", " Transactions Exceptions ", "pls find attached the transaction with the details", False, ""
' [name2]
DoCmd.SendObject acQuery, "[name2]", "MicrosoftExcel(*.xls)", "[name2]@[company].com", "", "", "Transactions ", "pls find attached the
transaction with the details", False, ""
' [name3]
etc
etc

Als ik deze module run, vraagt Access bij elk rapport dat hij via de mail uit wilt sturen of ik dat toe wil laten (Outlook vraagt het eigenlijk); wat moet ik hem vertellen om dit automatisch te laten doen of in ieder geval die melding maar 1x te krijgen?

Alvast bedankt!

Plaats bovenaan de regel

docmd.setwarnings false

en onderaan de regel

docmd.setwarnings true

Dat onderdrukt de boodschappen

op een of andere manier krijg ik het toch niet voor elkaar. zou je in mijn script(je) de tekst toe kunnen voegen?

Alvast bedankt!

kom er nu achter dat het een outlook probleem is... Kan ik outlook instellen dat jij deze meldingen niet geeft??

Screenshotje is niet gelukt. MAar een alternatief is om m.b.v. de outlook API het mailtje te versturen. In de VBA editor kun je via Tools --> References de link naar die API toevoegen, je kunt dan gebruik maken van de meeste opties die Outlook biedt. Een voorbeeldje van (mischien wel tre uitgebreidde code: http://www.mvps.org/access/general/gen0032.htm

Grtz,

tx, zie er goed uit (ook de site btw); maar snap er helemaal niets van... (en dat ligt aan mijn kennis van de programmeertalen)

Is het niet mogelijk om via Access iets in te stellen? Of ligt dit toch meer bij Outlook?

De melding wordt door outlook gegenereerd. In Access heb je daar niet zoveel over te zeggen. Tenzij je gebruik maakt van de outlook API zoals in de vorige post.

Je kunt dan en functie maken die een aantal parameters accepteerd zodat je die vanuit je code kunt aanroepen. Maar dat vereist wel wat programmeerwerk.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan