Headset werkt wel maar kan geen gesprek voeren op msn

Status
Niet open voor verdere reacties.

pearl5

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2001
Hallo,

Ik heb een headset die ik wil gebruiken om te babbelen op MSN - maar dit lukt niet.

Ik heb de Wizard Beeld en Geluid afstemmen al gedaan.
Ik heb hier ergens (op Helpmij) een link naar de instellingen voor Skype gevonden - heb ik ook allemaal gedaan.
Ik heb nagekeken bij pas geïnstalleerde muziekprogramma's of de microfoon instellingen goed staan.
Ik heb MSN er weer af- en opgegooid.
Ik heb Norton uitgezet (ben wel van inet afgegaan toen) en meteen weer aangezet.

Dat ging allemaal goed dus.

Alleen in DXDIAG op tabblad netwerk vind ik dit:

*De registerinformatie voor DirectPlay-toepassing Monopoly 2000 ontbreekt of is beschadigd. U dient die toepassing opnieuw te installeren.

En als ik dan de DirectPlay Voiceopties test - krijg ik dit:

*Er is een fout opgetreden tijdens de installatie van Direct Play Voice. Foutcode: 0x80004005

Dezelfde Wizard om de hardware te testen vind ik in Windows Media Player (Extra/Opties/Apparaten/Luidsprekers/Eigenschappen/Geavanceerd/Spraak/Hardware testen) - om er vervolgens achter te komen dat het hetzelfde venster is als in configuratiescherm/geluiden en audioapparatuur :evil:

Daar werkte het dus ook niet en kwam ik dezelfde foutmelding tegen. Alleen staat daar weer iets extra's bij:
*Kan DpvSetup.exe niet uitvoeren. Ga naar het onderdeel Software in Configuratiescherm om het bestand te installeren.

Nou zo gezegd zo gedaan - ware het niet dat ik geen idee heb waar ik moet kijken in Software.
Ik heb bij Windows onderdelen toevoegen of verwijderen gekeken naar elk bestand, map en submap - maar kan het niet vinden.

Het ergste is nog dat het bestand waar het om draait (dpvsetup) wel te vinden is in C:\WINDOWS\system32.
Ik heb daar op geklikt en weer geprobeerd op MSN maar nog steeds niks.

Je ziet - ik ben grondig geweest - maar misschien zie ik nog iets over het hoofd????

Kan iemand me helpen pleaseeeeeeeeeee!????
Wil met mn schoonmoeder in Canada praten namelijk.

Alvast bedankt voor de genomen moeite om dit hele verhaal door te hebben gelezen.

kan het er niet aan liggen dat je met Canada wil praten??? Weet neit hoor is maar een gok

Alvast bedankt voor het kijken.

Even off topic: Ik heb op microsoft.com Direct Play Voice ingetypt en ze konden niks vinden. Raar maar waar :rolleyes:

Goed stuit ik dus op het volgende probleem:

Er staat bij mij configuratiescherm/geluiden en audioapparaten/spraak onder spraak opnemen wel geavanceerd maar kan er niet op klikken.

Hetzelfde zie ik ook bij audio/ opnemen van geluid.

Ik neem aan dat dat niet normaal is.

Kan het aan de geluidskaart liggen?
Is een VIA AC'97 Audio Controller [H]

Draai trouwens onder XP Pro

Geplaatst door winnie de pooh
kan het er niet aan liggen dat je met Canada wil praten??? Weet neit hoor is maar een gok

Nee probeer ook wel eens met mijn schoonzus te praten en die woont op een half uur afstand. :D

Geplaatst door Admin_Frisian

Geen foutief geïnstalleerde apparaten?
Installeer anders eens DirectX opnieuw.

Was ik toch iets vergeten te vermelden. Heb DirectX er al 2 keer opnieuw geïnstalleerd.
Ik dacht namelijk dan hersteld ie zich vanzelf maar helaas.
Ik heb zelf Monopoly er weer opgezet want ik dacht misschien heeft het toch te maken met de ontbrekende registerinformatie.
Maar dat mocht ook niet baten.

Verder heb ik in Everest nu ook elk bestand/map/submap gehad en nagekeken.
Heb Regcleaner en Crapcleaner erbij gepakt, maar vind niks wat niet klopt.
Het is zo raar. In het verleden deed ie t toch echt.
Het enige wat verandert is zijn de nieuwe(re) programma's die erop gezet zijn of oude programma's die eraf gehaald zijn.

Ik ga nog even bij Winamp kijken.

Ps kan het ook aan Quicktime liggen? Die heb ik niet gewoon geupgrade maar er weer opnieuw opgezet. Ga ff daarnaar kijken.

Laatst bewerkt:
Dan heb ik geloof ik geen opties meer.
Lijkt me sterk dat het aan Quicktime kan liggen.
Ik hoop dat er nog mensen zijn met ideeën.

Opgelost!:thumb:

Ik heb nog 2 dingen gedaan, maar weet dus niet precies welke van de 2 ervoor gezorgd heeft dat ik eindelijk kan bellen.

Maar goed, dit heb ik dus gedaan:

Oplossing 1:

In C:\WINDOWS\system32 vond ik het bestand dplaysvr (Microsoft DirectPlay Helper).
Daar heb ik op geklikt.

Oplossing 2:

Ik heb de installatiedisk van XP erin gegooid.
Ik heb via Verkennen gekeken welke bestanden er op de cdrom staan.
Het bestand dpvsetup.exe stond in de map System32.
Die heb ik gekopieerd naar C:\WINDOWS\system32.

Door de test van DXDIAG kwam ik wéér niet, maar mijn headset/microfoon werkt nu wel.

Dus 1 van deze 2 oplossingen heeft het gedaan.

Admin_Frisian héél erg bedankt voor je hulp.
Is het toch nog goed gekomen, ookal gaven we het beide op :D :thumb:

Greetz

Tja, hier heb ik ook hetzelfde probleem en ook alles na gekeken alleen heb ik nog een stap extra.

Alles werkt terwijl ik met de PC rechtstreeks op de router zit (Speedtouch) maar zodra ik via de aangesloten Linksys draadloos ga is het niet meer mogelijk, niet draadloos en niet via de utp achter de linksys. Het is dus of het doorgeven van signaal van de Speedtouch naar de Linksys of het doorgeven van het signaal van de Linksys aan de PC (wired/wireless). Iemand een idee?, dit moet meer mensen overkomen die niet direct een draadloze (ADSL-)router hebben aangeschaft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan