windows me installeren over windows xp lukt niet wat moet ik doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

oostenrijk

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2005
windows me installeren over windows xp wat moet ik doen ik heb geprobeert met opstart disx en vanuit de a: doch dat lukt niet.

Welkom op Helpmij.:)

Als eerst waarom WinME over WinXP installeren?
WinME is zo'n beetje het slechtste besturingssysteem dat Microsoft heeft gemaakt.

Waarschijnlijk is WinXP op NTFS geformateerde pertitie geinstalleerd. Hiermee kan WinME niet overweg. Wil je toch WinME installeren, dan zul je eerst de NTFS partitie moeten verwijderen. WinME kan alleen met FAT16 of FAT32 overweg, waarbij de laatste aanbevolen is.

100% eens met Crash!
Als je toch perse van winxp af wilt en iets anders wilt proberen, ga dan terug naar win 2000. Wel zo stabiel.
Of desnoods naar win 98.

Win m.e. heeft bij mij nog geen half jaar gedraaid en van ellende er af gegooid.

Geplaatst door oostenrijk
windows me installeren over windows xp wat moet ik doen ik heb geprobeert met opstart disx en vanuit de a: doch dat lukt niet.
.........................................................

Zo wie zo gaat Win ME niet over XP heen, omdat ie dan om de doodeenvoudige redenen zegt dat er een nieuwe besturingsprogramma opzit dan dat je wilt installe.
Heb je ervaring met nondospartitie's verwijderen, kijk anders hier maar even.http://www.schoonepc.nl/instal/partition.html

Als je NTFS hebt, kies je bij fdisk dus optie 4 ( een niet dospartitie verwijderen) daarna gewoon goed lezen en dan moet het lukken.

Je kunt ook altijd nog met de cdrom van XP opstarten en dan de ntfs partitie verwijderen en daarna win ME ( of beter ( win 98 SE) installeren:thumb:

ik heb windows xp geinstalleert doch microsoft aanvaart niet de installatie code en daarom wil ik weer terug naar windows me,doch dat werkt niet.
ook formateren werkt niet wat kan ik doen?
graag advies

piet oostenrijk

poostenrijk@hotmail.com

De "Non-dos" partities verwijderen met Fdisk al geprobeerd?

PS haal je E-mail adres weg of je wilt graag veel spam binnen krijgen.

heb diversen opties geprobeert doch ik heb nu alleen de A:\> en kom niet verder,wat nu?
heb via fdisk optie-3 gedaan.
en optie.4-een niet dos partitie verwijderen
heb geprobeert met del-f5-f8+start comp with cd-rom support+minimaal boot.
doch steeds kom ik terug bij A:\>.
graag advies

Type eens bij A:\>cd X(enter)
Waarbij X de letter van je cd-rom station is.
Dan krijg je:
X:\> type hier setup(enter)
Normaal zou nu de installatie van WinME moeten beginnen.

ben nu 2 weken bezig om een probleem op te lossen doch na het proberen van al de suggesties kom ik niets verder.
ik krijg alleen de A: en kan niet naar de cd drive ook direct opstarten met de xp werkt niet en de mede deling het besturings systeem ontbreekt.
heb al 8 verschillende op start discettes gemaakt via bootdisk,hebben verschillende uitkomst,doch niets brengt me op de goede weg.
wie kan helpen?
ben hopeloos.

p.oostenrijk

wacht 2 weken op een goede tip welke mijn probleem oplost.
wie kan mij helpen.

piet oostenrijk

problemen oplossen

heb alles uitgeprobeerd wat zover is geadviseert doch daardoor is er zoveel beschadigt dat niets meer goed werkt!
er is geadviseert de non dos partities te verwijderen met fdisk,doch dat heeft de problemen veroorzaakt.
ik kan nu niet meer installeren van de disk,dan zegt het
besturings systeem ontbreekt.
en kan ook niet meer in de cd drive komen en ook niet in de c: drive.
hoe los ik dit op.

Heb je na het verwijderen van de "Non-dos" partities, wel weer nieuwe partities aangemaakt met Fdisk?
Daarbij moet je ook de C-partitie "Actief" maken. Optie 2 in Fdisk.

nog steeds het zelfde

heb geprobeerd om fdisk te gebruiken doch ik kom niet verder dan A: en C: doch verder kom ik niet.
met 1 bootdisk krijg ik windows setup,doch het zegt insert de disak labeled windows xp home edition setup disk in drive A:.hoe krijg ik deze disk?
ik heb bootdisk van windows 98 en me en xp geprobeerd doch niets werkt.
hopend een positief advies te krijgen,zodat ik het probleem kan oplossen.

Re: nog steeds het zelfde

Geplaatst door oostenrijk
heb geprobeerd om fdisk te gebruiken doch ik kom niet verder dan A: en C: doch verder kom ik niet.
met 1 bootdisk krijg ik windows setup,doch het zegt insert de disak labeled windows xp home edition setup disk in drive A:.hoe krijg ik deze disk?
ik heb bootdisk van windows 98 en me en xp geprobeerd doch niets werkt.
hopend een positief advies te krijgen,zodat ik het probleem kan oplossen.

Laten we het even stap voor stap doen, want als ik je verhaal zo lees heb je geen partities verwijderd of probeer je op te starten met een XP diskette.

Begin met een win98 of ME bootdiskette en start daarmee de pc op, je komt dan in A:>\ dan ga je met FDSIK alle partities verwijderen die je tegenkomt, ook de non-dos, hierna maak je nieuwe partities aan, herstart de pc, met nog steeds de bootdiskette en ga je de gemaakte partities formatteren, dan pas kan je ME gaan installeren.

Om de beschikking te kunnen hebben over je cd-rom moet je wel een bootdiskette gebruiken met cd-rom ondersteuning.

bootdisk met cd ondersteuning

hoe krijg ik een bootdiskette met cd ondersteuning?
ik heb via bootdisk alle voorkomende disk geprobeerd,doch alle met het zelfde resultaat,geen cd ondersteuning.
wat doe ik verkeerd?

bootdisk

heb opnieuw bootdisk gedownload van bootdisk en nu werkt het ik kan naar a: c: en d:dit is de cd drive.
ik kan ook in f.disk komen doch hier lukt het niet,wat moet ik precies doen om dit te laten werken?
je hebt eerst 4 opties in fdisk doch geen van deze opties werkt denk ik.
graag uitleg hoe dit werkt.

Gebruik je wel de nummer toetsen om in Fdisk een optie te kiezen?

Als D de cdrom is heb je dus al reeds alle partities verwijderd. Maak eerst met fdisk nieuwe partities aan en formatteer deze. Daarna de setup van Me :confused: starten

succes

Hallo Pieter,

Aangezien jouw probleem na 2 weken nog steeds niet opgelost is, is het beter dat wij het probleem nu even heel rustig stap voor stap gaan aanpakken. Per stap zal ik jou vragen een bepaalde handeling uit te voeren en na het uitvoeren ervan aan jou vragen wat het resultaat van die handeling was. Aan de hand v.d. verkregen informatie uit elke stap weten wij welke weg wij moeten inslaan om succesvol tot het einddoel te kunnen komen.

Dennis.

PS. Ik zie je bericht pas maar, bij toeval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan