• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde rijen naar een andere Sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyke72

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2005
Vraagje? Ik probeer het maken van offertes wat sneller te krijgen en zit nu met een probleem in excel (engelse versie). Ik wil dat excel in een bepaalde kolom kijkt of de waarde per rij groter is dan 0. Is dit het geval moet hij de hele rij kopiëren naar Sheet2. Hoe moet dit?
Bijvoorbeeld:

1 stuks appels € 4,00 --> kopiëren naar sheet2
0 stuks peren € 0,00 --> niet kopiëren

Hoi Cyke,

Het kan met VBA, maar ook met Excel.

Zet in het eerste blad de formule:
Z11: =IF(a11>0;ROW();"")
Z11:=ALS(A11>0;RIJ();"")

Het resultaat in Z11 is het rijnummer als in A11 een getal is ingevuld.

In Sheet2 zet je (weer in kolom Z?) de formule:
Z11: =IF(COUNT(Sheet1!Z:Z)>ROWS(Z$11:Z11);"";SMALL(Sheet1!Z:Z;ROWS(Z$11:Z11)))
Z11: =ALS(AANTAL(Sheet1!Z:Z)>RIJEN(Z$11:Z11);"";KLEINSTE(Sheet1!Z:Z;RIJEN(Z$11:Z11)))
Het resultaat van deze formule is het eerste rijnummer van de ingevulde getallen van Sheet1.

Met de formule:
A11: =IF($Z11="";"";INDEX(Sheet1!A:A;$Z11))
A11: =ALS($Z11="";"";index(Sheet1!A:A;$Z11))
Deze formule kun je horizontaal kopieren.
Let op de engelse formule is extra voorzien van een $ (was ik vergeten).

Jeroen

Laatst bewerkt:
Jeroen,
Wil je zo vriendelijk zijn om deze formule in het Nederlands te gieten?

Groeten,

Voor Cor en allemaal,

Dit is een Excelfunkties vertaalprogramma van Ingrid Baplue.
Nederlands-Engels-Frans-Duits.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Luc,

Zeer bedankt. In ieder geval heb je mij erg geholpen en ik hoop dat ook anderen er wat aan hebben.

Groeten,

Luc,

Als het bestand in zip formaat bij mij zou binnen komen zou ik het kunnen uitpakken en bekijken, helaas krijg ik het .zip als .txt binnen.
Het veranderen van de extensie in .xls heeft geen zin. Weet jij wat hier aan te doen?

N.b.
Steeds als ik een bestand ophaal wat door jou gepost is heb ik dat probleem. Ligt het aan mij?

Groeten,

Luc,

Het licht aan de browser die ik gebruik, Firefox. In I.E. doetie het wel. Bedankt voor de moeite.

Groeten,

Hallo Jeroen! (of andere Excel kenners!)

Ik hoop dat je dit leest.

Ik ben al enkele dagen aan het stoeien met jouw oplossing voor mijn probleem maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb een voorbeeld bestandje bijgevoegd om het wat duidelijker te maken. Op sheet 2 zie je wat voor een troep dat het geworden is! Het is voor alle duidelijkheid dus de bedoeling dat alleen de regels waar ik een stuks aantal invoer naar sheet 2 gekopieerd worden. De overige rijen niet. De volgende stap is trouwens dat alle lege regels op sheet 2 verwijderd worden zodat alles mooi aansluit.

Ik hoop dat jij of iemand anders mij hiermee kan helpen. Mijn kennis van Excel reikt niet verder dan de syllabus die ik gedownload heb van "hoge school Amsterdam".

Bvd !!!

Hoe moet ik een bijlage toevoegen ?

Laatst bewerkt:
Een bijlage kun je niet direct als .xls file toevoegen.
Je moet hem eerste zippen, dan kan je doen met bv het
gratis 7-Zip.

Maar ik ben even aan de slag gegaan en heb een VBA oplossing voor je gemaakt.
Als je de Macro code achter de button wilt zien moet je even op Alt+F11 drukken, open Module en dan klik dan op Module1.

Voor de mensen die liever geen macro's toestaan als ze van het internet komen; dit staat er in:

Sub MaakCopy()
'
' MaakCopy Macro
' De macro is opgenomen op 12-6-2005 door --.
'
Application.ScreenUpdating = False
Dim X, T
T = 2
For X = 2 To 100 'controleer rijen 2 t/m 100
Sheets("Blad1").Select
If Cells(X, 1) <> 0 Then
Sheets("Blad2").Select
Range("Blad1!" & X & ":" & X).Copy Cells(T, 1)
T = T + 1
End If
Next X
Application.ScreenUpdating = True
Sheets("Blad1").Select
End Sub

Als je een andere rij wilt controleren verander je in de regel, If Cells(X, 1) <> 0 Then gewoon de 1 voor de juiste kolom B=2, C=3 etz.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Cyke,

Waarschijnlijk lukt het invoegen van het bestand niet omdat het gebonden is aan een maximum grootte.

Je mag het ook mailen naar mij:
jzeedijk at freeler punt nl

Jeroen

Aan de heren Withaar en Zeedijk.

Bedankt voor jullie hulp, super. Ik ben alweer een behoorlijke stap verder. Ik ga me nu bezig houden met de lay-out. Mocht ik nog vragen hebben zien jullie dit vanzelf wel weer. Oh ja, als ik de macro van Withaar gebruik loop ik tegen een probleem op. de eerste keer dat ik op sheet 1 diverse aantallen invul gatta alles op sheet 2 zoals het hoort. Ga ik nu terug naar sheet 1 en maak ik daar een aantal aanpassingen gaat het fout, enkele regels staan nu dubbel vermeld op sheet 2. rara hoe kan dit? Een tweede vraag is "hoe kan ik met behulp van diezelfde macro bij het copieren bijvoorbeeld eindigen bij kolom I (in dit geval copieert heij de hele rij (van a tot z).

bvd, Cyke72

Met een iets aangepaste macro;

Sub MaakCopy()
'
' MaakCopy Macro
' De macro is opgenomen op 12-6-2005 door --.
'
Application.ScreenUpdating = False
'
' Schoon blad 2

Sheets("Blad2").Select
Cells.Select
Selection.Delete Shift:=xlUp
Sheets("Blad1").Select

Dim X, T
T = 2
For X = 2 To 100 'controleer rijen 2 t/m 100
Sheets("Blad1").Select
If Cells(X, 1) <> 0 Then
Sheets("Blad2").Select
Range("Blad1!A" & X & ":I" & X).Copy Cells(T, 1) ' Kolom A t/m I
T = T + 1
End If
Next X
Sheets("Blad2").Select
Range("A1").Select
Application.ScreenUpdating = True
Sheets("Blad1").Select
End Sub

Kijk eens hier

Heren die dit hebben opgelost, zouden jullie eens kunnen kijken naar mijn vraag. Bij mij geldt ongeveer dezelfde vraag alleen met heel andere voorwaarden en effecten.

Bedankt alvast:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan