Geen BIOS meer / start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonvanleeuwen

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
Ik heb een Compaq Armada 1750. Dat is een celeron 333 met 64Mb en 6.4Gb harddisk. Aardig aan de datum dus, maar goed dat is niet belangrijk. Tijdens het flashen van de BIOS is hij vastgelopen, ja helaas. Nu start hij helemaal niet meer op. Iemand enig idee hoe ik dat weer in orde krijg? Heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Krijg helemaal niks in beeld. BIOS is helemaal leeg.

Uuhm.. Ik heb nog nooit een PC weer aan de gang gekregen na een mislukte flash.
Vrij dood ben ik bang.

Oke, dat is duidelijk. Maar dan nu de vraag hoe dan wel? Je kan me niet wijsmaken dat het hiermee eindigt.

Hallo,

Je zou misschien bij compaq een nieuwe bioschip kunnen aanvragen misschien, maar i.v.m. de leeftijd van de PC vrees ik dat het toch over is.

Je moet toch altijd een soort rescue diskette maken als je gaat flashen? Heb je dat niet gedaan?

Dat zou geen effect hebben omdat hij geen leesacties meer onderneem. Je zou dus ook geen diskette kunnen inlezen als je de laptop aan zet. Dat is nu juist het probleem.

Nou, dan stelt zo'n rescue diskette ook niet veel voor als dit de gevolgen zijn van een flash :(
Erg voor je!

ooit gelezen

ik heb ooit hier op forum gelezen dat als je een levende bios op de plaats zet van die overledenen en dan opstart je toch gewoon weer verder kan (weet ook niet of het waar is )ik laat bios over aan de proffessionals (hebben die het risico nie ikke )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan