wachtwoord kwijt xp prof kan niet opn. install.

Status
Niet open voor verdere reacties.

victorv

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2005
Hoi allemaal !

Ik heb xp prof. en heb een account voor mezelf met wachtwoord aangemaakt. nu ben ik vergeten het wachtwoord en heb de vraagteken ook al geprobeert in geval ik op het wachtwoord kom. Nee dus. ik probeer xp opnieuw te install. maar wordt niet geaccepteerd. ik krijg steeds weer het scherm waar er gevraagd wordt naar wachtwoord (inlog) en kom windows helemaal niet meer in. wie kan mij helpen ?:thumb:

Als je Windows opnieuw gaat installeren heb je geen wachtwoord nodig hoor...

Start eens op in veilige modus (bij het opstarten F8 drukken) en log in als administrator.
Verander dan het password van je gewone account.

wachtwoord gewone account ?

Bedankt voor je reactie. Ik startop in mijn veilige modus krijg systeem herstel maar kan niets vinden over mijn gewone account ?

Probeer eens als login naam "administrator" en password blanko laten.

Re: wachtwoord gewone account ?

Geplaatst door victorv
Bedankt voor je reactie. Ik startop in mijn veilige modus krijg systeem herstel maar kan niets vinden over mijn gewone account ?

Systeemherstel? Die moet je zelf starten dus dat is vreemd.

Veilige modus zou je normaal gesproken (mits je geen wachtwoord op die account hebt gezet) altijd met de administrator account in kunnen.

Als je Windows Opnieuw wilt installeren zou je eerst alles er echt af kunnen gooien, zodat je niet weer om je wachtwoord wordt gevraagd. Blijft vreemd dat Windows om wachtwoord blijft vragen tijdens installeren.....

Bedankt voor jullie reactie. Ik ben terug van vakantie. Ik heb xp opnieuw geinstaleert via de administrator xp is gelukt maar bij het opstarten krijg ik een dos scherm er wordt gevraagd welk besturingssysteem ik wil kiezen (2x XP) en er is een klok aan het aftellen. na het aftellen krijg je gewoon windows xp. mijn account waar ik mijn wachtwoord van kwijt was is er niet meer natuurlijk.:confused:

Dan heb je de schijf met Windows 2000 niet geformatteerd.
Omdat deze nog op je PC staat kun je deze nog opstarten.

Staan 2000 en XP nu op dezelfde partitie?

Dit kun je te controleren door even naar C:\ te gaan.

Staan daar "windows" en "winnt" of alleen een van beiden?

Kan ook zijn dat alleen in het bestand BOOT.INI (normaal verborgen) twee keer dezelfde naam staat...

Geplaatst door miles
Kan ook zijn dat alleen in het bestand BOOT.INI (normaal verborgen) twee keer dezelfde naam staat...

Als de schijf geformatteerd is gebeurt dit niet. Als er een 2000 nog opstond zou XP die wel kunnen herkennen.

Help

ik zou niet weten hoe ik bij BOOT.INI moet komen, maar ik kan wel zien dat er oude programma's op de partitie staat trouwens ik kan DvD schijven afspelen maar heb alleen beeld maar geen geluid ?. Wat ik wil is een schoon sys. Als ik F8 intoets dan krijg ik verschillende opties als ik een van ze kies krijg ik steeds weer 2x een keuze voor XP. :confused:

Ga naar Start en dan Uitvoeren. Typ in het balkje msconfig en daar vind je het tabblad boot.ini. Hierop zie je staan of er een multiboot is met 2 besturingssystemen (XP) en op welke partitie. Je hebt waarschijnlijk met het installeren van Xp in het begin niet opgegeven of de HD geformateerd moest worden en daarom staat XP er nu 2x op.
Je zou dus nogmaals de CD erin kunnen doen, dan kiezen voor de optie formateren en dan XP er opnieuw opzetten. Hoe je eventueel dat in boot.ini doet weet ik niet, maar iemand anders misschien wel. Maar daarmee verwijder je niet beide systemen maar alleen het opstarten en de keuzemogelijkheid.

Groeten Jane

xp staat 2x in boot.ini.

Bedankt voor je reactie nog zo laat:) Ik zag werkelijk in Boot.ini. dat xp er 2x op staat. ik vraag me af of het probleem van mijn geluid opgelost is als ik xp opnieuw instaleer.

ik ga nu naar dromenland en ben morgen weer van de partij. :thumb:

xp 3x in boot.ini.

Ik heb windows nogmaals geinst. Ga ik naar msconfig. zie ik xp 3x in boot.ini.

Waarom formatteer je niet als je Windows gaat installeren? Je installeert ze nu allemaal over elkaar heen.

Laatst bewerkt:
Zoals XP_PC en ik al uitgelegd hebben: eerst de pc formateren en dan pas XP installeren. Als je dat niet doet dan krijg je XP er voor de 4de keer op.

Start de pc en verander de boot volgorde naar opstarten vanaf cdrom. Stop de XP cd erin, sluit de pc af en start de computer opnieuw op. Als het goed is gaat de pc nu van de cdrom opstarten. In het begin, ik weet even niet precies wanneer, vraagt de pc of je eerst de partitie C: wil formateren. Je geeft aan ja en dan laat je de pc eerst formateren en daarna gaat ie vanzelf XP opnieuw installeren. Dan heb je nog maar 1x XP erop staan en zal de pc tijdens opstarten niet meer vragen welk besturingssysteem deze moet starten. Wel weer even de bootvolgorde terug zetten.

Groeten van Jane

Laatst bewerkt:
formatteren

sellecteer ik de c schijf rechts klik formatteren snelformatteren geeft hij aan niet te kunnen formatteren.

Ik heb de xp cd in de rom geplaatst. hier krijg ik geen optie om te formatteren.

je moet ook opstarten vanaf de cdrom, en als je dan vervolgens in het installatie procedure kiest voor alle partities weggooien en dan maak je vervolgens weer een nieuwe. Dan zou het ook moeten werken.

Partitie verwijderen

Druk op D om de partitie (C) te verwijderen

D ingedrukt. Verschijnt:

Windows xp Prof. setup

Setup kan de gevraagde bewerking niet op de geselecteerde partitie uitvoeren. Deze partitie bevat tijdelijke installatie bestanden die vereist zijn voor het voltooien van de installatie.

* Druk op ENTER om door te gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan