Thuisnetwerk maken wil niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elmo22

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2005
Hallo

Ik heb een probleem met het maken van een thuis netwerk. Ik heb een PC beneden en bovene en het internet wordt gedeeld met een Router van Sweex. Ik heb op 1 pc windows XP Pro SP2 en op de andere Windows XP pro SP1. Ik dacht eerst dat het kan liggen aaan de firewall want ik heb Norton Internet security 2005. Ik krijg namelijk alleen bij mijn netwerk locaties krijg ik op allebei maar 1 mapje met de computer naam van de computer zelf maar niet die van de andere pc en het is bij allebei zo. Ik heb nog nooit eerder een netwerk gemaakt maar internet enzo loopt prima alleen het delen van de bestanden en printer lukt maar niet. Wie kan mij helpen.

(de router ziet er als volgt uit. de modem is aangesloten op de router en van de router loopt poort 1 naar de pc benedne en poort 2 naar boven. of hebt ik verkeerde keuzes gemaakt bij het netwerk instellen met hoe de verbinding loopt? Ik hoop dat je het begrijpt en dat iemand mij kan helpen!):thumb:

nog niet

ALs ik internet security uitzet wil het nog steeds niet overigens

Wanneer je enkele computers in een netwerk zet onder XP en je gaat via de Netwerklocaties op zoek naar de inhoud van deze verschillende pc's, dan durft dit al eens wat tijd in beslag te nemen. Een deel van die tijd gebruikt Windows XP om op zoek te gaan naar Geplande Taken op de andere netwerkcomputers, niet bepaald de meest nuttige bezigheid. Je kunt dit proces uitschakelen en zodoende de toegang tot de andere netwerkcomputers versnellen.

Ga hiervoor als volgt te werk: klik op Start, Uitvoeren. Typ regedit in het vak "Openen" en klik op OK. Hiermee kom je in de register-editor van Windows terecht. Ga nu op zoek naar de volgende map: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ RemoteComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}.

Rechtsklik op deze 'map' en kies voor Verwijderen. Start nadien je pc opnieuw op en je zult merken dat het benaderen van een netwerkcomputer een stuk sneller verloopt.

Bedenk dat het aanpassen van het register steeds enig risico inhoud. Maak daarom steeds een backup van je register alvorens bovenstaande veranderingen aan te brengen.

Elmo22,

Probeer onderstaande stappen eens, bij mij heeft dat wel tot het gewenste reslutaat geleverd, hopelijk is dat bij jou ook het geval.

Ga als volgt te werk:

1) Rechtsklik 'Deze computer'
('Deze computer' vind je op het het bureaublad of via Start)
2) Klik op Eigenschappen.
3) Klik op het tabblad Computernaam.

Via bovenstaande 3 stappen vergelijk je de naam v.d. Werkgroep van beide pc's. Wanneer ze niet dezelfde naam hebben, dan kun je dit middels de knop Wijzigen veranderen. Normaliter is de naam v.d. werkgroep al standaard: werkgroep
(Maar bovenstaande heb je al goed zitten)

4) Dubbelklik 'Deze computer'
5) Rechtsklik op 'Lokaal station (C'
(Dit is je hardeschijf)
6) Klik op 'Delen en beveiliging'
7) Klik op het tabblad 'Delen'
8) Het middelste vierkantje(van deze map een gedeelde netwerkmap maken) moet geselecteerd zijn.
9) Klik op OK

Herhaal de stappen 4 t/m 9 op de andere computer

10) Rechtsklik op het pc-icoontje(rechtsonder v.h. beeldscherm) van je verbinding.
11) Klik op Status.
12) Klik op Eigenschappen.
13) Selecteer de 2 vierkantjes.
(Client voor Microsoft-netwerken en bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken)
14 Klik op OK en Sluiten.

Herhaal de stappen 10 t/m 14 voor de andere pc.

Dennis

Eventueel nog een documentje in de bijlage.

Laatst bewerkt:
zo'n soort probleem heb ik ook gehad dan moet je ff via configuratie scherm naar netwerk locaties gaan en een thuis netwerk instellen doe dat bij alle computers, en dan bestands en printer deling inschakelen let er wel op dat je bij alle pc's de hardeschijf deelt en bij de hoofd pc of server waar de printer aan zit de deling van de printer aan te zetten, dat met die bestanden wil denk ik wel lukken maar als je veel pc's op een printer wil raad ik je aan om toch een printer server aan te schaffen

Geplaatst door hardcoregamer
zo'n soort probleem heb ik ook gehad dan moet je ff via configuratie scherm naar netwerk locaties gaan en een thuis netwerk instellen doe dat bij alle computers, en dan bestands en printer deling inschakelen let er wel op dat je bij alle pc's de hardeschijf deelt en bij de hoofd pc of server waar de printer aan zit de deling van de printer aan te zetten, dat met die bestanden wil denk ik wel lukken maar als je veel pc's op een printer wil raad ik je aan om toch een printer server aan te schaffen

En ik raad je aan om af en toe wat punten en hoofdletters te gebruiken. Dat leest een stuk prettiger.

En een printserver is makelijk als je echt veel PC's erop wilt zetten maar dan moet je printer dit wel ondersteunen..

Mijn Ip nmmer is op elke pc het zelfde checkte ik net. kan dat het zijn? k snap er niks meer van:D

Geplaatst door Elmo22
Mijn Ip nmmer is op elke pc het zelfde checkte ik net. kan dat het zijn? k snap er niks meer van:D

Dat mag niet nee.
Maar Windows zou hier ook een melding van moeten geven wanneer hij ziet dat er een IP-conflict optreedt.

hoe kan ik de ip nummers van beide pc ongeluik maken dan. want ik denk dat het ook aan Norton ligt want toen ik Internet security 2005 og niet had kon ik ook met een programmtje kijken wat er op het beeld van de ander pc stond maar dat wil ook niet meer

Geplaatst door Elmo22
hoe kan ik de ip nummers van beide pc ongeluik maken dan. want ik denk dat het ook aan Norton ligt want toen ik Internet security 2005 og niet had kon ik ook met een programmtje kijken wat er op het beeld van de ander pc stond maar dat wil ook niet meer

Bij de eigenschappen van je netwerkkaart.

Wanneer je Norton tijdelijk uitzet, werkt het dan wel?

IP vernieuwen bedoel je? Dat doet ie niet hij geeft aan dat het niet wile en beneden doet ie het wel vernieuwen maar het helpt niet en ik schakel het norton uit maar dan nog niks.

Maar op allebei de pc geven ze alleen maar de computer zelf bij netwerklocaties en niet de andere:confused:

Iemnad vertelde me dat je DHCP Server in je router systeem op enable moet staan. klopt dit?

Geplaatst door Elmo22
Iemnad vertelde me dat je DHCP Server in je router systeem op enable moet staan. klopt dit?

Wanneer je wilt dat er automatisch een IP toegewezen wordt; ja.

krijg ik dan 2 verschillende ip nummers? op pc1 een ander i nummer dan pc2?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan