computer valt automatisch uit bij opstarten bluetooth

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene1980

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2004
ik heb een heel raar probleem met mijn computer.

Ik heb een bluetooth usb stick en als ik dit programma aanzet of verbind met een telefoon dan valt mijn computer uit en start ie opnieuw op. Enig idee hoe dit mogelijk is? is er een instelling in beveiliging ofzo waar dit door komt? of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn??

Herstarten van de pc na een fout uitschakelen:

Start / Programma's / Bureau-accessoires, Systeemwerkset / Systeem herstel.
Klik Instellingen van systeem herstel / Geavanceerd.
Dan bij " Opstart- en herstelinstellingen" " Instellingen" .
Vinkje weghalen bij " De computer automatisch opnieuw starten".

Zodra nu dezelfde fout zich voordoet, wordt de pc niet herstart.
Waarschijnlijk krijg je een foutmelding.
Met de volledige foutmelding kunnen we hier iets doen.

reactie

Ok thnx, ik kreeg inderdaad toen een foutmelding, ik zal de volgende keer ( waarschijnlijk vandaag nog wel) de foutmelding overtypen ( alleen denk ik dat het aardig algemeen was, en erg lang) maar ik zal het even overtypen, en dit zal snel volgen hier :thumb:

en hier is de foutmelding

Voordat je hieronder de foutmelding leest, zal ik eerst even zeggen hoe het probleem zich voordeedm,

Ik had een usb-stick gekocht, hierbij zat een cd bij met de betreffende software en drivers. Nu moets ik een keer dit van mijn computer afgooien, maar toen ik opnieuw de software van de cd wilde installeren pakte die de cd niet ( op 1 of andere manier zag die niet dat er een cd inzat) nu kon ik wel van internet de betreffende software van bluesoleil downloaden bij
http://www.csrsupport.com/document.php?did=1350

Hier heb ik me ingelogd en de betreffende software geinstalleerd. Nu werkte dit gewoon goed, maar zodra ik een bluetooth-service serial poort aanzet, gooid ie de computer uit en krijg ik dus deze foutmelding :confused:

Tevens als ik via pc suite van nokia iets wil overzenden ziet ie mijn telefoon niet, dus er zal echt iets mis zijn ergens, maar ik snap er niets van :D

FOUTMELDING VOORDAT JE COMPUTER MOET UITSCHAKELEN: ( JE KAN NU OOK NIETS MEER DOEN)

Er is een probleem gevonden windows is afgesloten om schade te voorkomen.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier of er nieuwe windows update zijn die u nodig hebt.

Als het probleem zich blijft voordoen dient u alle nieuwe hardeware en software te verwijderen of uitschakelen. Schakel bios geheugenopties zoals caching of het maken van een schaduw kopie uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op f8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het engels)

*** STOP: 0X0000000A (0X0000F883, 0X00000002, 0X00000001, 0x80700A8E)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling technische ondersteuning op voor hulp

Laatst bewerkt:
reactie

:8-0: thnx en ik ben al zo goed met informatie over software e.d. en fouten in het nederlands whaha, laat staan in het engels. Ik ga het zoiezo even kijken, maar wat ik zo zag kom ik hier niet wijs uit ben ik bang. Maar paul wel onwijs bedankt zoiezo alvast voor de link en hulp :thumb:

ok, ik ga er even over nadenken, hoe ik dat verhaal in begrijpelijk nederlands kan uitleggen.

Wellicht hebben andere help-mijers ook een idee?

't ziet er moeilijker uit dan het is...

Er zijn in principe 2 mogelijkheden:

1 - er zijn drivers geïnstalleerd die niet compatible zijn met XP of het apparaat waar ze voor geïnstalleerd zijn

2 - er is een stukje hardware naar de knoppen

Het komt er dus op neer dat of de drivers van je bluetoothadapter niet lekker zijn, of je adapter is defect (of je usbpoort)

Ik zat zelf te denken in het wijzigen van een IRQ.
Ik heb geweten hoe je handmatig een ander IRQ-adres kunt toewijzen aan een apparaat.

Weet jij dat toevallig, Sarvo?

Daar vraag je me wat...

Ik weet het wel, maar dan oet ik ff rebooten, wat ik niet doe, aangezien ik midden in het repareren van een zooitje rarbestanden zit, maar....

In de bios kan je onder geavanceerde settings een irq toewijzen aan een bepaald pci-slot en deze tevens op gereserveerd zetten. Waar dat precies ging weet ik dus ff niet meer... alleen is het probleem dat je usbpoorten niet aan een bepaald irq toegewezen kunnen worden voor zover ik weet, die liften altijd mee met een willekeurig irqadres (meestal 5 geloof ik en als je die dan reserveerd dan wippen ze wel over naar een ander adres).

reactie

Ok, nou het is in ieder geval niet de hardware. Maar ik weet al wel 1 van de dingen waar het aanligt.

Ik heb het nu 1 x goed geinstalleerd op 1 of andere manier, en toen wilde ik pc suite installeren en toen ging het weer ff mis en moest ik het weer helemaal opnieuw doen, dus ik dat weer gedaan, en toen kreeg ik rechts onder in beeld een beeldschermpje met een kruisje doorheen. Terwijl de usb stick er wel gewoon in zit.

Bij de installatie van de bluetooth heb ik voor de zekerheid de ethernetkaart uitgeschakeld. En toen ik hem weer wilde inschakelen later ( toen dus dat beeldschermpje rechts met een kruisje er stond) viel die uit.

Dus dit probeel doet zich naar mijn inzicht alleen dan door.

kan het zijn dat het iets met sp2 te maken heeft? of denken jullie van niet?

Dat denk ik niet, ik heb hetzelfde spul (bluetooth>bluesoleil, ethernetkaart en sp2) en bij mij gaat het prima, maar wellicht dat je inderdaad een irqconflict hebt met je ethernetkaart. Je kan je pcislot van je kaart een apart irq geven of in een ander slot proberen te doen, misschien helpt het...

reactie

Ok, dan weet ik dat het niet daaraan ligt. Maar wat jij zei wat ik moest doen, dat kwam bij mij over als fkhdsncvljkdhlkfhdlkfhndiu hfkdhsfafuk dlsafhdskfh met andere woorden onbegrijpelijk whaha, :p

Heb ik alleen geen kans dat ik het syteeem zo om zeep help? of als ik iets verkeerds doe bluetooth helemaal niet meer kan gebruiken?

Ik gok toch nog even op het handmatig wijzigen van de IRQ.
Grote kans dat ie dus een conflict heeft met de netwerkkaart.
Ik zoek nog even mee.

Door in bios te spelen kan je geen systeem om zeep helpen, als het mis gaat kies je gewoon de optie load default, save en exit en dan is alles weer zoals het was ;)

reactie

Ok dat is dan mooi, dan kan ik daar gelukkig niets mee kapot maken, maargoed als ik daar ben dan weet ik alsnog niet hoe ik dat moet doen, en wat precies.

Maar ik denk dat ik zoiezo even contact op ga nemen met de makers van deze bluetooth adapter en de software, misschien als we die cd weerkunnen krijgen dat het beter gaat.

Ik heb er gewoon te weinig verstand van om dingen tegaan veranderen (helaas)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan