Isass.exe systeemfout

• Onderwerp starter Onderwerp starter popke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

popke

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2003
Hallo!

Kan iemand mij helpen met het oplossen van de volgende foutmelding bij XP: Isass.exe systeemfout, objectnaam niet gevonden.

Als ik de laptop aanzet, verschijnt deze melding. Ik heb al wat rondgekeken op internet en gezien dat het ofwel het sasser virus zou kunnen zijn, of een update met een foutje.
Wat op dit moment het grootste probleem is, is dat ik er echt niets meer mee kan.
De melding verschijnt vrijwel meteen en als ik hem weg klik of op OK druk, dan start de laptop opnieuw op.
Aangezien er nogal wat informatie op staat die ik nodig heb zou ik hem errrreg graag 1x op willen starten zodat ik mijn spullen er af kan halen.
Enne...in het vervolg zorg ik echt wel voor een goede backup buiten de laptop!

Alvast bedankt
Gerda

weet je zeker dat het met een I geschreven is en niet met een l
daar zit echt verschil in, de eerste is fout en de tweede hoort thuis in windows/system32

Daar was ik al wel achter gekomen, maar ik kan gewoon helemaal niks doen. Ik krijg het opstartscherm met de foutmelding en daar blijft het gewoon bij. Ook als ik probeer in de veilige modus op te starten en zelfs de herstel cd van xp gaat niet verder.

De melding die op het scherm staat, is (nu ik heel goed kijk)

lsass.exe-systeemfout
objectnaam niet gevonden

Gerda

Kun je in de veilige modus komen.
kun je dan opstarten met de laatst bekende werkende configuratie.
de lsass.exe staat normaal in windows/system32 map.
Ik weet niet of je die zo ergens anders weg kunt plukken.
Ikwil het wel mailen maar weet eigenlijk niet of je die van mij zo kunt gebruiken.

Ik kan ook niet in de veilige modus komen. Ben nu bezig met een herstel cd en zelfs die start niet goed op, indanks het feit dat ik de boot volgorde in de BIOS goed gezet heb.

Gerda

Bij deze foutmelding denk ik meteen aan spyware.
Lees dit topic eens door, en volg de adviezen op.
Op het AntiSpywareOffensief forum helpen ze je verder.

@Paul,
Met alle respect maar er zit een groot verschil in de I en de l
de I is een trojan/virus
de l is een systeem onderdeel van windows.
het gaat om de l dus is er iets beschadigt in het systeem.

Ik heb een poos geleden hetzelfde probleem gehad. We hebben toen als oplossing de schijf in een andere computer gehangen. Ik kan me niet herrinneren of we via die tweede computer de gegevens veilig konden stellen. Want wij hadden er geen belangrijke dingen opstaan. We zijn direkt begonnen er een nieuw systeem op te zetten.

Erik

Hallo,

In mijn geval is het inderdaad opgelost. Ik kon hem nog opstarten vanaf de cd-rom drive en zodoende kon ik hem opnieuw installeren.

groetjes
Gerda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan