• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorbeeldje

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikheetmartin

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2004
aangepaste versie en nieuwe vraag

Ik heb inmiddels al een oplossing gevonden, maar sta graag open voor meer opties.

Mijn nieuwe, of eigenlijk aanvullende vraag is het volgende.

In de velden B1 t/m B8 worden de in de velden A1 t/m A8 vermeldde letters opgeteld tot een bepaald aantal.

Nu staat er in bijvoorbeeld B13 O!/M+.
Alleen de O! wordt nu geteld, en niet de M+.
Wie weet er een oplossing om deze M+ ook op te laten tellen.

In het verlengde van deze vraag zit ook het volgende probleem.....

Alle in de velden A1 t/m A8 vermeldde "M" combinaties, dus M, M+, M!, M- en M^ wil ik graag apart laten optellen. Zoals het nu is, telt excel alles met een M op in het veld B7.

Wie weet hoe ik die apart kan laten tellen?
Uiteindelijk zou het zo moeten zijn, dat er in veld B7 9 keer een M, 1 keer een M+ en 1 keer een M^ komen staan. Als er ergens in de kolom B een M- staat, mag die wel opgeteld worden, maar zou, door de vastgestelde voorwaardelijke opmaak, een rood aantal moeten geven.

Blauw staat voor correct, rood voor fout of afwijkend.

Tenslotte wil ik graag, bij het printen van het overzicht, dat alles netjes op 1 vel geprint wordt. Voor zover het nu lijkt, zou het moeten gaan om de velden A9 t/m AD64.

Een hele vragenlijst dus weer, maar wie weet, is er een reddende engel........

Alvast bedankt.

********** Vorige vraag ***********
In blad "D" staan in kolom A een aantal letters en getallen.
In kolom B staan, achter de letters of getallen, nummers.

In Blad1 moet in bijvoorbeeld B4, een letter of getal uit blad "D", kolom A komen te staan.
Dat kan elk cymbool uit kolom A zijn.
Als in blad1 dan een hele rij is ingevuld met een letter of getal, dan moet in kolom AD4 het totaal staan van de in blad "D", kolom B genoemde getallen.

Het voorbeeld zou een en ander moeten verduidelijken.

Ik wil graag in blad "D" de kolommen A en B vermeerderen. Excel geeft aan dat de formule, die ik in mijn vorige bericht heb staan, te lang is.

Wie kan me helpen een vereenvoudiging van deze formule te vinden ?

Ik hoop dat het niet te warrig is..... zo ja, vraag gerust, wie weet kan ik het nog nader toelichten.

Martin

O ja....
Mijn vorige vraag staat als mwtzsb...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan