video-dvd branden met nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Berichten
986
Ik heb een MPEG file van 3,6gb en wil deze op een dvd branden zodat ik hem op een stand-alone kan afspelen.
Nu krijg ik steeds de melding dat mijn file te groot is.Wie kan me helpen?

Thanks
 
waarschijnlijk heb jeje schijf in fat 32 ingedeeld
en fat32 kan maximaal 4 gig in een keer verwerken mischien word het bestand na converteren groter dan die 4 gig
(je kunt niet naar ntfs zonder alles opnieuw te moeten installeren)
 
Geplaatst door ruud1980

(je kunt niet naar ntfs zonder alles opnieuw te moeten installeren)
Hoe zo niet?
Je kunt een FAT32 schijf Converteren naar NTFS zonder data verlies. Uiteraard kan dit alleen met Windows 2000 of Windows XP. Win98/ME kunnen niet met NTFS overweg.

Om de schijf te Converteren naar NTFS moet je het volgende doen,
Ga naar:
Start > uitvoeren > type hier exact het volgende in convert X: /fs:ntfs.
Waarbij X de letter van de partite/schijf is die je wilt Converteren.
 
Jullie hebben mijn vraag slecht begrepen.

Ik wil een DVD branden met een MPEG-file van 3,6 GB,en dit met NERO.
Hoe moet ik dit doen?

Thanks
 
Dan denk ik dat jij de antwoorden niet helemaal begrijpt, want die zijn in mijn beleving overduidelijk.
Je opent dit topic met de mededeling dat je een melding krijgt dat het bestand te groot is en zeer waarschijnlijk is de oorzaak daarvan, zoals ook al door ruud1980 aangegeven, dat je geen NTFS draait.:)
 
Ik draai NTFS.

Ik heb een mpeg-file op mijn HD staan van 3,6 GB groot.
Deze wil ik nu op DVD branden met NERO.Maar als ik NERO draai en een video-DVD wil aanmaken krijg ik de melding dat mijn file te groot is en dat ik UDF of zoiets moet gebruiken.

Thanks
 
Als je een mpeg-bestand hebt, zal je dat eerst moeten converteren naar de bekende .vob-indeling om het op een video-dvd te kunnen branden. Hoe je dit gratis doet, lees je hier.

Ook kan je hiervoor het gratis programma Nero Vision Express voor gebruiken.

Wat je ook kan doen, is je mpeg-bestand naar een data-dvd (alias DVD-ROM ISO) branden. Dat snappen de meeste dvd-spelers ook wel, als je maar de juiste mpeg-2 indeling gebruikt. Als je dit wil doen, zou ik je mpeg-bestand iig even door TmpgEnc halen en omzetten naar DVD MPEG-2 PAL om er zeker van te zijn dat het de juiste MPEG-2 is die je brandt. TmpgEnc vind je ook bij de handleiding bovenaan dit bericht.

James:)

Waarom raden jullie hem aan van schijfindeling te veranderen als hij een fout krijgt in Nero??
 
Geplaatst door James007
Waarom raden jullie hem aan van schijfindeling te veranderen als hij een fout krijgt in Nero??
Kennelijk omdat de vraagsteller, pas later aangaf dat de schijf NTFS is.
 
Geplaatst door crash
Kennelijk omdat de vraagsteller, pas later aangaf dat de schijf NTFS is.
Nu zie ik het ook, Nero werd pas vermeld in het 2de bericht. Oke, niks gezegd.:D:p

James:)
 
exuses mar bedankt voor de tip dat het wel mogelijk is om over te stappen naat ntfs

nogmaals sorry hiet heeft de vraagsteller niets aan
 
mischien past de file na converteren niet op en dvd van 4.7 gig (ik neem aan dat je die gebruikt)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan