dual channel geheugen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

DRADA

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Aangezien mijn moederbord naar de eeuwige jachtvelden is verhuist wilde ik graag een nieuw moederbord aanschaffen,maar daar staat dat het een Dual Channel Geheugen Architectuur heeft. Ik had voor mijn oude moederbord net nieuw geheugen gekocht namelijk 1gigabite pc 3200 van kingston maar nu weet ik niet of ik dat kan gebruiken in combinatie met dit moederbord (A7N8X-E Deluxe ) Volgens de verkoper wel maar ik wil dit graag zeker weten voordat ik tot aankoop overga.

Dual-channel gaat pas in werking, als je twee gelijke geheugen modules in de daarvoor aangewezen sloten steekt.
Wil je in jou geval de Dual-channel gebruiken, dan kun je beter 2x PC3200 512Mb geheugen modules gebruiken of 2x PC3200 1GB modules.

Je hoeft hiervoor geen speciaal geheugen te kopen, maar wel twee identieke modules. Het moederbord zorgt voor de Dual-channel funktie.:)

Ik heb drie geheugensloten op het moederbord ...als ik alle drie de sloten volzet met geheugen met dezelfde modules werkt de dual channel dan ook ??? of is dat voorbehouden aan alleen maar die twee aparte geheugenbankjes en word de dual channel uitgeschakeld als ik meer dan die twee geheugensloten gebruik??

Dual-channel werkt alleen in paren, dus je hebt altijd een even aantal geheugen modules nodig.

Als je 2 geheugenbankjes hebt moet er een in het eerste slot en een in het derde voor dual channel. De middelste mag natuurlijk iets anders, maar daardoor valt het dual channel effect ietwat weg. Tevens moet de functie aan staan in bios maar dit is standaard wel het geval.

succes

bios??

Tevens moet de functie aan staan in bios maar dit is standaard wel het geval.
[/B]

Hallo,

Wat en waar moet precies veranderd worden voor het Dual Channel? Bij de opstart staat al dat ze in dual channel staan, is dat voldoende? automatisch gegaan dan?

GRoetjes,
Carla

Als het goed is, wordt de Dual-channel funktie inderdaad automatisch door het moederbord ingeschakeld.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan