mijn computer crasht de hele tijd tijdens een spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickisok

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2005
mijn computer crasht de hele tijd als ik een spel speel. en dan valt ook echt alles weg en start hij helemaal opnieuw op. dit gebeurt bij nieuwe spellen, maar ook bij spellen die het eerst wel nog goed deden. alle spellen zijn echt, en ik heb geen virussen op mijn computer (ook geen spyware). iemand weet wat dit is, ik wordt onderhand wanhopig:(

Hoe oud is je pc, en is deze ooit eens stofvrij gemaakt?
Dit vraag ik omdat je pc sneller warm wordt als er veel stof/vuil afzetting is op b.v je fan, koelblok enz....dit kan een oorzaak zijn dat je pc wordt uitgeschakeld doordat je maximale setpointinstelling continu wordt overschreden met dit als gevolg.

Is je grafische processer Up to Date?

Alleen bij spellen? Dan lijkt het er op dat het te warm wordt. Kun je de temperaturen nakijken?

Afstoffen is een idee als je dat al langer niet gedaan hebt. Stroom er af, kast openmaken en dan voorzichtig met een kwastje de ventilatoren schoonmaken terwijl je met een stofzuiger (op enige afstand) het stof wegzuigt.

Vr.Gr. Egel.

om te voorkomen dat je pc opnieuw opstart maar een foutmelding geeft waarmee we mischien de oorzaak vinden.
Ga naar Rmuis deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart en herstelinstellingen>instellingen>vinkje weghalen bij deze computer opnieuw opstarten.

Als je hierna een foutmelding krijgt post die dan exact hier dan kijken we verder.

Om de temperatuur te controleren download het progje everest home edition.

Laatst bewerkt:
mijn computer is een maand of 2 afgestoft, is O.A. 2 jaar oud, maar krijgt ook problemen bij spellen die eerst nergens last van hadden.

ga nu kijken over dat foutmelding gedoe

nou net gedaan, hij knalde niet eruit, maar er kwam eerst een blauw scherm, met daarop wat er fout was. toen moest ik hem alsnog opnieuw opstarten.

er stond een stuk over is dit eerste x, dan moet je opnieuw opstarten. als dit vaker gebeurd, moet je iets met de BIOS doen.

verder stond er ook nog dit:

driver_irql_not_less_or_equal

technische fout
***stopo x000000d1 (0x00000002,0x00000002,oxf744406f

en
*** pctip.sys_addressf7444067base atf743e000,datestamp 402c060

nou dat eerste is neem ik aan dat er iets fout is met de driver, maar hoe kan dit, als spellen die het eerst deden het opeens niet meer doen.

Hmm... Heb je soms een NForce2 grafische kaart??.

Aan de stopcode te zien is er iets mis gelopen met de drivers, die ook in het register staan uiteraard.
Het kan dus zijn dat er registerkey beschadigd is.

Wat ik zou voorstellen: verwijder je drivers, en software van je kaart. Daarna terug installeren.

ik heb alles gedaan wat je zei, maar ze knallen er nog steeds uit. en ook heel oude spellen waar ik eerst geen last van had (Age of empires 2) knallen er nu ook uit. het lijkt of het alleen maar erger wordt...

tja, das wel jammer ma ik zou je kast toch echt eens open proberen te doen en is naar het stof te kijken en indien het het geval is controleer de ventilator van je videokaart eens en open je voeding eens (wel eerst stroom uittrekke:) heb ooit is 220v in men vingers gehad;) ) en als da nog niks geef,
herinstaleer je systeem,
of instaleer eventueel, een oudere versie van windows ( bv win 98 is zeer onstabiel maar draait aoe1,2 zeer goed...)

succes, als er nog iets is mail me dan op:
arnevanderheyden@hotmail.com
arnevanderheyden@gmail.com
zo vaak kom ik nu ook weer ni op dit forum;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan