Temparatuur computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speedy3338

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Als ik mijn computer aan zet en er dan ff op speel en ik hem later ff uitzet en dan weer aan doe dan gaat hij telkens uit (ik druk op de aan knop dan gaat hij na 3 seconden alweer uit. en dat 15 keer achter elkaar en dan werkt hij weer). Ik heb toen het programma speedfan gedownload en die gaf aan dat de temparatuur 60-65 graden is. Toen heb ik ook in de bios de temparatuur gecheckt en dat is precies hetzelfde.

Volgens mij ligt het aan de temparatuur dat hij dan niet goed opstart maar weet het niet helemaal zeker. Als het wel daaraan ligt weet iemand dan hoe ik het probleem kan oplossen.

Wat voor videokaart heb je is het er één met passieve of actieve koeler?
Je kunt de kast eens openmaken en kijken hoe het dan gaat.
Ventilatoren nog gecontroleerd of deze niet vervuild zijn?

Hallo

Veronderstel dat dit een systeem is , gebaseerd op een a.m.d. c.p.u.

Mits er geen ouderdom wordt vermeld , zou ik het volgende controleren.

Zijn alle aan en afzuigopeningen v/d systeemkast zuiver en vrij van obstructies.

Is het koelvlak van de c.p.u. stofvrij ??

Soepele werking van alle ventilatoren , alsook hun zuiverheid controleren.

Deze desnoods eens smeren .

Het smeren van een fan is hier reeds ettelijke malen aangehaald , dat ik niet in herhaling durf/wil vallen.

Indien betrokken systeem na deze handelingen nog steeds belachelijk wil doen , zou ik persoonlijk eens een andere "geleende" voeding monteren.

Peter

Videokaart is een Nvidia Geforce 4 128mb.
Het is er 1 met actieve koeler en werkt helemaal perfect. De andere koelers en ventilatoren werken ook helemaal perfect. Zelfs met 3 ventilatoren ingebouwd koelt hij nog niet goed. Maar ik zal wel eens een andere voeding erin zetten en kijken of het daarmee verholpen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan