schijf vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit40

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2001
het volgende probleem doet zich voor,ik heb een pc met maar een schijf van 3 gb,draait met millenium,wordt alleen gebruikt voor internetten,maar de laatste dagen krijg ik steeds het bericht dat mijn schijf vol is,en als ik dan iets verwijderd heb en 20 mb schijfruimte vrij hebt is dit na een aantal minuten weer volgeschreven en valt er ook niets meer te verwijderen,virusscanners e.d. kan ik niet draaien ivm met te weinig schijfruimte.
Als ik naar mijn computer/schijf c gaat dan staat er onder verborgen bestanden een map dat is genaamd _restore ,dat gebruikt 1,97 GB schijfruimte,in de submab archive staan file RG..... en de rest met cijfers.Kan iemand mij vertellen of dit te verwijderen of niet,en wat het probleem zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen

groet gerrit

Geplaatst door gerrit40
Als ik naar mijn computer/schijf c gaat dan staat er onder verborgen bestanden een map dat is genaamd _restore ,dat gebruikt 1,97 GB schijfruimte

Daar staan je systeemherstelbestanden in. Die map leeg je door systeemherstel (tijdelijk) uit te schakelen. Dan worden de bestaande herstelpunten verwijderd. Uitleg: http://users.telenet.be/marcvn/spyware/1852808.htm'

sorry je was sneller dan mij met antwoorden maar was voor jeroen bedoeld,begreep niet wat jeroen bedoelde,
zal morgen gelijk doen wat je zegt alvast bedankt

groet gerrit

Geplaatst door gerrit40
sorry je was sneller dan mij met antwoorden maar was voor jeroen bedoeld,begreep niet wat jeroen bedoelde,
zal morgen gelijk doen wat je zegt alvast bedankt

groet gerrit

Ja, ik had mijn bericht inmiddels ook weer verwijderd omdat ik al begreep dat je op Jeroen reageerde, niet op mij. :)

:)
nog een vraagje,als ik systeemherstel uitgeschakeld heb en de pc weer opstart wordt die map dan vanzelf geleegd of moet ik dat zelf doen,en komen dan die 1,97 gb weer vrij

weer bedankt

groet gerrir

Geplaatst door gerrit40
nog een vraagje,als ik systeemherstel uitgeschakeld heb en de pc weer opstart wordt die map dan vanzelf geleegd of moet ik dat zelf doen,en komen dan die 1,97 gb weer vrij

Dat gaat vanzelf. :)

Als je systeemherstel wilt blijven gebruiken, moet je het vervolgens wel weer inschakelen.

weer bedankt,morgen gelijk ff doen,laat het je wel weten of het opgelost is

prettig weekend

groet gerrit

De optie systeemherstel stond al aangevinkt opnieuw gedaan maar de restore map wordt niet geleegd,de schijf blijft vol.
Kan ik al die rg..... bestanden zelf verwijderen ,en de laatste file die gemaakt is laten staan of is dat niet verstandig.

groet gerrit

hallo Franz

Precies gedaan wat Buffie zei,stond al aangevinkt trouwens,dus werkt niet.

groet gerrit

ik weet niet of dit met ME ook kan, maar in XP
kun je via
C >eigenschappen>schijfopruiming>extra opties
kiezen om alle herstelpunten behalve de laatste te verwijderen.

tja, dan weet ik het ook niet:confused:
of je het handmatig kan verwijderen en of dat
verstandig is?
meestal maak ik een herstelpunt voor ik zoiets ga proberen......., maar dat is voor jou denk ik geen optie

in ieder geval bedankt voor je reactie,
wacht nog een dagje af of ik reactie krijg anders ga ik ze verwijderen,als dat gaat natuurlijk, om te beginnen met de oudste file,en dan maar kijken wat er gebeurd

groet gerrit

hoi Franz,
Net alles een beetje door zitten lezen,maar ben er niet veel wijzer van geworden:confused:

groet gerrit

Dat bericht ging ook over windows xp.

Gerrit kun je mischien de grootte wat windows me voor die map gebruikt veranderen bij control panel -> system -> performance -> file system.
Mischien win je zo weer ruimte.

Het is niet de oplossing maar mischien helpt het omdat je de map niet leeg krijgt zoals het hoort.

Laatst bewerkt:
maar als ik die RG file's zelf verwijderd uit de map restore ,als dat gaat natuurlijk,kan dat kwaad of niet.
Want op de normale manier gaat het niet

groet gerrit

heb geprobeerd,de url, maar kom dan op de site van chello terecht weet niet precies waar ik moet zoeken op die site

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan