IP afschermen dmv proxy

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene1980

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2004
en weer een vraag van mij :p

ik heb nog even een ander vraagje.

ik wil graag dat mijn computer zo veilig mogelijk is en dat niemand achter mij ip kankomen. ik hou niet van die gedachten haha.

Maar ik weet opzich wat een proxy server is( zo ongeveer) en ik weet dat ie zorgt dat je niet meer achterhaalbaar bent, maar ik zou graag wat hulp willen hoe ik dit nou precies moet doen.

ook zou ik willen weten of het inderdaad klopt dat je echt niet achterhaalbaar bent? of dat het alsnog wel kan?

en nee ik ben niet een of andere gek die rare dingen doet hoor haha, maar ik wil gewoon niet dat mensen op mijn computer kunnen komen e.d.

dus vandaar mijn vraag.

en het liefst niet alleen een link, maar ook even een korte uitleg ( als het niet teveel gevraagd is)

mijn provider is trouwens demon, enik zit achter een router wel. ik weet niet of deze info van toepassing is maar ik denk ik vertel het maar even .

In de router zit hoogstwaarschijnlijk al een firewall. Hierbij ben je grotendeels al goed beschermd. Tesamen met het regelmatig updaten van Windows en het gebruik van een alternatieve browser zoals firefox ben je al redelijk veilig.

Ook bijgebruik van een proxy server is je ip adres nog steeds bekend. Bij ons op werk hebben ze bijvoorbeeld een proxy server, maar nog steeds is dat ipadres zichtbaar. Dit is echter geen probleem als je een firewall hebt.

Ik zou voor de zekerheid wel even controleren of de firewall van je router inderdaad staat ingeschakeld, dat is namelijk niet in alle gevallen standaard het geval. Maar Beanstra heeft gelijk: als de firewall inderdaad is ingeschakeld, hoef je je geen zorgen te maken.

Geplaatst door MrBeanstra
In de router zit hoogstwaarschijnlijk al een firewall. Hierbij ben je grotendeels al goed beschermd. Tesamen met het regelmatig updaten van Windows en het gebruik van een alternatieve browser zoals firefox ben je al redelijk veilig.

Ook bijgebruik van een proxy server is je ip adres nog steeds bekend. Bij ons op werk hebben ze bijvoorbeeld een proxy server, maar nog steeds is dat ipadres zichtbaar. Dit is echter geen probleem als je een firewall hebt.

maar is het dan mogelijk om met een goed beveiligde pc een mailtje te sturen met bijvoorbeeld hotmail, zonder dat dit te achterhalen is waar dit vandaan komt?

of is er altijd wel een manier om het toch te achterhalen? ( door iemand die er aardig wat verstand van heeft, dus niet 1 of andere zware hacker haha)

dus de vraag is : hoe kan ik een mailtje versturen zonder dat ik getraced word ?? :)

LOL haha

niet zo erg veel hoor :D

maar het gaat me niet puur om de mail.

ik heb ook het volgende probleem, en tot op heden is dit nooit opgelost, maakt niet uit wat ik deed.

we hebben hier 2 computers staan met xp.
deze zijn aangesloten aan een switch, deze gaat vervolgens naar de modem/router.
Wij hebben een abb bij demon (dsl express)
het leuke is alleen dat sinds we demon hebben er iets is wat een conflict geeft en we dit tot op heden dus niet hebben kunnen verhelpen.

het zit namenlijk zo:

als we aan het internette zijn dan gaat opzich alles goed. maar het geberurd dus regelmatig dat opeens de ethernetkaart eruit lijkt te schieten.
ja kan dan namenlijk nog wel blijven doen wat je doet ( bijv. msn) hier blijf je gewoon inline, maar je kan geen nieuwe dingen meer doen ( nieuwe pagina weergeven bijv want dan geeft ie aan dat google.nl bijv niet gevonden kan worden) en dit is bij beide computers.

als je dan de ethernet weer even uit en aanschakeld dan doet alles het weer even.

ook hebben we eventjes een pc gehad met win 98, bij deze hadden we helemaal geen last van dit probleem.

dus het is een combi van xp en demon.

maar het ligt dus opzich niet aan de computers ( zou wel heel toevallig zijn, en 1 van de computers is ook met andere provider een keer gebruikt, en toen had deze er geen last van)
maar het ligt ook niet aan demon, want er is opzich wel gewoon verbinding.

nu hopen we dat als de computer wat meer anoniem is en dingen van buitenaf ( slechte) moeilijker op de computer kan komen dat we (minder) of geen last hebben van dit probleem.

en voordat ik allemaal oplossingen aangereikt krijgt,

ik heb al mcafee virususcan erop gehad, norton. hitman pro erdoor heen gehaald, spybot. ad-aware.

op het moment heb ik een heel pakket van mcafee incl spamfilter, firewall, quickclean, virusscan. dus op zich genoeg zou ik zo zeggen

dus graag toch even een uitleg hoe we wat anoniemer kunnen worden, en ook idd met verzenden van mail hoe we niet getraseerd kunnen worden (dit is met name voor mailtjes aan int. bedrijven)

Hoort bij dit topic.

Ga verder in dat verhaal, en druk op "Reageer op bericht" ipv "Plaats een vraag".

Deze topic wordt gesloten / verwijderd.

@rene1980: Haal je vorige reacte hier even op, voordat hij daar verwijderd wordt.

Heb het e.e.a. samengevoegd... dus het kan wat door elkaar staan.

Het grote bericht met de titel "reactie" staat hier nu iig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan