Nieuwe behuizing kopen !Hoe en wat ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijmen_4real

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Hoi

Ik ga binnenkort een nieuwe behuizing kopen, om zo nog een deel voor mijn zelf te bouwen computer bij de rest te hebben.
Ik weet dat je sowieso erop moet letten dat je moederboord erin past, en daar let ik dan ook op.
Maar zijn er nog meer factoren om rekening mee te houden ?
Net als de voeding, is 300W normaal, of kan je beter meer nemen, om zeker te zijn ??
En wat komt er nog meer bij kijken ??
Greetz,

Tijmen :cool:

Wat je voeding betreft persoonlijk vind ik 300Watt te weinig. Zeker als je eventueel later een nieuw systeem er nog in wil zetten. Ik zou eerder aan 400Watt of hoger gaan denken. Dit is ook afhankelijk wat voor merk voeding het is.

Verder de hoeveelheid 3,5 (HDD/floppy)en 5,25(dvd/cd/brander) ruimte je in die kast hebt, zou ik ook rekening houden

Idd, kwil een dvd brander (dual layer) en een dvd lezer (voor 1 op 1 branden) en 2 harde schijven van 200 gb. Goed om te onthouden idd. En die voeding kijk ik ook ff na...
Bedankt !

Greetz,

Het uiterlijk van de kast vind ik niet echt toppie, een beetje er g grijs maar dat is persoonlijk. En over wat je erin hebt zitten. Wat crash al melde:
Wat je voeding betreft persoonlijk vind ik 300Watt te weinig. Zeker als je eventueel later een nieuw systeem er nog in wil zetten. Ik zou eerder aan 400Watt of hoger gaan denken. Dit is ook afhankelijk wat voor merk voeding het is.
Nu heb je er 1 van 350Watt. Maar als je een keer iets wil vervangen / of nieuw systeem kan het moeilijk worden. Maar een nieuwe voeding is ook niet echt de prijs waart om je daar druk om te maken.

Ikzelf ben altijd zeer gecharmeerd van Chieftec kasten.
Zijn degelijk,er zit genoeg ruimte in voor uitbreidingen en de voedingen die er in zitten zijn van goede kwaliteit en nog eens zeer stil ook.
Ook het design vind ik zeer mooi,vooral de Office en Dragon series,maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Misschien vindt jij ze wel saai.
Ze zijn algemeen verkrijgbaar.bv bij www.informatique.nl zowel met als zonder voeding en in verschillende kleuren.

http://www.chieftec.nl/

http://www.chieftec.com/products/products.htm

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Rimsic

Maar een nieuwe voeding is ook niet echt de prijs waart om je daar druk om te maken.

ligt eraan als je een sterke voeding wil van een goed merk ben je zo aardig wat kwijt

ik selecteeren kast vooral op koelings mogelijkheden en de dikte van het plaatstaal(resonanties)
Er moeten bij mij minimaal 2x 120mm ventilatoren in kunnen

Geplaatst door hjllo
ik selecteeren kast vooral op koelings mogelijkheden en de dikte van het plaatstaal(resonanties)
Er moeten bij mij minimaal 2x 120mm ventilatoren in kunnen

ik heb er ook 2 inzitten..paste eigenlijk niet maar met een beetje improviseren kom je een eind :)

Geplaatst door tijmen_4real
Ik heb een mogelijke winnaar !
Hier de link:

http://www.quickspot.nl/manufacturer62/product5322/product_info.html

Lijkt een goede, en mooie.
Iemand aanmerkingen erop ?
Persoonlijk ben ik totaal niet kapot van Q-tec, zeker wat betreft hun voedingen niet. Ik heb diverse keren gelezen, dat hun voedingen niet altijd voldoende stroom kunnen leveren, als de pc het echt nodig heeft.(maximaal vermogen)
Daarnaast 2x 3.5" en 2 x 5.25" drive bays, lijkt me een beetje weinig. Je kan maar een floppy drive en hardeschijf, plus brander en cd of dvd-rom kwijt. Wil je bijvoorbeeld nog een cardreader heb je een probleem. Echt groot is de kast ook niet(479 x 179 x 476 mm), dus als je alles vol hebt is het aardig klooien met je kabels dit zal ook niet echt bevoordelijk zijn voor de airflow(luchtstroom) in de kast. Kortom als je later nog wat extra's wil aanschaffen(hardeschijf bijvoorbeeld), is deze kast in mijn ogen te klein.

Om even op een paar andere in te gaan. Ik selecteer een kast op ruimte en goede Casemod mogelijkheden.:p Een voeding koop ik liever los en van een hele goede kwaliteit.

Geplaatst door crash

Persoonlijk ben ik totaal niet kapot van Q-tec, zeker wat betreft hun voedingen niet. Ik heb diverse keren gelezen, dat hun voedingen niet altijd voldoende stroom kunnen leveren, als de pc het echt nodig heeft.(maximaal vermogen)

Een voeding koop ik liever los en van een hele goede kwaliteit.

juist ik heb daar ook wel is een probleem mee gehad, ik de hele tijd zoeken..lag het ook aan mn Q-tec voeding.
toen maar meteen een enermax gehaald en die heb k nu nog steeds :)
bevalt prima :cool:

Hoi,

Kzoek voor men zelfbouwcomputer een goede voeding met minimaal 400W,
aangezien deze wordt voorzien van de nodige uitbreidingen.

Iemand een aanrader ?
Want ik zie QTec als een goedkoop merk, maar is het ook goed ?
En anderen zijn gelijk 2 of 3 keer zo duur.

Iemand een tip en/of aanrader,
voor rond de 50 euro ??

Greetz,

Nogmaals Q-tec is niet echt goed. Voor redelijke voeding betaal je dan ook aardig.
Geode merken zijn onder andere:
Antec(zeer duur), Zalman, Enermax.

Ook rond de 50 euro te krijgen denk je, of ga je dan richting de 100 ?

En wat is er niet goed aan de QTec ?
Betrouwbaarheid zeker ??

Greetz en thanks !

Voor zover ik weet, zijn er vaak problemen met Q-tec, als de pc zwaar werk moet verichten en dus de volle capaciteit van de voeding nodig heeft. Bij Q-tec zakken dan de belangrijke voltage waardes naar beneden.

Hier zomaar een greep met prijzen:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/212/top

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan