HD word niet herkent

• Onderwerp starter Onderwerp starter bboy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bboy

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
hoi,,

srry ik heb al eerder een zelfde vraag als dit gesteld maar neit helemaal goed uitgelegt. hier dus een nieuwe hopelijk beter uitgelegde probleem.

probleem

ik heb 2 hardeschijfen. 1 van 80 gb en 1 van 10. op de 80gb staat mijn windows geiinstaleerd. en de 10 gb schijf gebruik ik voor extra's.
vanmiddag heb ik alle belangrijke bestanden op de schijf van 10 gb gezet en heb ik de partitie van de 80 gb. verwijderd. toen een nieuwe aangemaakt en daarna windows xp erop gezet. maar nu zie ik bij deze computer niet meer de 10 gb schijf staan. duz ik dacht ik heb fout geinstaleerd dus ik deed het opnieuw. toen ik weer opnieuw instaleerde kon ik wel kiezen om op de 10gb te instaleren maar heb ik niet gedaan. gewoon weer op de 80gb geinstaleerd en alweer geen 10gb schijf bij deze computer.

ik heb al vanalles geprobeerd zoals harde schijf ontkoppelen. pc opstarten>afsluiten aankoppelen en opnieuw. werkt ook niet.

maar,, als ik bij bios verander dat mijn second/thirth boot device dii 10gb hardeschijf moet zijn. kryg ik wel norton goback even snel voorbij vliegen omdat ik daar norton op had staan maar daarna kryg ik dat hij niet kan opstarten want er zit gen bestuuringssysteem op.

ik heb wel eens eerder mijn pc geformateerd hoe ik het vandaag ook heb gedaan maar toen gaf hij de 10gb schijf wel weer.

wie kan mij helpen,, er staan nog wel wat belangrijke bestanden op die ik niet graag kwyt wil hebben.

alvast bedankt

Dus windows xp start wel op? Ga dan eens naar start > uitvoeren > diskmgmt.msc en kijk of de harde schijf daar herkend wordt. Zoniet, klik dan op action en rescan disks.

hy staat er wel bij. maar er staat geen letter voor.
bij de 80 gb staat:

c:/ --alle instellingen--

en bij de 10gb staat:

--alle instellingen--

en nu?

dus het heeft geen stations letter. kan ik hem dan geen letter geven,, want ik kan alleen maar kiezen voor partitie verwijderen maar dat wil ik niet want er staan belangrijke bestanden op

En als je met de rechter muisknop klikt op de partitie en kiest voor change driveletter and path?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan