Blijft opstarten herhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb hier een PC onder handen (je weet wel: ik ben het handige neefje...) die niet meer wil opstarten.

Ik krijg de volgende stop-code:

Stop: 0x00000051 (0x00000003,0x00000003,0x00000000,0xE1A4B000

Bovenaan staat ook nog iets van Registry_error

Hij voert vervolgens een fysieke geheugendump uit en start dan weer van voren af aan.

In de veilige modus zelfde verhaal.

Ik zou eigenlijk op zoek willen gaan naar een herstelpunt, maar kan er dus niet in.

Wie helpt?

Ik heb daar gekeken, maar dat is allemaal voor Windows 2000 en niet voor XP-home edition.

Weet je een vergelijkbare link voor XP?

Met behulp van een (andere dan in deze PC gebruikte) Windows XP -cd heb ik hem nu weer "aan de praat".

Het is nog niet helemaal in orde, maar XP start nu op en ik kan wat aan de schoonmaak beginnen.

Voor iemand met hetzelfde probleem, zo ongeveer lukte het: (het kan zijn dat ik een of meer stapjes vergeet, want precies weet ik het niet meer)

- opstarten van cd-rom (in bios instellen)
- XP - cd erin
- opstarten en R (voor systeemherstel) typen in het menu
- achter de prompt C:\Windows (misschien zat er nog een stap tussen?) koos ik voor fixboot of bootfix (weet het niet meer)
- na het fixen afsluiten en opnieuw opstarten. Ik heb zelf eerst een keer opgestart in de veilige modus (dat keuze-scherm kreeg ik)

Ik krijg nu wel enkele opstartfouten gemeld, maar dat lukt me wel te repareren (denk ik)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan