Hitman Pro 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

suus21000

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2005
Heb me laten vertellen dat dit een trojaans paard is. Onzin??? Wie weet hier meer over en heeft betrouwbare bronnen.:confused:

Geplaatst door suus21000
Heb me laten vertellen dat dit een trojaans paard is. Onzin??? Wie weet hier meer over en heeft betrouwbare bronnen.:confused:

Hitman Pro is geen trojan. 't Is wel een programma dat meer problemen veroorzaakt dan oplost, dus ik raad het gebruik ervan niet aan.

Hoezo meer problemen dan dat het oplost?

Ik heb er geen problemen mee of zit het anders?

hitman levert mij helemaal geen problemen op.
Hoezo gebakken lucht?
bedankt voor de reacties!

Het is een programma dat op de kap van "echte" antispywareprogramma's eer krijgt. Dus de hele kracht van hitmanpro zit 'em in programma's die helemaal niet van hitmanpro zijn. Er zitten wel functies bij van hitmanpro 2 zelf maar die zijn eerder ruw.

De mensen gaan dus doneren omdat ze van hun spyware afzijn, dit wel aan het verkeerde programma, nl. hitmanpro

James:)

Geplaatst door buffy

Hitman Pro is geen trojan. 't Is wel een programma dat meer problemen veroorzaakt dan oplost, dus ik raad het gebruik ervan niet aan.

Sluit me hier bij aan. Heb hem zelf nog nooit uitgeprobeerd.....

Ehh, je kunt de 'eigen' antispyware-programmatuur van Hitman toch ook uitzetten? En dan laat het toch gewoon ad-aware, spybot, spywareblaster etc. (wat je maar wilt) achterelkaar lopen? Ik vind het wel een makkelijk programma.

Of mis ik nu iets ernstigs waarom ik dit vooral niet niet moet doen?

Geplaatst door PJH
Ehh, je kunt de 'eigen' antispyware-programmatuur van Hitman toch ook uitzetten? En dan laat het toch gewoon ad-aware, spybot, spywareblaster etc. (wat je maar wilt) achterelkaar lopen? Ik vind het wel een makkelijk programma.

Of mis ik nu iets ernstigs waarom ik dit vooral niet niet moet doen?
tijdens de automatische controles beslist het proggie zelf wat ie weggooit en wat niet ... ik heb daar liever zelf controle over !

Ik heb hitman probleemloos laten lopen op mijn computer, liep als een trein.
Alleen dus dat verontrustende bericht van iemand die echt wel wat wist van computerzaken, die zei dat het een trojaans paard was. Maar daar heeft verder dus niemand iets van gehoord...

Geplaatst door suus21000
Alleen dus dat verontrustende bericht van iemand die echt wel wat wist van computerzaken, die zei dat het een trojaans paard was
Dan reikt de deskundigheid van diegene kennelijk verder dan hier op Helpmij....:p

Kijk 'ns in dit topic en dan met name naar hetgeen Buffy haarfijn uitlegt wat voor 'programma' Hitman Pro eigenlijk voorstelt.
Stel nu dat het geen fouten veroorzaakt dan nog vind ik het een product van niks. Het pretendeert een programma te zijn wat geschreven is om spyware te verwijderen, terwijl het een verzameling is van goed bekend staande antispyware-programma's. Het verschijnsel Hitman Pro pronkt dus met andermans veren, en dat niet alleen: de maker vangt ook nog 'ns eurootjes in de vorm van donaties. Wat ik me al een hele tijd afvraag is hoelang de makers van de echte antispywareprogramma's zoals Adaware en Spybot dit nog pikken.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door ikself
Kijk 'ns in dit topic en dan met name naar hetgeen Buffy haarfijn uitlegt wat voor 'programma' Hitman Pro eigenlijk voorstelt.

Daar sta ik nog steeds achter. Inmiddels moet er echter nog iets aan worden toegevoegd.

De maker van Hitman Pro heeft het namelijk nodig gevonden zelf twee 'programma's' te maken en toe te voegen aan Hitman Pro: de 'Hitman Pro AntiSpyware module' en 'SurfRight'.

De Hitman Pro AntiSpyware module is een drama. Deze werkt niet op basis van signature-files en evenmin op basis van serieuze heuristiek. In plaats daarvan wordt ieder exe-bestand verwijderd dat op een locatie staat waar een exe-bestand volgens de maker van Hitman Pro 'niet hoort te staan'. Gevolg: na het gebruik van Hitman Pro werken volstrekt legitieme programma's niet meer. De Hitman Pro AntiSpyware module verwijdert bestanden waarmee niets mis is en die niet verwijderd zouden mogen worden.

SurfRight is een tooltje dat allerlei wijzigingen aanbrengt in de instellingen van Internet Explorer, teneinde IE veiliger te maken. Op zich een prima idee, zij het niet bepaald origineel. De uitvoering van het idee is echter niet bepaald prima te noemen. Sites die volkomen veilig zijn worden onbereikbaar, online virusscans werken niet meer, internetbankieren gaat veelal niet meer en de WindowsUpdates site is niet meer op de normale manier te bereiken. De maker van Hitman Pro heeft nota bene zelf een tooltje moeten ontwikkelen, 'Internet Explorer Fix', om de schade die door SurfRight wordt aangericht weer te repareren!

Mijn advies: gebruik programma's als AdAware, Spybot en SpywareBlaster als stand-alone programma's. Zo zijn die programma's ook bedoeld.

Geplaatst door ikself
Wat ik me al een hele tijd afvraag is hoelang de makers van de echte antispywareprogramma's zoals Adaware en Spybot dit nog pikken.
Dat vraag ik me ook af. Zolang Hitman Pro nog vooral alleen in Nederland bekend is, zullen Lavasoft (AdAware), PepiMK (Spybot) en Javacool (SpywareBlaster) zich er niet zo druk om maken, denk ik. Wordt Hitman ook internationaal een veelgebruikt programma, dan zou het weleens anders kunnen worden. Temeer daar de maker van Hitman Pro nu niet bepaald expliciet is in het geven van de credits aan de mensen die ze verdienen (de vele mensen die, voor een belangrijk deel op vrijwillige basis, al vele jaren werken aan de ontwikkeling van uitmuntende programma's als AdAware, Spybot en SpywareBlaster).

Op het zeer gerenommeerde security- en antispywareforum BleepingComputer is dit de reactie als iemand naar Hitman Pro verwijst:

The program in question is using the hard work of others without their permission. Since that is illegal, the link will not be allowed here.

Dit is veelzeggend...

Ik ben er ook altijd tegen geweest - en ben dat nog steeds - dat het ASO-forum ruimte biedt voor Hitman Pro support.

Laatst bewerkt:
The program in question is using the hard work of others without their permission. Since that is illegal, the link will not be allowed here

Dat slaat inderdaad de spijker op z'n kop. Ik kan me goed voorstellen dat je er tegen bent dat Hitman op ASO wordt ondersteund. k kan het alleen maar met je eens zijn. ASO is een goed forum, héél erg goed zelfs, maar hierin zou men toch duidelijk een standpunt moeten innemen, al zou het alleen maar zijn om nu te anticiperen op eventueel toekomstige juridische problemen......de vraag is natuurlijk hoe illegaal Hitman eigenlijk is en wat wettelijk wel/niet mag, maar wat je zegt: als de reikwijdte van Hitman straks over 's lands grenzen gaat is een claim van officiële antispywaremakers zeker niet ondenkbaar.....

@ Buffy: "Ik ben er ook altijd tegen geweest - en ben dat nog steeds - dat het ASO-forum ruimte biedt voor Hitman Pro support."

Over dat laatste verbaas ik me al een tijdje. Is er onderling overeenstemming (qua experts) cq óók verbazing dat Hitman Pro nog steeds op het ASO-forum zit? Lijkt me toch van de zotte dat een aantal gebruikers (en wat ik begrijp worden er dat steeds meer) problemen ondervinden middels het gebruik van Hitman Pro en dat jullie als experts, op hetzelfde forum, dat weer moeten oplossen? En ook het feit dat de maker daar donaties van ontvangt, met programma's die niet door hem zijn ontworpen, vind ik eigenlijk onbegrijpelijk. Zal mij daarom niet verbazen als straks die gepikte onderdelen niet meer gratis worden, met de gedachte, wat Hitman Pro kan, kunnen wij ook, al was het alleen maar ter voorkoming van het gratis 'gebruik' en daar mooie (en minder mooie) sier mee maken.

Aanvulling: ook jammer, dat als het mis gaat door het gebruik van Hitman Pro, geïntegreerde goede onderdelen daar ook een tikje van mee krijgen qua goede naam, zoals Adaware, SpywareBlaster en Spybot.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door ikself
de vraag is natuurlijk hoe illegaal Hitman eigenlijk is en wat wettelijk wel/niet mag
Dat is een hele moeiljke vraag, vrees ik. Het is niet zo dat de maker van Hitman Pro de broncodes van AdAware, Spybot, etc. heeft ‘gejat’ en er een eigen programma van heeft gemaakt. Hitman Pro stuurt die programma’s a.h.w. ‘van buitenaf’ aan. Misschien kan dat strikt juridisch wel door de beugel. Maar ook al zou het strikt volgens de regels wel mogen, dan nog vind ik dat op de Hitman Pro site en in het programma zelf met héle grote letters de credits gegeven moeten worden aan de makers van de aangestuurde programma’s. En dat gebeurt totaal niet. (En dat gebeurde ook totaal niet toen de maker van Hitman Pro prominent in een veelgelezen Nederlands ochtendblad stond omdat híj zo’n geweldig antispywareprogramma zou hebben gemaakt…)

Geplaatst door ikself
ASO is een goed forum, héél erg goed zelfs, maar hierin zou men toch duidelijk een standpunt moeten innemen
Volledig mee eens. Ik dring daar ook al tijden op aan.

Geplaatst door gezina
Is er onderling overeenstemming (qua experts) cq óók verbazing dat Hitman Pro nog steeds op het ASO-forum zit?
Ik wil hier eigenlijk niet voor de andere experts spreken en wil niet in het openbaar ingaan op interne discussies binnen de ASO-crew. In ieder geval is het zo dat ik mij altijd heb verzet tegen de support voor Hitman op ASO en dat tot op de dag van vandaag doe. De support voor Hitman levert ASO wel veel leden op en dat is voor de eigenaars/admins van ASO aantrekkelijk. Voor mij weegt dat echter niet zwaar. Het verschaffen van zo goed mogelijke informatie over het verwijderen en voorkomen van spyware lijkt mij een stuk belangrijker.

Geplaatst door gezina
Lijkt me toch van de zotte dat een aantal gebruikers (en wat ik begrijp worden er dat steeds meer) problemen ondervinden middels het gebruik van Hitman Pro en dat jullie als experts, op hetzelfde forum, dat weer moeten oplossen?
Inderdaad, dat is frustrerend. Vooral omdat mensen dan vaak aankomen met de mededeling dat Hitman Pro ‘iets’ vindt dat niet verwijderd kan worden. Maar men kan niet vertellen wat dat ‘iets’ dan is, want het ‘rapport’ dat Hitman Pro genereert geeft totaal geen informatie. Precies dat is ook een zeer belangrijke reden waarom mensen AdAware en Spybot als ‘losse’ programma’s zouden moeten gebruiken. Dan is wél zichtbaar wat eventueel niet verwijderd kan worden en kun je tenminste fatsoenlijke hulp bieden.

Nog een reden waarom ik tegen het Hitman Pro forum op ASO ben is trouwens een hele simpele: de maker – die feitelijk ook de enige Hitman Pro expert is – laat zich er bijna niet zien en er wordt vrijwel geen enkel probleem opgelost. Zo zien we al vanaf het begin voortdurend vragen over het vastlopen van één van de in Hitman opgenomen spywarescanners (merk op dat AdAware, Spybot en SpySweeper, indien als losse programma’s gebruikt, dergelijke problemen vrijwel nooit vertonen!), maar daar is nog nooit een oplossing voor gekomen. Ook reageert de maker van Hitman vrijwel nooit op de vele berichten over legitieme bestanden die door zijn eigen ‘antispyware module’ worden verwijderd, terwijl dat toch een ernstig probleem is.

Buffy, zeer bedankt voor het kijkje in de keuken wat betreft de gang van zaken rondom Hitman Pro en daarmee gepaarde gaande beleid van het ASO-forum. Dit moet natuurlijk ook niet een topic worden om de maker van Hitman Pro in diskrediet te brengen. Maar het mag best wel eens extra gemeld worden dat het gewoon beter is de door jouw genoemde onderdelen apart te gebruiken ipv Hitman Pro. Dat scheelt ook weer herstelwerk op het ASO-forum en ook op Helpmij... Mogelijk worden de zaken wat dit programma betreft, inclusief de maker, in de toekomst beter aangepakt cq juridisch goed geregeld en dat op z'n minst de aan hem gestelde vragen (welke dan ook) netjes worden beantwoord.

Laatst bewerkt:
Van mijn kant ook bedankt voor je (immer) duidelijke en uitvoerige uiteenzetting. k ben momenteel even aan het rondneuzen op bleepingcomputer...prachtforum. Heb ook ff gezocht naar 'hitman', is wel duidelijk ja!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan