zonealarm blokkeert verkeer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Vanavond een nieuwe pc geinstalleerd en op internet aangesloten. Ook meteen zonealarm geinstalleerd, de nieuwste versie. Maar als ik nu internet op wil, krijg ik de melding the page cannot be found. Dan moet ik eerst zonealarm afsluiten, dan kan ik wel op internet en als ik dan zonealarm weer inschakel, gaat alles goed. Wat gaat hier fout?

Internet Zone Security op medium zetten? Dan wel ff de poorten checken via deze. :)

Hij doet het nu. Ik heb geen idee waaraan het lag, maar hij doet het nu. Vreemd.

Ja, zonealarm :D Maar vraag niet waarom.

@ Hangmat. Ik heb ook wel eens dat een site (willekeurig) niet wil voor komen, of het duurt dan even, is nou de schuif op medium gezet zoals Ikself tipte?

ik zelf

Hallo ikzelf,

via jou link in je bericht om poorten te checken krijg ik alleen maar een pagina te zien dat de server niet bereikbaar is en dat mijn instellingen niet goed zijn. Welke instellingen moet ik aanpassen? Ik krijg dit bericht wel meer als ik bepaalde pagina's wil openen
Groet
Hans

Kun je iets specifieker zijn? Hoe ziet de foutmelding eruit? Misschien even een screenshotje plaatsen.:)

screenshot

Ikzelf,
het is gewoon de standaard pagina als een pagina niet bereikt wordt
Groet
Hans
De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende:

Klik op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.

Controleer of het adres juist gespeld is als u het adres van de pagina in de adresbalk hebt getypt.

Klik als u de verbindingsinstellingen wilt controleren op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties. Ga naar het tabblad Verbindingen en klik op Instellingen. De instellingen dienen overeen te komen met de instellingen die uw LAN-beheerder of Internet-provider u heeft gegeven.
Kijk of de instellingen van uw Internet-verbinding worden gedetecteerd. U kunt Microsoft Windows zo instellen dat uw netwerk wordt onderzocht en dat de instellingen van uw netwerkverbinding automatisch worden gedetecteerd (als uw netwerkbeheerder deze instelling heeft ingeschakeld).
Klik op menu Extra en vervolgens op Internet-opties.
Klik op tabblad Verbindingen op LAN-instellingen.
Selecteer Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen en klik vervolgens op OK.
Voor sommige websites is 128-bits verbindingsbeveiliging noodzakelijk. Klik op het menu Help en vervolgens op Info om vast te stellen welk beveiligingsniveau bij u is geïnstalleerd.
Als u een beveiligde website probeert te bereiken, dient u ervoor te zorgen dat uw beveiligingsinstellingen dit ondersteunen. Klik op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties. Ga op het tabblad Geavanceerd naar het groepsvak Beveiliging en schakel de opties SSL 2.0, SSL 3.0 en TLS 1.0 in.
Klik op de knop Vorige als u een andere koppeling wilt proberen.

Kan de server niet vinden of DNS-fout
Internet Explorer

In Internet Explorer:

Extra/Internet Opties. Kies onder het tabblad 'Geavanceerd' voor 'Standaardinstellingen herstellen'.:)

Re: screenshot

Geplaatst door hansrijk
Klik op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties. Ga op het tabblad Geavanceerd naar het groepsvak Beveiliging en schakel de opties SSL 2.0, SSL 3.0 en TLS 1.0 in.

Heb je dit al gecontroleerd? Het is namelijk inderdaad een beveiligde website die je wilt bereiken.

reactie

Hallo Ikzelf en Maestro,

Heb beide opties geprobeerd maar krijg nog steeds dezelfde melding. !!!:>(
Groet
Hans

Welke firewall gebruik je? Staat misschien iets te strak ingesteld?:)

strak

Heb de firewall van XP ingesteld op standaardinstelling. Daar zoui het volgens mij niet aan kunnen liggen. Zone Alarm heb ik ook al verwijderd. Gecheckt op virussen en nog lukt het niet.
Daarnaast, maar dat is een ander probleem denk ik, kan ik met MSN Explorer ook geen verbinding maken.
Wordt er een beetje simpel van ondertussen.
Groet
Hans
PS wat ook gebeurd als ik een bericht wil plaatsen is dat alles heel traag gaat.

Sinds wanneer doet het probleem zich voor? Na installatie van iets nieuws, na 't downloaden van iets? En ben je spywarevrij?:)

Laatst bewerkt:
Het probleem had ik al wat langer maar omdat in MSN explorer gebruikte heb ik er geen aandacht aan besteed. Dit omdat het met MSN allemaal goed ging. Nu deze niet werkt sinds ongeveer een week,moet ik mijn gewone explorer weer gebruiken.
Heb 3 dubbele virusscans uitgevoerd, dus waarschijnlijk "clean".
Heb ontdekt dat ik niet naar sites kan met een bepaalde beveiliging. Zoals Postbank voor bankieren, Hotmail voor mail en jou link.
Heb wel wat geinstalleerd de afgelopen week, maar heb een systeemherstel gedaan met als herstelpunt 2 weken geleden. Dat heeft voor MSN explorer niets uitgemaakt.
Dus wat zou het kunnen zijn?
groet
Hans

Staat Javascript er wel op bij jou (ivm. de beveiliging).

javascript

volgens mij wel Will well, maar hoe controleer ik dat?
groet
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan