xp prof. start tekens opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco cera

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
na het uninstallen van cubase vst wil xp niet meer starten.
veilige modus werkt niet dan kom ik op het scherm waar hij zegt dat ik beter in de normale modus kan opstarten maar dat werkt niet want dan kom ik weer in dit scherm.
ik heb alle opstart opties geprobeerd.
ik heb geen opstart cd, als ik deze ergens kan down loaden hoor ik het graag andere oplossingen zijn ook welkom natuurlijk.

met vriendelijke groet

marco

Heb je geen recovery console geinstalleerd?

jongens mijn computer moet weer aan de praat gebracht worden!!!!
please helpmij!!!

hoe kom ik weer in windows?

als ik de opstart cd rom gebruik, behoudt ik dan wel mijn gegevens die op mijn computer staan?
ik heb het al gedown load maar las steeds opmerkingen over formateren e.d.

ik kande opstart cdrom niet vinden?
weet jij waar ik dat vandaan haal want mijn laptop heeft geen diskette station

met vriendelijke groet

marco

Laatst bewerkt:
helpmij nou!! ik zit nog steeds met een computer die blijft opstarten.

ik sprak een vriend en die heeft mij een xp cd gegeven voor installatie.

hij zei mij dat ik het beste daarna een partitie kan aanmaken die in dienst staat van xp zodat je die in nood altijd kunt formateren zonder belangrijke gegevens kwijt te raken.

wat is jullie mening hierover?

waar ik bang voor ben tijdens een nieuwe installatie is dat ik alles kwijt raak of gebeurt dit niet...

ik hoor het graag

marco

Je zou xp op een andere,lege,partie kunnen instaleren en van daaruit de bestanden van de c:\ schijf halen die je nodig bent.

maar hij start helemaal niet op dus partities maken zit er niet in!!
ik heb nu de xp cd in de cd rom gedaan en zowaar werkt het tot op het moment dat hij vraagt wil je repareren ( wat ik het liefste doe) of helemaal installeren. wanneer ik voor repareren kies start ie opnieuw op en dat blijft ie dan weer doen.
als ik instaleren kies moet ik een diskette erin doen en die heb ik niet

ik hoor het graag

marco

Voor XP heb je toch geen diskette nodig?

En mocht je een 2e windows installatie willen doen,dan moet ook de 2e partitie al aanwezig zijn op de HD.
Je kunt vanaf de windows cd volgens mij geen partities opdelen(en dat zou betekenen dat je alle bestanden alsnog kwijt bent.

Kun je niet een HD van een vriend lenen?

tijdens de reparatie van xp vraagt ie om een systeem diskette.
die heb ik niet, wel heb ik op de link geklikt die boven staat om een opstart diskette te maken ( dit zijn er 6) ware het niet dat ik op mijn laptop, die het wel doet ,geen diskettes kan schrijven.

nu staat er bij deze tip ook dat je ipv een diskette een cd rom kunt maken....ik kan dat niet vinden op die site..

ik heb daar nog geen antwoord op gekregen hoe ik dat moet doen

weet jij dat?
ik zou nu wel eens de procedure horen hoe het wel moet want zo blijven we heen en weer schrijven....

met vriendelijke groet

marco

Geplaatst door hjllo

En mocht je een 2e windows installatie willen doen,dan moet ook de 2e partitie al aanwezig zijn op de HD.
Je kunt vanaf de windows cd volgens mij geen partities opdelen(en dat zou betekenen dat je alle bestanden alsnog kwijt bent.

Kun je niet een HD van een vriend lenen?
Hierop dan windows instaleren.Dan zou je je eigen schijf als slave er bij kunnen hangen en zo je mappen kopiëren.
En dan je eigen schijf weer formateren.

Ik zie niet hoe je het op een andere manier nog voor elkaar wilt krijgen.(je d:\ partitie is niet berijkbaar ed.)

opstart diskettes....ik heb het ook niet verzonnen hoor...kijk boven naar de link en dan vind je de site voor
dat soort zaken..

maar goed, op de windows site staat het probleem wat ik heb omschreven en het heeft te maken met het kwijt zijn van een kernell32 bestand dacht ik zo uit mijn hoofd.
na een heel ingewikkelde (voor mij althans) procedure moet je deze dmv de xp cd en het reparatie / herstel gedeelte, kunnen terug zetten en dan doet ie het weer.

nou ik ben benieuwd, ik ga het proberen.

toch blijft het vreemd dat xp toestaat dat je software verwijdert die belangrijk is voor het opstarten van xp.
ik heb alleen Cubase er af gehaald!

maar ja, ik had beter moeten weten....

met vriendelijke groet

marco

ps: de comp. ziet mijn twee apparte harddisks als 2 verschillende partities.

kun je niet die repair funktie proberen van windows xp?
ik heb hier geen ervaring mee maar zorg iedergeval dat je partities heb gemaakt zodat je gewoon kan formateren neem je harddisk eens mee naar je vriend en vraag hem of hij de bestanden tijdelijk kan bewaren op zijn hd en formateer het zaakje en maak vast partitie het liefst een aleen voor je system xp in jou gevan in de bios kun je kiezen voor boot from cd of zo iets meestal kom je in de bios door tijdens het opstarten op del te drukken maar dat weet je waarschijnlijk al ik denk niet dat het komt doordat je cubase eraf heb gegooid het is professionele software en niet te koop bij de benzine pomp of free record shop
voor xp zou ik een partitie van 7of8 gig maken en aleen voor xp gebruiken succes ermee ik hoop dat het je lukt

Geplaatst door hjllo

Met alle respect, maar dat is pertinente onzin.
Je kan rustig 2 xp's op 1 partitie installeren, je data even veilig stellen, de boel leeghalen en herinstalleren.

kernel32.ddl kan je hier vinden: klik hier

Als je deze op flop of cd zet en opstart met de xp cd, dan kan je in de recoveryconsole de dllfile in c:\windows\sys32 plaatsen.

Hartstikke bedankt.

ik heb het in mijn wijsheid anders opgelost al ben ik wel benieuwd of het met alleen het plaatsen van het kernell bestand ook gelukt was...

ik merkte dat wat ik ook deed mijn master "c" bij alles wat ik ook probeerde protesteerde.
ik heb toen van mijn Master een slave gemaakt en van mijn Slave een Master drive.
nu starte mijn comp. op met een hardeschijf zonder OS en die heb ik toen geinstalleerd op de ïn mijn geval"D drive die nu Master is.
waarschijnlijk heb ik omslachtige handelingen gebruikt dat hoor ik dan graag maar het resultaat is dat ik mijn comp. weer tot leven zag komen.

allemaal bedankt en tot de volgende keer.

met vriendelijke groet

marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan