hoe amd athlon xp unlocken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Vnv komt mijn pa met een nieuwe koeler voor mijn athlon xp 1800+ en die koeler is bedoeld voor een 3400+. De huidige koeler is een zeer zwakke koeler(bedoeld voor een athlon k-6) en hij komt 50 graden. Dat betekent dat ik met die nieuwe koeler zeer koel kan gaan.

Ik wil dan ook gebruik gaan maken van die koeler en de cpu overklokken. Helaas is hij nog gelocked, hoe moet ik hem unlocken? ik denk dat ik de cpu er zal moeten afhalen, alleen hoe doe ik dat:confused: het moederbord is een M825VXX van PCCHIPS.

Mijn videokaart(geforce 5200 fx) is ook al overclocked(mem van 332 mhz naar 499 mhz en core van 250 mhz naar 322 mhz) en hij loopt nog stabiel en haal gemiddeld 10 fps meer.(3dmark03 score is van 904 naar 1290 gestegen, maar als ik geheugen 30 mhz meer zet, stijgen mijn punten niet en krijg ik ook geen artifacts: Ik heb dus het gevoel dat mijn cpu nog altijd beetje de bottleneck is: voor het overklokken zat hij nog altijd op 100 procent constant bij games, wrs is ie te traag voor me videokaart.

Is het mogelijk om te overklokken met dit moederbord? Of moet ik nog een biosupdate doen?(liever niet eiglijk, maar ik neem het risico, het kan mijn prestaties van videokaart en cpu enorm verbeteren, als ik nu al zoveel merk:D)

kwist dat ik iets moest doen met een potlood:p maar is het nodig om de cpu van het moederbord te halen, want ik slaag er namelijk niet in:D

:edit: op dat prentje zie ik duron staan:confused: geld dat ook voor de xp?

Ja geldt ook voor de xp. In principe kun je het ook doen zonder de cpu los te halen maar of het nu makkelijk is...

Lijkt me tog wel risicovol werkje:confused: PC's uit mekaar halen al vaak gedaan, maar cpu's veranderen nog niet gedaan. Zal strax es een vriend vragen om te helpen die wel al zoiets gedaan heeft. In ieder geval bedankt voor de antwoorden:D. Ik bericht wel nog of het gelukt is of niet(Indien je niets meer van me hoort, heb ik mijn cpu opgeblazen:p nouja, grapje: heb nog een andere pc staan:) Als het mijn enige pc zou zijn, zou ik het nooit aandurven)

Het kan alleen theoretisch misgaan als je schuin strepen zou maken, als je 3 bruggen sluit en 1 niet gebeurd er gewoon niets

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan