Amd 2800 +

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dominuz

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Hallo,

Ik heb enkele dagen geleden een pc besteld bij Powerbits in bredene die nu is aagekomen zonder problemen. Het gaat om een AMD 2800+ 80gig HD 256 Mb RAM. Maar... Ik had dus gemaild naar de eigenaar van de winkel, om de vragen met welke frequentie de 2800+ overeen komt. Hij wist me te zeggen dat dat ongeveer even sterk was als een 2800Mhz of zelfs iets sterker. Nu heb ik ff mn gegevens gecheckt met Everest en staat daar 1600Mhz ??? Heb ik me laten "bedriegen" of is de pc inderdaad even sterk als een 2800Mhz maar dan met een lagere frequentie ofzo?

Ik hoor graag jullie raad!

Dominuz

het is ongeveer 2200mhz.
het is logisch dat je denkt dat als je een 2800+ koopt dat je dan 2800mhz heb.
maar dat is helaas niet zo.

Je kunt hem vergelijken met een pentium 4 2.8 ghz:)

Everest geeft de klokfrequentie aan van de cpu. Maar daarachter moet wel 2800+ te zien zijn. Ook tijdens het opstarten geeft het bios de juiste typering aan voor de cpu. Die 1600 komt trouwens wel overeen met de juiste kloksnelheid voor jouw 2800+. Zie deze website voor meer info over cpu's

Ik heb een AMD XP 1800+ en die loopt op 1533 mhz. Jou processor moet hoger lopen dan 1600 lijkt me dan ? Staat de FSB wel goed ingesteld in het BIOS? Want hij moet dus op 2200 lopen aldus mr,x.

*een socket 754 Sempron loopt op 1600MHz
*een socket A Sempron loopt op 2000MHz

Geplaatst door BrEeZeR
Ik heb een AMD XP 1800+ en die loopt op 1533 mhz. Jou processor moet hoger lopen dan 1600 lijkt me dan ?
Hoeft niet perse hoor. Mijn 64 bit 3500+ loopt ook "maar" op 2200 mhz.

Bedankt allemaal al... Klopt het wat de verkoper me heeft verteld wat de sterkte betreft? Achter mijn kloksnelheid staat 1.6 Ghz... Is deze pc even sterk als een pentium 4 2800 Mhz of moet ik het grondiger onderzoeken, zo ja, hoe?

Dominuz

De processor is niet "net zo sterk als een 2800", het is een 2800. En die draait op 1,6 gHz. Dat is dus die 1600 die je ziet staan. Bij AMD is het getal bij de typeaanduiding (In jouw geval dus 2800) niet hetzelfde als de klokssnelheid. Iets wat bij een Intel processor wel zo is.

ik heb het zelfde ik heb een 3,06 ghz maar soms geeft hij 1.59 aan dat doe hij als hij weinig moet doen en als je een spel speelt gaat hij sneller draaien.

Geplaatst door mr,x
ik heb het zelfde ik heb een 3,06 ghz maar soms geeft hij 1.59 aan dat doe hij als hij weinig moet doen en als je een spel speelt gaat hij sneller draaien.
Is volgens mij niet het zelfde,die 1600MHz van de sempron is gewoon de max snelheid.

Jij hebt het over een functie zoals cool & quite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan