foutmeldingen na fout in registry

Status
Niet open voor verdere reacties.

manno

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Hallo
Ik heb een ouwe laptop een gateway solo 2100, met 57mb ram en 1gb HD 133mhz.
Sinds gisteren zou ik internet upgraden maar ik heb later een fout gemaakt in het registerbestand.
En nu kan ik er niks meer mee.
Ik heb instelling, commandos bios etc. maar ik krijg het er niet meer uit telkens een nare foutmelding.
Windows 98 en die foutmelding was; Dit programma heeft een ogendige bewerking uitgevoerd en word afgesloten...explorer heeft een fout in betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt.
Wie kan mij hier mee helpen?
Alvast bedankt,
manno
ps. de fout in het register was dat ik reservekopie naar register heb gekopieerd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry Helaas

Als je het register hebt "gemold" hoe moet ik je dan helpen.

Gewoon opnieuw installeren helpt niet, daar 98 het register klakkeloos overneemt.

Alleen installeren in een andere map kan, maar dan moet je al je programma's opnieuw installeren.

Eric.

wil niet

Hallo
bedankt voor de snelle reaktie, maar ik kan op geen enkele manier het besturingssysteem verwijderen ik kan wel met opstartdiskette in Dos venster komen maar wat voor opdracht ik ook typ steeds weer de melding
"opdacht of bestandsnaam is onjuist" met aan begin
A:/>
En wat die programma's etc. betreft is niet erg tis een hele oude laptop dus dat is geen punt.
Alleen denk ik dat ik nu een gedane zaak is dat het dus niet meer lukt.
Als iemand nog advies weet heel graag?
manno

wil niet

Hallo
bedankt voor de snelle reaktie, ik heb nu zoveel geprobeerd wat instellingen etc.
De laptop heeft 1gb HD en tis een oud type.
Maar zoals geschreven er moet toch een manier zijn om alles software dus te verwijderen.
Met de opstart diskette in het DOS geeft ie ook al geen reaktie na het A:/> "opdracht of bestandsnaam onjuist"
En verder krijg in de veilige modus ook telkens weer die foutmelding (zie vorige).
En verder staat er ook : explorerheeft een fout in betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt, in module explorer.exe
Wie kan mij hier mee helpen?
Alvast bedankt,
manno

Start op druk op f8, kies voor ms dos prompt en type daar:
scanreg /restore gevolgd door een enter, je krijg nu de mogelijkheid om 5 register backups terug te zetten, met een beetje geluk zit daar nog een werkende tussen.

wil niet

hallo
bedankt voor je reaktie maar dat gene wat jij me schreef net dat had ik al gedaan allebeide ook scanreg/fix
Wat ik ook doe het wil niet gelukken ik krijg de laptop niet meer leeg denk ik.
Ik hoop nog vanwel,
als iemand nog advies voor me heeft heel graag?j
Alvast bedankt,
manno

Je kan wel met diskette opstarten en je ziet dan A:\>
Als je daar format c: /u achter typt, wat gebeurt er dan??
Anders wordt het zware middel, met fdisk de partitie verwijderen.

wil niet

hallo
Nee wat ik ook probeer steeds ...opdracht of bestandsnaam is onjuist.
manno

Als jij het format commando niet van diskette kan starten is je diskette niet goed!!!
Probeer eens een andere of dowload er één van www.bootdisk.com

Het register kan je wel herstellen volgens mij.
Ik dacht dat het zo ging:

1. Start
2. Bureau-acc.
3. Systeemwerkset
4. Systeeminfo
5. Extra
6. Iets met register (???)

Om je schijf te formateren ga je eerst naar:

C:\Windows\System32

Geef hier de command format.exe nog een keertje :)

Is het nog gelukt ?

Ik denk dat je een flop hebt geformatteerd met:

Format a: /s

Maar dat is niet wat we bedoelen.

Weet niet meer precies hoe het gaat, maar als je op help klikt en je zoekt opstart diskette maken, wijst hij je vanzelf de weg.

Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan