Thuisnetwerkje doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bodeltje

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2001
Ik heb de afgelopen weken pc helemaal opnieuw geinstalleerd en deze is weer in orde. De laptop van mijn zoon zat in het thuisnetwerk. Alle draden etc. zitten nog hetzelfde. Heb de wizard op beide pc gedraaid, ik kan gewoon lan verbinding en adsl krijgen. De laptop geen van beide. Hij geeft steeds dat er geen IP adres toegewezen kan worden ?
Waar moet ik hiervoor een oplossing zoeken ?

Hmm

Probeer eens

Start-> Uitvoeren -> command

Nu opent er een soort van DOS window.

Typ hier eens : ipconfig /release
en vervolgens: ipconfig /renew

Bij uitvoeren moet je wel CMD zetten voor je bij het dos scherm komt, om verwarring te voorkomen, en daarna kan je ook nog ipconfig/all opgeven.

Geef ook command:
Netsh int ip reset reset.log

En als dat allemaal niet helpt, ga dan naar start > uitvoeren > CMD en voer daar in IPCONFIG /ALL en post dat hier.

Bij IPconfig/all op de laptop krijg ik dit:
Windows IP-configuratie
Host-naam:wouterlaptop
Primair DNS achtervoegsel:
Knooppunttype:gemend
IP routering ingeschakeld:nee
WINS proxy ingeschakeld:nee

Ethernet adapter lan verbinding
Verbindingsspecificatie DNS achtervoegsel
Beschrijving: Inter (R) PRO/100 VE Network connection
Fysiek adres: 00-DO-59-83-79-A6
DHCP ingeschakeld:ja
Automatische configuratie ingeschakeld:ja
Subnetmasker:0.0.0.0
Standaardgateway:0.0.0.0
DHCP server: 255.255.255.255

Bij opdracht IPconfig/renew kwam de melding:
kan geen contact met de DHCP server maken. Aanvraag is verlopen.

Ik snap er helemaal niets van, maar vertrouw erop dat jullie dat wel doen !!

1) draait alles onder xp ?

2) zit je via een router of is 1 van je pcs de server ?

3) heb je al geprobeerd om de cd van xp ook in de laptop te draaien na de herinstallaties ? dit kan ook als hier een oudere windowsversie op zit

je subnetmask zou volgens mij met 255 moeten beginnen en je dhcp server is het ip adres van je router of als je via andere pc zit dat ip ,
ik mis in t rijtje ook je ip adres, standaard gateway en dns server ;-)

Ben al een heel eind verder, maar nog niet helemaal. De LAN verbindingen zijn in orde en werken op beide PC's. Maar als ik nu op de laptop naar Internet wil heeft hij nog geen internet verbinding. Moet ik dit nog ergens instellen en zo ja, hoe en waar ??

Trouwens als ik de laptop "ping" krijg ik time-outs ?? Wat betekend dit, van de laptop naar PC lukt wel !

Laatst bewerkt:
zit je via een router of is je desktop server? in t laatste geval moet je wel toestemming geven dat andere pcs gebruik mogen maken van je internetverbinding

start, netwerklocaties, netwerkverbindingen weergeven, rechtermuisknop op je actieve verbinding, eigenschappen, geavanceerd, en dan de onderste 3 hokjes aanvinken. opslaan en rebooten, en dan op je laptop start, netwerklocaties, netwerkverbindingen weergeven, rechtermuisknop en dan herstellen kiezen. succes

ping time-out wil zeggen geen verbinding. je desktop krijgt geen antwoord van je laptop dus, ff proberen opnieuw in t netwerk te zetten met de wizard

Laatst bewerkt:
Ik kom er niet uit. Beide computers hebben lan-verbinding. In de werkgroep kunnen ze elkaar vinden.
Bij pingen kunnen ze e lkaar niet vinden (time-out) Heb de wizard al diverse keren gedraaid.
Wat kan ik nog doen ?

hoe zijn ze verbonden met internet ? allebei op je router of 1 op een modem en vanaf die ene een kabel naar de andere ?

trouwens als je ipconfig /release en /ipconfig /renew tikt moet er wel een spatie voor de slash he

Laatst bewerkt:
Mijn desktop zit gewoon met usb alcatel speedtouch modem op internet. De laptop zit via E-Tech 8 ports switch, 1 kabel naar boven naar de laptop en 1 in de netwerkkaart van desktop.In de e-tech zitten ze in de 2 1e openingen. Lampjes boven branden groen en onder oranje.
ipconfig /release en renew met spatie werkt niet: de bewerking is mislukt aangezien er geen enkele adapter is die zich een staat bevindt die voor deze bewerking is toegestaan.
Op laptop lan verbinding met Intel(R) PRO/000 VE networdk connection en modems: communicatiekabel tussen 2 computers (com 1) en Lucent techn. soft modem amr op com 3.
Op laptop: netwerkverbindingen allee de Lan en op dsktop alcatel en lan. Hopelijk kom je eruit.

je pc is dus server, heb je je laptop ook ingesteld als client ? dus verbinding via een andere pc in het netwerk ?
en ook nog ff je desktopinternetverbinding delen:
start, netwerklocaties, netwerkverbindingen weergeven, rechtermuisknop op je actieve verbinding, eigenschappen, geavanceerd, en dan de onderste 3 hokjes aanvinken. opslaan en rebooten

Laatst bewerkt:
Heb ik allemaal gedaan. Als netwerkverbindingen op de laptop staat alleen LAN en bij netwerklocaties gedeelde doc ofzoiets. De 3 vakjes zijn aangevinkt. Hoe kom ik op de laptop dan nu op internet. Moet ik bij internetopties nog wat invullen ofzo ???? Fijn dat je zoveel moeite voor me doet trouwens !

als je op je desktop internet gedeeld hebt zou je nu met de laptop op internet moeten kunnen, lukt dat niet dan op de laptop nog een keer de wizard thuisnetwerk draaien, dan zou je online moeten zijn

zo te horen staat alles goed nu. als je alleen gedeelde doc ziet staan dan komt dat omdat je op je desktop niets gedeeld hebt verder, wil je een map delen dan klik je die met rechts aan in de verkenner en kiest voor delen en beveiligen en schakel iig het hokje van deze map een gedeelde netwerkmap maken aan. die eronder moet je zelf kijken of je dat wel of niet wilt

Laatst bewerkt:
Er gaat nog steeds iets niet goed. De stand van zaken is:
Desktop: in werkgroep staat alleen de desktop
Pingen van de laptop gaat goed
in netwerk verbindingen staan: Acatel Speedtouch conn./verbonden/gedeeld en LAN verbonden met firewal

Laptop: in werkgroep staan desktop en laptop
Pingen van desktop gaat goed
in netwerk verbindingn staat alleen LAN verbonden met firewal.

Als ik via de laptop naat internet wil geeft hij aan dat hij de server niet kan vinden.

Verder op beiden bij ipconfig /release: de bewerking is mislukt, geen adapter zie zich in staat bevindt die voor deze bewerking is toegestaan.

Heb de wizard nogmaals uitgevoerd, op desktop de bovenste optie en op laptop de middelste.

kijk bij de LAN verbonden met firewall eens bij eigenschappen, en dan ff tcp/ip aanklikken en daar eigenschappen opvragen, dan het volgende ip-adres gebruiken invullen 192.168.0.1 en als subnetmask 255.255.255.0 die van je internetverbinding (alcatel) moet op automatisch blijven staan

Ik heb je verhaal een paar keer gelezen maar ik begrijp het niet.

Heb je een Alcatel usb modem,een 8 poorts switch en wat nog meer ?

Ik heb het eens even voor je bekeken:
Desktop:
netwerkadapters:ADMtek AN983 10/100 PCI adapter
Alcatel Speedtouch USB AD SL PPP

Laptop:
Netwerkadapters:Intel(R) PRO/100 network Connection
Modems: Communicatiekabel tussen2 computers
Lucent Technologies Soft Modem AMK
PCMCIA adapters: Ricoh R/RL/5C476(II) of compatibele Cardbus Controller, deze staat er 2 keer.

Hopelijk duidelijk voor je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan