xvid

Status
Niet open voor verdere reacties.

loesjuhh1986

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Berichten
81
ik heb een aantal films op mijn pc staan, bijv mr en mrs smith. de bestandsnaam is Mr.and.Mrs.Smith.avi maar als ik deze af wil spelen (ik gebruik BSplayer) geeft ie aan: can't open file, xvid format.
iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
 
Beste loesjuhh1986,

XviD v1.0.3 de laatste versie,

installeer en reboot vervolgens je PC, en probeer nu je .avi film opnieuw af te spelen.

Wens je veel succes,,,,
 
hmz... ik snap dr ni veel van :confused: heb die codec geinstalleerd, maar moet ik die nog ergens neerzetten dan? in n bepaalde map ofzo? want hij geeft nog steeds die foutmelding aan......
 
Beste loesjuhh1986,

inprincipe nadat je de XviD Codec geinstalleerd hebt, zal ie inderdaad het gewoon moeten doen, je hoeft het niet nog een keer in een bepaalde map/of ergens anders te plaatsen.

Installeer anders de laatste versie van BSPlayer 1.36 (825) (i.v.m) bugfixes.

en installeer eventueel de DivX 5.2.1 , even kijken als dit helpt,

we horen graag van je,,,,

veel succes,,,,
 
wat raar.. ik probeer nu ook andere filmpjes te kijken, die het een tijdje terug gewoon deden (ook met bs-player), die ik van mijn digitale camera had afgehaald. die doen het nu ineens niet meer. krijg, bij de divx player, de volgende foutmelding:
(bij een .avi film) Video data: FOURCC code "MJPG"
bij de bsplayer: unknown file format: XVID

wat heb ik toch een rare pc...
 
Beste loesjuhh1986,

hmmm raar,
okay we gaan even dit proberen,
installeer Ace Mega Codecs Pro Edition deze bevat alle codecs die je PC nodig heeft, en verwijderd automatisch de oudere en de laatst geinstalleerde codecs, en zelfs die ene die je op 1 of andere vage manier niet kon verwijderen, nadat je het geinstalleerd hebt , Reboot (Herstart) je PC, en probeer vervolgens jouw avi film(pje) af te spelen,

wens je veel succes,,,,
 
Volgens mij moet nu alles goed gaan, ik schrok er zelf van al de codec's wat er allemaal binnen kwam op mijn syteem, veel succes.
 
Laatst bewerkt:
:( :( :(

nou speelt ie helemaal niks meer af... krijg de volgende fout:

BSplayer v1.36.825, Unhandled exception at EIP: 01F9CC96
If you click 'Close' application will be terminated.
Please report this info to the author with description what were you doing.
If you have internet connection, it's recommended to send error report, this will help us solve problems faster.
Access violation at address 01F9CC96 in module 'vsfilter.dll'. Read of address 00000000
EAccessViolation
Call stack: 00000000,01F9CC96,0040367F
 
Beste loesjuhh1986,

oh oh oh, wat een problemen allemaal,

okay je wilt een avi filmpje afspelen, 1 die jij gemaakt hebt of 1 die je op het internet gekocht hebt (via download).

we moeten uiteraard weten welke Codec /Compressie je .AVI Film/Bestand heeft.
en we moeten natuurlijk ook weten als je PC/Computer ook de juiste codecs bevat/heeft om jou .AVI .MPEG Filmpje af te kunnen spelen.

En hoe doen we dat, inderdaad met GSPOT v2.21

Hier wat belangrijke Informatie over GSPOT

wat je ook kan doen even deBSPlayer Forum te bezoeken en daar ook jouw vraag te stellen met de eventuele foutmelding erbij,

nu is de vraag van mij aan jouw, geeft enkel BSPlayer die probleem aan of ook andere media players zoals, WMP 9/10, VLC Player, WinAMP, etc etc,,,, (even uittesten, s.v.p)

en kom ook even terug wat GSPOT aangeeft welk codec je film .avi bevat/heeft.

we horen graag van je ....

wens je veel succes,,,,
 
Laatst bewerkt:
allereerst: wat fijn dat je me helpt, petje af dat je dit allemaal weet.. :eek: ni vervelend..? :) maar goed daar gaan we.

ik heb eerst een aantal programma's getest. bsplayer geeft bij iedere film die fout aan die ik al eerder beschreef. vlc player doet het wel! (alleen kan ik hier volgens mij geen ondertiteling bij krijgen of wel?) winamp doet het niet, ik krijg steeds een melding dat er een fout is opgetreden, maar muziek speelt ie wel gewoon af. en wmp10 speelt m wel gewoon af... ik zal nu even dat venster laten zien van gspot.
 
zie bijlage! weet niet zeker of ie werkt, daarom nog even de codec:

4cc: xvid
name: XviD
stat: 5 compatible codecs installed

codec name: 0x0055(MP3)ID'd as MPEG-1 Layer 3
stat: 3 compatible codecs installed
 
Beste loesjuhh1986,

Installeer dit klein leuk prog eens genaamd, >>>>
DirectVobSub (nu de vraag waar dient dit voor !!)

nou je zegt het zelf je wilt graag Ondertitels bij je film,

WMP10 speelt je film wel af, nu ook met ondertiteling >>
DirectVobSub,,,, dus plaats je .avi film samen met je .srt (ondertitel) in hetzelfde map, samen moeten ze hetzelfde benaming hebben.

bijvoorbeeld >>>> Hostage.avi >>>> Hostage.srt

en speel je .avi film af in WMP10 en tot je grote schrik komt er een ondertitel bij de film kijken,,,,

veel succes,,,,
 
Beste loesjuhh1986,

Vreemd en dat terwijl je de XviD v1.0.3 Codec hebt geinstalleerd, en dan nog met de ACE Mega Codecs Pack Pro Edition (<<bevat alle codecs>>) die je nodig hebt.

echt raar,
ikzelf denk dat de BSPlayer een MPEG2 Bug heeft,
je weet het maar nooit, download dit , mocht deze codec het niet doen,
probeer het eens met deze Stinky's MPEG2 Codec ,

we horen graag van je,,,,
 
Beste loesjuhh1986,

Wat GSpot aangeeft, heb je toch niet alle Codecs geinstalleerd, (althans niet de juiste die zich in jouw PC bevinden).

kijk naar de vetgedrukte gedeelte in de quote, wat ik ermee bedoel,,,,

4cc: xvid
name: XviD
stat: 5 compatible codecs installed

codec name: 0x0055(MP3)ID'd as MPEG-1 Layer 3
stat: 3 compatible codecs installed

dat houd in , je PC mist nog steeds de juiste codec om jouw film af te kunnen spelen, althans BSPlayer die in dit geval het probleem is.

Probeer deze K-Lite Codec Pack 2.54 eens,

nogmaals, wens je veel succes,,,,

vergeet niet om na de installatie je PC te Rebooten (Herstarten)....
 
jippieeeeeeeee het is gelukt!!!!!!! alles werkt weer!!! je bent een schat :love: hahaha ben echt blij nu! kan ik nog bepaalde programmaatjes weggooien die ik heb geinstalleerd? of moet ik alles er voor de zekerheid maar op laten staan? ;) hoor t wel. superbedankt!! :thumb:
 
Beste loesjuhh1986,

ik ben harstikke blij voor je dat het gelukt is echt :thumb: ,

inprincipe de prog/software die ik gegeven heb, kan je inprincipe laten staan, je weet het maar nooit, misschien zul je het wel in de toekomst nodig hebben, en het zijn toch maar Codecs,

is het trouwens nog gelukt met DirectVobSub en Windows Media Player 10, (Tip !!!!) die ik je gegeven heb.

:D :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan