systeem automatisch uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelhorjus

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2004
hallo,
ben een pentium 3 voor een kennis an ht klaarmaken, mijn vraag is, hoe schakelt het systeem automatisch uit als je windows xp afsluit.
mijn eigen pc gaat gewoon uit als je afsluit, deze geeft aan dat je de pc uit kunt zetten, als je op de powerknop dan indrukt dan werkt dit niet.
kun je dit met een jumper op het mobo doen of zoiets,
hoor het wel.
alvast bedankt:D

Kijk eens in de bios, bij "power managements" of dit "enabled" staat.

er staat nog alwat bij dit gedeelte van de bios, niet echt iets wat met afsluiten te maken heeft, als ik de pwr knop indrukt slaat de pc ook niet automatisch af. dit hoort de pc toch ook te doen lijkt mij

Bij Power managment in het bios kijken of APM en ACPI beide op Enabled staan. Wat betreft je power knop ,moet je in hetzelfde menu zijn en kijken of er iets van Power button staat, deze op "4 sec delay" zetten, dan als je de knop 4 seconde ingedrukt houdt schakelt de pc uit.

Bij "power managements" is het normaal de eerste regel links boven. Die moet je enabled zetten. Kijk anders even in de manual, daar staan je bios stettings in.

Probeer ook eens de aan/uit knop 5 sec ingedrukt te houden, en kijk dat dan de PC afsluit.

Crash was me voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan