advies gevraagd powersystem

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene1980

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2004
Ik heb even een vraagje.

Ik ben op zoek naar een niet al te dure computer. Het is opzich alleen voor internet, werk en wat spelletjes op zijn tijd.

Ik wil tot ongeveer 1000 euro gaan. en nu zag ik bij wehkamp dat je zelf je pc kon samenstellen. deze produkten komen van powersystem. ik had er zelf nog nooit van gehoord. nu heb ik het volgende samengesteld:

Celeron 2600mhz processor
ddr 1024 mb ( 2 x 512) geheugen
120 gb hd
dvd-rw dual layer drive
128 Mb ATI Radeon 9250 PRO grafische kaart
Soundblaster Live Player 7.1 geluidskaart
simpele 17 inch crt monitor
simpele muis en keyboard ( deze willen we ergens anders kopen)
xp home. ( moet er helaas bij, kan niet zonder geleverd worden)
160 watt speakers
56K Analoge modem
2 jaar garantie ( pick up garantie)

voor de mensen die echt veel verwachten van een pc snap ik dat dit niet alles is, maar voor een gemiddelde gebruiker, wil ik toch wel weten is dit aardig snel? en is dit wel een leuk setje waar dus de gemiddelde gebruiker goed mee uit de voeten kan. wat ik sowieso lekker vind is de 2 jaar garantie.

Ik ben hier incl beeldscherm 979 euro voor kwijt. graag jullie reactie hierover.

p.s aangezien ik door mijn werk per direct een pc nodig hebt wil ik wel het liefst bij wehkamp doen, omdat ik hier in termijnen kan betalen
en dit helaas even nodig is door omstandigheden, houdt hier rekening mee met advies. mocht dit niet nodig zijn dan was ik naar een andere winkel gegaan.

je kan volgens mij wel vaker in termijnen betalen.

Je geheugen is ok etc. maar je processor is iets minder. Maar voor internet en lichte spelletjes kan het wel. Alleen waar is je videokaart? Of is die onboard?

Bij www.alternate.nl kan je er ook wel 1 samen stellen. Ik weet niet of je daar in termijnen kan betalen.

Laatst bewerkt:
reactie

128 Mb ATI Radeon 9250 PRO grafische kaart`is dit niet een videokaart?

Wat het probleem is, ik weet wel dat je bij verschilllende bedrijven in termijnen kan betalen, maar omdat ik freelance werk doen ze nogal moeilijk hierin., en bij wehkamp/neckerman en dat soort winkels wat minder.

p.s. wat zou ik moeten veranderen aan de processor? waar moet ik hierbij op letten? of kan ik beter 100 euro toch extra betalen en een pentium 4 ervan maken? dan wordt het een pent 4 2800mhz processor. dus opzich nog niet onwijs snel.

Laatst bewerkt:
Re: reactie

Geplaatst door rene1980
128 Mb ATI Radeon 9250 PRO grafische kaart`is dit niet een videokaart?

Wat het probleem is, ik weet wel dat je bij verschilllende bedrijven in termijnen kan betalen, maar omdat ik freelance werk doen ze nogal moeilijk hierin., en bij wehkamp/neckerman en dat soort winkels wat minder.

p.s. wat zou ik moeten veranderen aan de processor? waar moet ik hierbij op letten? of kan ik beter 100 euro toch extra betalen en een pentium 4 ervan maken? dan wordt het een pent 4 2800mhz processor. dus opzich nog niet onwijs snel.
Oeps, heb er dan 2x overheen gelezen.

Over de processor, een 2,8Ghz pentium is sneller als een Celeron 2,6Ghz. Ook al was de pentium ook met 2,6Ghz, maar opzich voor internet / tekst etc. wat lichte games is het goed.

reactie

want is 2.8 wel gewoon ok? kijk ik doe opzich zelden spelletjeshoor, maar ik wil wel dat het gewoon mogelijk is. en het is opzich wel beter als ik meerdere dingen tegelijk kan doen zondat dat ie meteen begint te ratelen en doen.. dat is het belangrijkste

Hoi,

Prima systeempje inderdaad. En met die videokaart kan je wel wat spelletjes doen. Niet de zwaarste zoals BF2 ofzo maar goed.

Ik zou voor de Intel Pentium processor gaan. Is gewoon sneller. Maar dat is natuurlijk wel je eigen keuze. Want het is dan wel nog eens 100 euro erbij :confused:

is amd geen optie.
Ik zou eerder voor een sempron processor van amd gaan.
Ik vind dit percies gewoon te duur. Als ik in carrefour kijk naar verglijkbare systeem dan zit je rond de 699 euro.
Zelf samenstellen bij een winkel als forcom is nog veel goedkoper.
Ik vind het persoonlijk stom dat je bij een custum pc windows moet bijnemen. (waarschijnlijk krijgt deze winkel weer extra geld toegestoken van microsoft als het op elke pc installeren dit gebeurt meer)

en als je bij een locale computershop kijkt?
je vraagt daar een prijslijst.

ff checken wat je zelf wilt hebben en ze zetten het ook voor je in elkaar.
Heb je geen last van spullen die je krijgt terwijl je ze niet wilt hebben zoals je al noemde de muis toetsenbord ect.

Meestal kun je ook een pc bij elkaar zetten zonder een besturings systeem zoals windows, dat scheelt je ook weer duiten.

Maar het systeem wat je gaf is wel leuk.
Celeron ben ik alleen niet zo weg van is erg licht. Dan kun je beter iets meer geld uitgeven en een normale P4 aanschaffen.
De kaart gaat ook wel als je normale spellen speelt zoals winnih al zei.

En ik snap het nog steeds niet lol wrom stoppen ze nog een ouderwetse analoge modem in een kast? zit standaard al een lan op je moederbord

greets mukkel

Geplaatst door mukkel
en als je bij een locale computershop kijkt?
je vraagt daar een prijslijst.

ff checken wat je zelf wilt hebben en ze zetten het ook voor je in elkaar.
Heb je geen last van spullen die je krijgt terwijl je ze niet wilt hebben zoals je al noemde de muis toetsenbord ect.

Meestal kun je ook een pc bij elkaar zetten zonder een besturings systeem zoals windows, dat scheelt je ook weer duiten.

Maar het systeem wat je gaf is wel leuk.
Celeron ben ik alleen niet zo weg van is erg licht. Dan kun je beter iets meer geld uitgeven en een normale P4 aanschaffen.
De kaart gaat ook wel als je normale spellen speelt zoals winnih al zei.

En ik snap het nog steeds niet lol wrom stoppen ze nog een ouderwetse analoge modem in een kast? zit standaard al een lan op je moederbord

greets mukkel

nou ik vind het hier wel jammer inderdaad dat je xp er persee bij moet nemen. Maar ik ga sowieso nog telefonisch contact hebben en zeuren dat ik een pc wil ZONDER pc. Kijk de muis en toetsenbord is 2 tientjes ofzo, dat maakt me niet uit maar xp scheeld idd 100 euro in dit geval.

ga toch niet in zee met deze verkoper. Ik zou eerst eens wat uit je doppen kijken of je de pc niet ergens anders goedkoper krijgt.
kijk hier eens naar. reken wel de 30 euro assamblage erbij als je geen goesting hebt alles in een te steken. En de honderd euro voor windows. En ook nog eens een goede 100 euro voor een goed scherm.

AOPEN QF50C BLUE EN WHITE CASE AIRGUIDE 1.1 1 € 51,00 51,00

AMD 3000+ 64 BIT SEMPRON SOCKET 754 BOXED MET KOELER 1 € 98,00 98,00

ASUS K8N-E DELUXE SOCKET 754 1 € 76,10 76,10

CORSAIR 512MB PC3200 CAS2 HSP 1 € 69,00 69,00

MAXTOR 200GB 8MB ATA133 7200RPM 1 € 85,00 85,00

NEC CDRW-9500A WIT CD-RW 1 € 24,00 24,00

ASUS RADEON 9250GE TD 256MB 1 € 65,50 65,50

Totaalbedrag € 468,60

reactie

Geplaatst door lamp
ga toch niet in zee met deze verkoper. Ik zou eerst eens wat uit je doppen kijken of je de pc niet ergens anders goedkoper krijgt.
kijk hier eens naar. reken wel de 30 euro assamblage erbij als je geen goesting hebt alles in een te steken. En de honderd euro voor windows. En ook nog eens een goede 100 euro voor een goed scherm.

AOPEN QF50C BLUE EN WHITE CASE AIRGUIDE 1.1 1 € 51,00 51,00

AMD 3000+ 64 BIT SEMPRON SOCKET 754 BOXED MET KOELER 1 € 98,00 98,00

ASUS K8N-E DELUXE SOCKET 754 1 € 76,10 76,10

CORSAIR 512MB PC3200 CAS2 HSP 1 € 69,00 69,00

MAXTOR 200GB 8MB ATA133 7200RPM 1 € 85,00 85,00

NEC CDRW-9500A WIT CD-RW 1 € 24,00 24,00

ASUS RADEON 9250GE TD 256MB 1 € 65,50 65,50

Totaalbedrag € 468,60

Je hebt helemaal gelijk,maar het probleem is gewoon dat ik werk op het moment als freelancer, en geen vastigheid hebt, voor dit werk heb ik een pc nodig, zonder kan ik het niet doen. Nu heb ik op het moment gewoon even niet zoveel geld om een nieuwe pc te kopen. ,maar door dat ik dus freelancer ben kan ik moeilijk in een winkel iets op afbetaling doen helaas. hierbij komt wehkamp inbeeld omdat ik bij hun vaker aankopen heb gedaan en zij niet moeilijk doen. Iksnap dat dit opzich niet een goed uitgangspunt en als het niet nood was geweest de pc dan had ik lekker even een half jaartje gespaard en een goede pc gekocht contact maar helaas zit ik even in een situatie dat dit niet gaat.

welk budged kan je op dit moment uitgeven meschien kunnen we daar wel iets voor vinden? We kunnen altijd proberen he.

SEMPRON :S bah vies woord :p
is het zelfde als een celeron licht spul

Geplaatst door mukkel
SEMPRON :S bah vies woord :p
is het zelfde als een celeron licht spul
hmm inderdaad ik had gehoopt dat sempron een opvolger zou zijn voor de gewone althon maar het is even slecht maar 128 k cache.

reactie

hihi is het zo erg haha.

Athlon 64, 3400+ processor.
ik zag deze ook nog staan is dit ook een vies woord :P of is dit nog wel netjes? en dan ga ik dus uit van een normale pc gebruiker en niet voor iemand die zware applicaties erop doet zoals studio max bijv. of een mega groot en geheugenvretend spel.

hmm deze word door amd gelijk gesteld aan een pentium 4 met 3.4 ghz. Amd levert veel goedkopere cpu's voor dezelfde prestatie
meschien is de verglijking wat overdrven maar ja.
De gamers kopen soms nog altijd een althon 64 3000+ dus met die 3400 kom je goed toe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan