opstarten ASUS Notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwinkielover

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Om een of andere misterieuze reden slaag ik er niet meer in om mijn notebook van ASUS op te starten. Ik druk op de powerknop en het lampje begint te branden, maar na ongeveeer 2 seconden staat hij al weer uit....
De laatste keer toen ik er in slaagde om de computer op te starten kwam er na vijf minuten een scherm van windows XP dat ze gingen controleren op consistenties en dus een schijf controle gingen doen. Maar dat scherm bleef blokeren en uiteindelijk heb ik via de powerknop moeten afsluiten. Sindsdien wil hijniet meer opstarten..
Mss nog ff een feitje: als ik mijn pc via de adapter in het stopcontact steek, doet hij zelf om de 10 seconden een poging tot opstarten die eveneens mislukt...

Kan iemand mij helpen?

Als ik dit zo lees denk ik gauw aan een in de war zijnde bios setup. Ik zou 123 niet iets anders kunnen verzinnen.
Wat je zou kunnen doen is de laptop open maken en de backupt battarij losmaken, deze zeker een paar uur tot 1 nacht eruit laten en hem dan terug plaatsen en nogmaals proberen op te starten. Mischien als de bios gereset is wat je hiermee zou moeten bereiken dat hij het dan weer doet.

Ik heb net geprobeerd via het elektriciteitsnet maar zonder de batterij op te starten en de reactie vand e laptop is dezelfde. Betekent dat dan dat de oplossing van een nacht de batterij eruit te halen niet zal werken, of verandert dat er niets aan?

oops khad niet door dat er twee batterijen zijn... het probleem is wel dat ik niet zo goed weet welke vijsjes ik moet opendraaien aangezien er dus meerdere delen zijN... en geen enkele lijkt me heel logisch

Laatst bewerkt:
Welke wat??? je moet aan de onder kant heel voorzichtig de schroeven losmaken zodat de laptop uit mekaar komt, dan vindt je aan de binnen kant de backup batterij en daar begin je mee.

Er zijn verschillende schroefjes om verschilende delen van de laptop te openen... die van de "hard disk drive", de "air vents", de "SPU compartment", de "name card holder", de "mini PCI and memory compartment" welk deel moet ik dus openen?

Is het niet mogelijk om eerst de default settings aan te zetten dmv het bios in te gaan en deze te kiezen.

dan de harde schijf opnieuw laten herkennen indien nodig en het nog eens proberen. Hoef je niets te schroeven

succes

Maar de computer blijft slechts aan voor 2 secondenmet als resultaat dat er zelf nog niets op dhet scherm verschijnt en ik dus toch onmogelijk in die bios setup kan komen?

eeehhhh maar natuurlijk. Er zullen een 6 tal schroeven zijn die groter zijn als de rest aan de onder kant en die moet je los draaien, je merkt vanzelf of dat het toetstenbord en de rest loskomt, gebeurdt er niets dan schoef je ze weer vast.

Het zijn er een 13tal
mss toch verstandiger het naar de winkel te doen en te zeggen wat wss het probleem is, aangeizn ik daar dan niet verantwoordelijk ben voor mijn daden, maar zij wel..

Daar heb je wel gelijk in maar betaal je je ook meteen scheel en dat is natuurlijk zonder. Maar als je het echt niet aandurft dan zou ik inderdaad maar zo verstandig zijn. Aangezien je het uiteraard ook kapot kunt maken.
En dat is zonde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan