Probleem met Outlook Express, msimn.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roel 4

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2005
Hallo allemaal.

Wie kan mij helpen bij het onderstaande probleem
Vorige week heb ik een Trojan virus gehad die ik met de fantastische hulp van mijn computer heb kunnen verwijderen zonder deze geheel te hoeven formatteren. Vrijwel alles werkt weer normaal alleen Outlook Express niet. Als ik een bericht ontvan of schrijf dan kan ik de tekst niet selecteren zoals normaal wel wil. Maar het grootste probleem is het als ik een bericht wil openen met een bijlage, er verschijnt dan de onderstaande melding.

In msimn.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.

Wie kan mij helpen om dit probleem te verhelpen.
Bij voorbaat hartelijk dank.

Roel

Opnieuw installeren helpt waarschijnlijk niet zo veel. Als je accounts vernaggeld zijn, en daar komt zo'n melding vaak door, kun je installeren wat je wilt maar de accounts blijven in je register staan en na een nieuwe installatie krijg je weer dezelfde fout.
Open regedit.exe en ga naar de sleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager\Accounts
en verwijder daar alle e-mail accounts die eruit zien als 00000001, 00000002, etc.
Start dan Outlook Express opnieuw op en maak je accounts opnieuw aan.

Opnieuw installeren van Internet Explorer lukt niet.
Als ik de nieuwste versie dowload en deze wil installeren krijg ik de melding "Setup heeft een nieuwere versie van Internet Explorer in uw computer aangetroffen, de installatie zal niet worden voortgezet"

De instructies van mooncrawler heb ik ook uitgevoerd, echter ook zonder resultaat.
Ter verduidelijking, vrijwel alle berichten kan ik gewoon openen en lezen maar zodra er een bijlage met foto's is toegevoegd is het probleem aan de orde.
Tevens komen er in opgemaakte HTML berichten zoals nieuwsbrieven, etc. geen plaatjes in beeld maar witte blokjes met een rood kruisje links boven.

Geplaatst door Roel 4
De instructies van mooncrawler heb ik ook uitgevoerd, echter ook zonder resultaat.
Ter verduidelijking, vrijwel alle berichten kan ik gewoon openen en lezen maar zodra er een bijlage met foto's is toegevoegd is het probleem aan de orde.
Tevens komen er in opgemaakte HTML berichten zoals nieuwsbrieven, etc. geen plaatjes in beeld maar witte blokjes met een rood kruisje links boven.
Op site van MS vond ik dit nog: klik > *klik* Wat dat laatste betreft: staat HTML wel aangestipt? In OE/Extra/Opties, tabblad Verzenden.

Ik heb de accounts verwijderd en opnieuw aangemaakt. Het gevolg is dat er nu helemaal geen mailberichten meer binnenkomen en ik ben aangewezen op webmail. Ik heb alles exact weer zo ingesteld als het was maar helaas. Wie heeft de gouden tip voor mij

Geplaatst door Roel 4
Ik heb de accounts verwijderd en opnieuw aangemaakt. Het gevolg is dat er nu helemaal geen mailberichten meer binnenkomen

In elk geval crasht-ie niet. Da's al heel wat.
Weet je zeker dat je bij het opnieuw instellen van je accounts één account als standaard hebt opgegeven? Mensen willen dat nog wel eens vergeten en dan snapt OE het allemaal niet meer.

Jazeker heb ik mijn standaard verbinding weer ingesteld, dat is dan ook de account waar momenteel nog wel mail op binnenkomt, zij het wel met het probleem waarvoor ik mij heb aangemeld

Ja wacht even... Misschien ben ik te veel aan 't muggenziften, maar het instellen van je standaard verbinding is iets anders dan het instellen van een standaard account.
Zodra je door de wizard heen bent, je weet wel - waar je Jantje Smit tegenkomt en als laatste je password hebt ingevuld, dan is het account aangemaakt. Maar dan ben je nog niet klaar.
Je moet in OE dan kiezen Extra/Accounts, dan op desbetreffend account gaan staan en de knop 'Als standaard instellen' klikken.

Ik kom net tot een ontdekking. Ik heb als test geprobeerd een foto te versturen, ook dat lukt niet er komt dan een mail binnen met als titel: "Mail delivery failed: returning message to sender" als ik dat mailbericht dan open is het 1 groot abacadabra van letters en cijfers

Je bent absoluut niet aan het muggeziften, ik waardeer elke hulp. Ik heb wel het zelfde account als in het verleden als standaard ingesteld

Is dit iets?

Hier vond ik er overigens nog eentje, maar ik dacht dat we die al gehad hadden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan