videocamera

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud12

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2001
Berichten
98
ik heb voor een kennis van mij een firewire kaart en meer geheugen op de pc gezet met de bedoeling dat zij haar filmpjes kan bewerken en op dvd zetten het vreemde is alleen dat de pc deze camera niet ziet na het aansluiten van de dv kabel en een andere camera wel volgens de beschrijving moet het naar mijn idee wel kunnen, wie weet wat ik fout doe de camera is een jvc d20 pc met windows xp met service pack 2
 
Als de firewire kabel is aangesloten, moet je deze camera wel aanzetten, en dit in de camera instellen dat uitwisseling via firewire ook daadwerkelijk aanstaat.

Het kan zijn dat je hiervoor nog drivers nodig hebt, kun je vinden op de website van JVC.

Succes! :thumb:
 
P.S. je hebt je bericht 2x geplaatst.
Zou je de tweede willen verwijderen???

Groeten!

:;)
 
de camera is dan ook wel aangesloten en staat dan ook aan van dat uitwisselen waar jij het over heb kan ik niks terugvinden in de handleiding

en ik heb dit probleem in meerdere geplaatst daar het aan meerder dingen kan liggen
 
is goed ik snap het,
drivers zijn er overigens niet van alleen een progje jlipdat overigens ook niet werkt
 
Zie in de download sectie op jvc.nl een aantal drivers staan voor digitale camcorders.

Wellicht dat je een driver nodig hebt.

Ik zie in de gebruikaanwijzing de volgende instructie staan (pagina 27!):

Sluit de kabel aan
Zet de spanningsschakelaar op Play
Als je nu op play drukt, zendt de camera het signaal uit naar het ontvangstapparaat.
JVC heeft het wel over een eigen kabel, ik weet niet of dit ook vereist is.

Crosspost is niet toegestaan.
Je hebt 2x het zelfde bericht geplaatst.
Daar hadden we het over!
 
alles gedaan volgens het boekje alleen de kabel is er 1 geleverd door de firewirekaart dat zou het kunnen zijn maar weet het niet zeker en om eerst een dure kabel aan te schaffen waarvan ik niet zeker weet of het werkt
en ik het ook vreemd blijf vinden dat de kaart een andere camera wel kan zien blijft naar mijn idee het zelfde protocol waarmee die cameras werken

en ik heb die andere topic als vraag opgelost neergezet daar ik ze niet kan of mag verwijderen
 
Met welk programma probeer je de camera te zien in WinXP?
Sluit de camera nog eens aan en zorg ervoor dat de prik erop staat.

Kijk nu eens in apparaatbeheer.
Zie je nergens onbekend apparaat staan of iets dergelijks?
Ik zelf heb de JVC GD-70 uit dezelfde serie.

Deze vereiste dan wel de eigen drivers die op de CD staat, maar dat zijn dezelfde als op de website.
En bij dit model zat een kabel meegeleverd.
 
ik heb meerder progjes geprobeerd in winxp o.a jlip ulead win moviemaker, ook geen onbekend apparaten zelf de kaart erweer uitgehaalt alles verwijdert
van de cd en de kabel die mischien is bijgelevert zal ik nog even navragen en drivers kan ik niet vinden voor dit model op de site van jvc
wat ze wel zij toen zij hem de eerste keer aanzette dat de pc vroeg om iets maar ja wat wist ze niet meer te vertellen vandaar ook dat ik de drivers en de kaart eruit haalde om alles opnieuw te installeren
tot zover bedankt in ieder geval
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan